Διαδικτυακές καταγγελίες στο ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας: Τι ειπώθηκε στην έκτακτη συνεδρίαση της Διοίκησης

Διαβάστε την επιστολή της σκηνοθέτιδας Στέλλας Μιχαηλίδου που προσκομίστηκε στα μέλη του ΔΣ - Τι αποφασίστηκε, ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις του Θεάτρου της πόλης μας

Στις 20:00 το βράδυ της Τρίτης 16 Μαρτίου 2021 συνεδρίασε εκτάκτως το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Περιφερειακού Θέατρου (ΔΗΠΕΘΕ) Καβάλας στη «σκιά» των διαδικτυακών καταγγελιών που είδαν το «φως» της δημοσιότητας μέσω του Facebook το περασμένο Σαββατοκύριακο [διαβάστε περισσότερα πατώντας εδώ].

Στη συνεδρίαση, που πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της τηλεδιάσκεψης και διήρκησε δύο και πλέον ώρες, το «παρών» έδωσε και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Θεάτρου Θοδωρής Γκόνης ο οποίος και τοποθετήθηκε επί των καταγγελιών, στο σκέλος εκείνο το οποίο τον «αφορά», και απάντησε σε ερωτήσεις των μελών του Συμβουλίου που ετέθησαν.

Ο κ. Γκόνης αναμένεται να τοποθετηθεί εκτενέστερα τις επόμενες ημέρες μέσω ενός γραπτού κειμένου.

Το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας αναμένεται να απευθυνθεί στη Νομική Υπηρεσία του Δήμου Καβάλας προσκομίζοντας τις διαδικτυακές καταγγελίες των τριών ηθοποιών για να προκύψει γνωμοδότηση ως προς τα εάν υπάρχει κάποιο πειθαρχικό παράπτωμα στο οποίο ενδεχόμενα να έχει υποπέσει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής και ανάλογα να αποφασιστεί η διενέργεια ή μη ΕΔΕ.

Υπενθυμίζεται ότι εκκρεμεί η απάντηση στην επιστολή του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης του Δήμου Καβάλας Χρήστου Ποτόλια ο οποίος ρωτά δημόσια τον Οργανισμό -δια του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου- και ζητά να ενημερωθεί για το εργασιακό καθεστώς που ισχύει στο ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας [διαβάστε την επιστολή Ποτόλια πατώντας εδώ].

Στη συνεδρίαση προσκομίστηκε και μοιράστηκε στους συμμετέχοντες και επιστολή της σκηνοθέτιδας της παράστασης «Τζιτζιμιτζιχοτζιριά» [στο πλαίσιο του ανεβάσματος της οποίας, το φθινόπωρο του 2019, «κινήθηκαν» οι διαδικτυακές καταγγελίες].

Στο κείμενό της [διαβάστε το αμέσως παρακάτω] η κ. Στέλλα Μιχαηλίδου κάνει λόγο για μία «εξαιρετική συνεργασία» που είχε τόσο με τους ηθοποιούς αλλά και όλους τους συντελεστές του Θεάτρου όσο και με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή, ενώ για τον Θοδωρή Γκόνη συγκεκριμένα αναφέρει ότι ήταν «υποστηρικτικός, ευγενικός προς όλους και ιδιαίτερα ενθαρρυντικός» όσες φορές έτυχε να παραβρεθεί σε πρόβες.

Σε ό,τι αφορά το ατύχημα της ηθοποιού Στελλίνας Βογιατζή [της πρώτης καταγγέλλουσας], η κ. Μιχαηλίδου υπογραμμίζει ότι το πρόβλημα που ανέκυψε μετά από αυτό για την παράσταση, λύθηκε μετά από προσαρμογή στα νέα δεδομένα που έγινε «με τη συγκινητική βοήθεια όλων των ηθοποιών και την ενεργή συμμετοχή της Στελλίνας».

Η επιστολή Μιχαηλίδου προς το ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

«Αγαπητές κυρίες, αγαπητοί κύριοι,
Με αφορμή τη δημοσίευση στο fb της ηθοποιού Στελλίνας Βογιατζή,  θα ήθελα να καταθέσω την προσωπική μου εμπειρία και άποψη μόνο για τα θέματα που γνωρίζω. Η συνεργασία μου, για την παράσταση του έργου μου Τζιτζιμιτζχοτζιριά, με όλο το προσωπικό του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, τον καλλιτεχνικό διευθυντή κ. Γκόνη καθώς και με τον  θίασο, ήταν εξαιρετική.

Ο Θοδωρής Γκόνης ήταν υποστηρικτικός, ευγενικός και καθόλου παρεμβατικός όσον αφορά στη δουλειά μου.

Ο θίασος αποτελούνταν από νέα, ταλαντούχα παιδιά, πολύ εργατικά και πρόθυμα και το κλίμα στις πρόβες ήταν δημιουργικό, ευχάριστο και φιλικό.

