Ο «Αίας» του Γιώργου Νανούρη γέμισε με Τέχνες και ένταση το Αντιγόνη Βαλάκου [φωτογραφίες]

Από μια θεατρική παράσταση σε μια έκθεση ζωγραφικής: Οι ήρωες της τραγωδίας του Σοφοκλή «γεννήθηκαν» στο χαρτί επί σκηνής και «ανδρώθηκαν» μέσα από την εξαιρετική ερμηνεία του Μιχάλη Σαράντη

Ο πολυαναμενόμενος «Αίας» του Σοφοκλή στην Καβάλα και στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου το βράδυ του Σαββάτου 1 Φεβρουαρίου 2020 σε δύο παραστάσεις, με τον Γιώργο Νανούρη να δικαιώνει όσους εκθείασαν την πρώτη του επαφή με το αρχαίο δράμα και τον βραβευμένο με βραβείο Χορν, Μιχάλη Σαράντη και τον ζωγράφο, Απόστολο Χαντζαρά να δίνουν μια άλλη διάσταση -στην κυριολεξία- στην αρχαία τραγωδία, σε μετάφραση του Νίκου Α. Παναγιωτόπουλου.

Στο πρώτο επίπεδο οι ήρωες της ιστορίας του Αίαντα «γεννήθηκαν» στο χαρτί από το χέρι του Απόστολου Χαντζαρά, παίρνοντας, σε δεύτερο επίπεδο, σάρκα και οστά από τη «ζωφόρο» θεατρική αναπνοή του Μιχάλη Σαράντη, ο οποίος έδωσε φωνή, κίνηση γεμάτη ένταση και τραγικότητα σε όλο της το Σοφόκλειο μεγαλείο, καθιστώντας εαυτόν ως από μηχανής πολυεπίπεδο ήρωα ο οποίος συνομιλούσε, πάλευε και εν τέλη απελευθέρωνε κάθε στιγμή τον ίδιο του τον εαυτό από την τραγική του μοίρα.

Ο μανιασμένος με τους Ατρείδες Αίας, η σύζυγός του Τέκμησσα, ο αδερφός του Τεύκρος, ο μισητός Οδυσσέας, ομοίως και οι Μενέλαος και Αγαμέμνονας και η θεά Αθηνά από το χαρτί στη «Θεάτρου Ανάβασις» και από εκεί σε μια έκθεση ζωγραφικής η οποία στήθηκε ζωντανά και εκτέθηκε στο πάλκο, «κατεβάζοντας» τους θεατές από τα καθίσματα για να τη δουν, να τη φωτογραφίσουν, να την αγγίξουν, να γνωρίσουν από κοντά τους ήρωες του Σοφοκλή.

Ο υποβλητικός και μυστηριακός φωτισμός και ο καπνός γιγάντωναν την τραγικότητα των ηρώων και ο θεατής γινόταν, πλέον, μύστης της κάθαρσης του ήρωα, μετέχοντας, παράλληλα, στο δράμα του, με το παρατεταμένο χειροκρότημα να εκτονώνει παράλληλα την ένταση θεατών, ηθοποιού και ζωγράφου.

Παρεμπιπτόντως, τα έργα που δημιουργεί ο Απόστολος Χαντζαράς σε κάθε παράσταση θα εκτεθούν στην Αθήνα μετά το πέρας του κύκλου των παραστάσεων.