Κωστής Σιμιτσής για Θοδωρή Γκόνη μέσω… Δημήτρη Εμμανουηλίδη: Ακόμη περιμένω…

Ο πρώην Δήμαρχος γράφει για τον «πόλεμο» που δέχθηκε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Φιλίππων και του ΔΗΠΕΘΕ ακόμα και από όσους σήμερα τον υμνούν για το έργο που έχει προσφέρει

Με αφορμή την παράσταση «Μήδεια» που σκηνοθέτησε ο Θοδωρής Γκόνης στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ Φιλίππων και του 4ου Διεθνούς Εργαστηρίου Αρχαίου Δράματος, ο φιλόλογος και τ. βουλευτής Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Εμμανουηλίδης έγραψε ένα άρθρο για τη δωδεκάχρονη πορεία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Φεστιβάλ Φιλίππων και του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας στην Καβάλα [διαβάστε το άρθρο πατώντας εδώ].

Το μεσημέρι της Πέμπτης 27 Αυγούστου 2020 ο πρώην Δήμαρχος Καβάλας Κωστής Σιμιτσής ανέβασε στο προσωπικό του προφίλ στο facebook ένα κείμενο το οποίο αναφέρεται στην πορεία Γκόνη στην Καβάλα και, κυρίως, στις δυσκολίες που ο ίδιος, ως Δήμαρχος, αντιμετώπισε έχοντας «απέναντί» του ακόμα και την παράταξη μέλος της οποίας ήταν τότε και ο Δημήτρης Εμμανουηλίδης.

Η ανάρτηση Σιμιτσή έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Διαβάστε την παρακάτω αυτούσια:

Ακόμη περιμένω…

«Φιλοξενώ σήμερα στον τοίχο μου το ενδιαφέρον κείμενο του Δημήτρη Εμμανουηλίδη. Ύμνους αναπέμπει ο αγαπητός Μήτσος προς τον Θοδωρή Γκόνη και δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω.

Το 2009 ακολουθώντας προτροπές φίλων, ανάμεσα στους οποίους μνημονεύω κυρίως τον Θόδωρο Θεοδωρίδη, τόλμησα να προτείνω στον Γκόνη να αναλάβει την επιμέλεια του Φεστιβάλ Φιλίππων. Το τι άκουσα από δικούς μου και ξένους δεν λέγεται. Παραγνωρίζοντας την αξία του άρχισαν με ένα «Ναι, αλλά, … οι διαδικασίες» και προχώρησαν ολισθηρά στην απόλυτη απαξίωση ενός ανθρώπου με πλούσιες περγαμηνές και μεγάλη προσωπική και πολυεπίπεδη διαδρομή στον καλλιτεχνικό χώρο.

Στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΗΠΕΘΕ υπήρξαν μέλη και της δικής μου παράταξης που δεν τον ψήφισαν (βοηθήθηκα όμως από τον εκπρόσωπο της παράταξης του Βασίλη Λιόγκα). Και από κει και πέρα υπομείναμε ένα καθημερινό υβρεολόγιο. Ο εκπρόσωπος της παράταξης του Δημήτρη Εμμανουηλίδη καθημερινά διέρρεε τις φήμες, τους ψιθύρους, τα σχόλια και τα ψέμματα των διαδρομιστών στο μέσο όπου εργαζόταν (αργότερα μου δήλωσε ότι μετάνοιωσε για εκείνη την περίοδο). Οι εκπρόσωποι της παράταξης Εριφυλλίδη γκρίνιαζαν για το παραμικρό και καταψήφιζαν τα πάντα, ακόμη και το ίδιο το Φεστιβάλ! Το ίδιο συνέβαινε αργότερα και με τους εκπροσώπους της παράταξης Καλλιοντζή, μέχρι το 2014. Όλες σχεδόν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης είχαν βρει θέμα για να σχολιάζουν στα ραδιόφωνα και στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Το 2012 πάλι στον Βασίλη Λιόγκα στηρίχθηκα για να εκλεγεί ο Γκόνης καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ για την επόμενη τριετία.

Όταν ανέλαβε δήμαρχος η Δήμητρα Τσανάκα ήθελε να τον διώξει αμέσως. Είναι παροιμιώδης η δήλωσή της ότι το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας είναι τυχερό γιατί «εκείνοι απαλλάχτηκαν από τον καλλιτεχνικό τους διευθυντή»! Είδα κι έπαθα να την πείσω ότι το ΔΗΠΕΘΕ δεν είναι ερασιτεχνική σκηνή και πως είναι ανάγκη να διοικείται από επαγγελματία με γνώσεις, γνωριμίες, καλό όνομα στην καλλιτεχνική πιάτσα. Ίσως κατάλαβε και η ίδια πως κάποιοι δικοί της άνθρωποι μάλλον από ιδιοτέλεια διέβαλλαν τον Γκόνη.

Εκλαμβάνω το εγκώμιο του αγαπητού Μήτσου προς τον Θ. Γκόνη ως μια καθυστερημένη αλλά έμπρακτη αναγνώριση των λαθών που διέπραξαν ο ίδιος και τα μέλη της παρατάξεώς του εκείνη την περίοδο. Δεν είχε αρχίσει ακόμη η αντιμνημονιακή φρενίτιδα αλλά οι προσωπικές συμπεριφορές σε αυτό και σε άλλα παρόμοια θέματα αποτέλεσαν το πρελούδιο της ταραχής που γνώρισε η χώρα στη συνέχεια. Εύχομαι να μην ξαναγυρίσουμε σε εκείνα τα χρόνια και να μη ξαναδώ ποτέ να θολώνει με τόσο ακραίο και καταστροφικό τρόπο η κρίση εκείνων ακριβώς των ανθρώπων που είναι οι στυλοβάτες της κοινωνίας ανεξάρτητα από την ιδεολογία και το κόμμα τους».