Οι πρόβες ξεκίνησαν αρχές Οκτωβρίου του 2019  και κράτησαν περίπου πέντε εβδομάδες. Αρχικά είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσουν νωρίτερα, αλλά λόγω κάποιου νομικού κωλύματος που αφορούσε στη σύσταση του νέου διοικητικού συμβούλιου, αναγκαστήκαμε να ξεκινήσουμε με κάποια καθυστέρηση. Είχα ρωτηθεί βεβαίως από τον κ. Γκόνη αν είναι εφικτό σ’ αυτό τον χρόνο να βγει η παράσταση και τον διαβεβαίωσα πως θα τα καταφέρουμε.

Παρ’ όλο που το διάστημα των δοκιμών ήταν μικρό, δουλεύαμε τόσο προγραμματισμένα και με τέτοια συγκέντρωση και διαθεσιμότητα χωρίς να ξεπεράσουμε ποτέ το νόμιμο πεντάωρο και χωρίς -κατά τη γνώμη μου- να αγχωθούμε για το αποτέλεσμα, που μας ικανοποίησε και μας χαροποίησε όλους.

Στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια μιας παράστασης, η Στελλίνα Βογιατζή χτύπησε το χέρι της στον καρπό ή σ’ ένα δάχτυλο, δεν θυμάμαι ακριβώς.  Στην αρχή, όπως μου είπε η ίδια, δεν έδωσε σημασία και παρ’ όλο που πονούσε, συνέχιζε να παίζει κανονικά.

Οι ρόλοι της (έπαιζε πολλούς) ήταν ιδιαίτερα απαιτητικοί, όπως και των υπόλοιπων ηθοποιών, με πολλή κίνηση, τρέξιμο, χορό και ανεβάσματα σε σκάλες. Στη συνέχεια και καθώς ο πόνος επέμενε και μεγάλωνε, επισκέφτηκε το νοσοκομείο. Εκεί της είπαν πως υπάρχει πιθανό ράγισμα ή κάταγμα, πράγμα που την ανάγκασε να κάνει περαιτέρω εξετάσεις.

Όταν οι γιατροί βεβαιώθηκαν πως πρόκειται για κάταγμα της είπαν να είναι υπερβολικά προσεκτική γιατί υπάρχει πιθανότητα, σε περίπτωση νέου τραυματισμού, να πάθει τεράστια ζημιά.

Αυτές τις πληροφορίες τις έχω από την ίδια. Επίσης η ίδια μου είπε πως θα μπορούσε το ΔΗΠΕΘΕ -όπως την ενημέρωσε η δικηγόρος της- να την απολύσει χωρίς καν να της δώσει αποζημίωση.

Εγώ έχω την εντύπωση, χωρίς όμως να γνωρίζω, πως οι ηθοποιοί κατοχυρώνονται από το συμβόλαιο τους για τέτοιες περιπτώσεις και πως η απόλυση θα ήταν παράνομη. Αλήθεια, τι ισχύει;

Επίσης η κ. Βογιατζή με πληροφόρησε πως δημιουργήθηκε κάποια ένταση με τον κ. Γκόνη όταν του ζήτησε να ακυρώσει δύο παραστάσεις επειδή θα έπρεπε να περιμένει τα αποτελέσματα από τις εξετάσεις της.

Στη συνέχεια ο κ. Γκόνης με ενημέρωσε πως θα έπρεπε τάχιστα να βρεθεί μία λύση και να αντικατασταθεί ηθοποιός γιατί οι παραστάσεις είχαν κλειστεί και δεν υπήρχε δυνατότητα ακύρωσης. Ποτέ δεν ανέφερε την πιθανότητα απόλυσης της ηθοποιού.

Εγώ εκείνο το διάστημα απουσίαζα από την Καβάλα μια και είχα «παραδώσει» την παράσταση.

Η αντικατάσταση σε τόσο σύντομο διάστημα ήταν κάτι εξαιρετικά δύσκολο, σχεδόν αδύνατο.

Όλος ο θίασος ενεργοποιήθηκε προσπαθώντας να βοηθήσει την κατάσταση.

Μιλώντας με τη Στελλίνα τη ρώτησα να μπορεί να συνεχίσει να παίζει χωρίς να κινείται, ακόμη και καθιστή αν χρειαστεί, χωρίς να υπάρχει ο παραμικρός κίνδυνος για το χέρι της, γιατί πίστευα ότι ακόμη κι έτσι η παράσταση θα μπορούσε να «σταθεί» ικανοποιητικά. Με την ευκαιρία να πω πως η Στελλίνα ήταν εξαιρετική σε όλους τους ρόλους που έπαιζε.

Προσαρμόσαμε, λοιπόν, την παράσταση στα νέα δεδομένα, με τη συγκινητική βοήθεια όλων των ηθοποιών και την ενεργή συμμετοχή της Στελλίνας.

Επίσης να τονίσω πως όσες φορές παραβρέθηκε  ο κύριος Γκόνης στις πρόβες ήταν, όπως έγραψα και στην αρχή, ευγενικός προς όλους και ιδιαίτερα ενθαρρυντικός.

Με εκτίμηση,
Στέλλα Μιχαηλίδου