«Η πιο σωστή απόφαση» στην πιο σωστή τροχιά του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

Το επικαιροποιημένο Θέατρο στα καλύτερά του: Με την παράσταση την οποία σκηνοθέτησε και έγραψε η Εύα Οικονόμου-Βαμβακά έκλεισε η Α' καλλιτεχνική περίοδος του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

Έπεσε η αυλαία για την «Πιο σωστή απόφαση» της Εύας Οικονόμου-Βαμβακά στη σκηνή του θεάτρου Αντιγόνη Βαλάκου στην Καβάλα σε κείμενο και σκηνοθεσία της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας και παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας.

Στο επίκεντρο η ιστορία ενός καθημερινού ζευγαριού που αποφασίζουν να αποκτήσουν το πρώτο τους παιδί, μια ιστορία με την οποία ταυτίζονται -λίγο ή πολύ- όλοι, μια ιστορία με την οποία ο θεατής «μπαίνει» στο πάλκο και συμβιώνει με τους ηθοποιούς. Αυτό είναι το πρώτο βήμα για την επικαιροποίηση (όχι μοντερνοποίηση) του θεάτρου.

Σε δεύτερο επίπεδο, η Εύα Οικονόμου-Βαμβακά αγγίζει ένα θέμα το οποίο έχει επιστρατευτεί πολλάκις για «νουθεσίες» και απόλυτες διδαχές, με τη σκηνοθέτιδα και συγγραφέα του έργου, όμως, να ακολουθεί τις επιταγές του Θεάτρου και να θέτει ένα σοβαρό θέμα στο βάθρο που του αξίζει, χωρίς ηθικολογικές τυμπανοκρουσίες, χωρίς διδαχές. Άλλωστε η κατάφαση «Η πιο σωστή απόφαση» κρύβει και ένα ερωτηματικό, με το ζευγάρι και δη τη γυναίκα να είναι αυτή που κατά προτεραιότητα έχει δικαίωμα να το δει.

Το τρίτο επίπεδο είναι η ροή. Οι εξαιρετικές ερμηνείες από τη Δήμητρα Βήττα και τον Δημήτρη Δρόσο έδωσαν μια κινηματογραφική κίνηση στην παράσταση, με τα σκηνοθετικά καρέ μικρών ιστοριών να ενισχύουν την ταύτιση κοινού-ηθοποιών, εξυπηρετώντας, παράλληλα και κάτι πρακτικό και ουδόλως αμελητέο: Κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή, αποτρέποντας την κοιλιά στην παράσταση.

Το τέταρτο επίπεδο είναι η πολυπόθητη παραγωγή πολιτισμού: Έχουμε αναρωτηθεί, μέσα σε έναν κόσμο εκπτώσεων σε κάθε επίπεδο, πόσα ΔΗΠΕΘΕ στην Ελλάδα παράγουν παραστάσεις από τα θεμέλια μέχρι την κορυφή;

Το σκηνικό (Γιώργος Μαστοράκης, Γιάννης Σταυρίδης, Κώστας Γαρουφαλίδης), η πρωτότυπη μουσική (Μάνος Πατεράκης), οι φωτισμοί (Βασίλης Αποστολάτος), η ενδυματολογία (Ματίνα Μέγκλα), η επιμέλεια της κίνησης (Φωτεινή Μελετιάδου), όλα γέννημα θρέμμα του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας.

Αυτήν τη φιλοσοφία την μπόλιασε ο Θοδωρής Γκόνης στη θεατρική κοιτίδα της πόλης και τη συνεχίζει και εμπλουτίζει αριστοτεχνικά η Εύα Οικονόμου-Βαμβακά, μια «σωστή απόφαση» η οποία είθε να επιβεβαιώσει ότι ήταν και «η πιο σωστή απόφαση» η τοποθέτησή της στο τιμόνι του ΔΗΠΕΘΕ και η πρώτη της χρονιά είναι επίρρωση αυτής της επιλογής.