«Η Τέχνη Συμβαίνει» με τον Σπύρο Δημητριάδη και την Αλεξάνδρα Γερακίνη

Οι δύο εκπαιδευτικοί της Καβάλας διαβάζουν, στην Παλιά Μουσική, κείμενα που αγαπούν και συζητούν για την λογοτεχνία και τα προβλήματα του καθημερινού βίου

Δύο πολίτες της Καβάλας, ο Σπύρος Δημητριάδης και η Αλεξάνδρα Γερακίνη, διαβάζουν την Τετάρτη 6 Μαρτίου στις 8 το βράδυ στην Παλιά Μουσική, κείμενα που αγαπούν, κείμενα που συνομιλούν, κατά κάποιον τρόπο, με την επαγγελματική καθημερινά. τους ιδιότητα, συζητούν μεταξύ τους και με το κοινό για τη λογοτεχνία, τη μουσική, τα βάσανα του βίου και για χίλια δυο άλλα πράγματα που μας προβληματίζουν.

Σπύρος Δημητριάδης

Η άρρηκτα συνδεδεμένη σχέση μεταξύ ανθρώπου και βιβλίου υφίσταται διαχρονικά. Έχει αποδειχθεί ότι το βιβλίο αποτελεί αστείρευτη πηγή γνώσης, πυξίδα της κριτικής σκέψης αλλά και εργαλείο της εργασίας. Και αν ένα καλό λογοτεχνικό βιβλίο ανοίγει μια πόρτα στο μυαλό των άλλων, ένα επιστημονικό – ερευνητικό βιβλίο, ως κορωνίδα της γνώσης, αποτελεί το πεδίο στο οποίο διαμορφώνεται το μέλλον των πραγμάτων.

Ποια η δική μας θέση; Τα πάντα εξελίσσονται και αν δεν επηρεάζεις τη ροή των εξελίξεων, τότε τίθεσαι εκτός πραγματικότητας και περιθωριοποιείσαι. Κι αν είσαι εκπαιδευτικός, έξω από την έρευνα, κινδυνεύεις να μετασχηματιστείς σε ένα απλό αντηχείο των όσων έχουν συμβεί, χωρίς να επηρεάζεις τα δρώμενα.

Μεγάλοι παιδαγωγοί (Γληνός, Δελμούζος, Παπανούτσος) υπήρξαν ένθερμοι υποστηρικτές της έρευνας. Η κουλτούρα της έρευνας, η διαρκής δηλαδή συστηματική αναζήτηση των νέων στοιχείων που θέτει το σχολείο, αποτελεί το πιο βασικό εφόδιο των εκπαιδευτικών πέραν των πανεπιστημιακών επιστημονικών σπουδών τους και της παιδαγωγικής τους επάρκειας. Η σχέση των εκπαιδευτικών με την έρευνα μπορεί να αφορά είτε τη διαρκή προσφυγή τους στα πορίσματα της εκπαιδευτικής έρευνας, είτε την προσωπική εμπλοκή τους στην προαγωγή της. Άλλωστε η ιδέα του εκπαιδευτικού ως ερευνητή θεωρείται πλέον ένα ιδεολογικό κίνημα προς την απομάκρυνση από την άποψη ότι μόνο οι ακαδημαϊκοί είναι οι νόμιμοι παραγωγοί της γνώσης, προς μια κατάσταση όπου είναι αποδεκτό για τους επαγγελματίες να ερευνούν το αντικείμενό τους.

Ο Σπύρος Δημητριάδης γεννήθηκε το 1965 στην Καβάλα, όπου και κατοικεί έως σήμερα. Διορίστηκε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση το 1987. Από το 1995 ασκεί τα καθήκοντα του Διευθυντή. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακών τίτλων στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ασχολείται ερευνητικά με τις ψυχολογικές προεκτάσεις της Διοικητικής Λειτουργίας. Μέρος των εργασιών του έχει δημοσιευθεί σε ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά ή έχει παρουσιαστεί σε επιστημονικά συνέδρια ανά την Ελλάδα.

Αλεξάνδρα Γερακίνη

Περί-διαβάζοντας τη Λογοτεχνία της κρίσης. Μια λογοτεχνική περιδιάβαση στην πόλη και το νησί μέσα από πεζογραφικά κείμενα σύγχρονων Ελλήνων συγγραφέων της δεκαετίας 2008-2018.

Η Αλεξάνδρα Γερακίνη γεννήθηκε και ζει στην Καβάλα. Είναι φιλόλογος, απόφοιτος της Φιλοσοφικής σχολής Ιωαννίνων και εργάζεται στο 6ο Γυμνάσιο Καβάλας. Είναι εκπαιδεύτρια ενηλίκων με μεταπτυχιακές σπουδές σε θέματα Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή στο τμήμα Ιστορίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Συνεργάστηκε με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας στο πρόγραμμα συγγραφής και εφαρμογής διδακτικών σεναρίων στη Λογοτεχνία με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και με το ΙΕΠ στη σύνταξη προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα της Λογοτεχνίας. Συμμετέχει τακτικά σε πανελλήνια συνέδρια και δημοσιεύει κείμενα σε  εκπαιδευτικά και επιστημονικά περιοδικά. Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Φιλολόγων Καβάλας και εδώ και πολλά χρόνια διατηρεί στο διαδίκτυο το προσωπικό της ιστολόγιο στο οποίο αναρτά υλικό και καινοτόμες ιδέες για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται συστηματικά με την προώθηση της φιλαναγνωσίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσα από ποικίλες δράσεις. Είναι έγγαμη και έχει δύο κόρες.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.