Η Θασιακή Ένωση Καβάλας παρουσιάζει το βιβλίο του Κωνσταντίνου Θεοφανέλη «Το Τάμα»

Η εκδήλωση που θα διεξαχθεί σε συνεργασία με τον Δικηγορικό Σύλλογο της Καβάλας θα πραγματοποιηθεί στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας «Βασίλης Βασιλικός»

Η Θασιακή Ένωση Καβάλας, ο Δικηγορικός Σύλλογος Καβάλας και η Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας «Βασίλης Βασιλικός» προσκαλούν τους φίλους του βιβλίου στην παρουσίαση του βιβλίου του Κωνσταντίνου Θεοφανέλη «Το Τάμα».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2024 και ώρα 19:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Βιβλιοθήκης (Κασσάνδρου 6, 4ος όροφος).

Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
– Αθανάσιος Αθανασίου, δικηγόρος
– Γεωργία Τριανταφυλλίδου, συγγραφέας
και ο Κωνσταντίνος Θεοφανέλης, συγγραφέας του βιβλίου.
Την εκδήλωση θα συντονίσει ο Νικόλαος Τσιλογεώργης, πρόεδρος ΘΕΚ

Λίγα λόγια για το συγγραφέα του βιβλίου…

O Κωνσταντίνος Θεοφανέλης γεννήθηκε στην Καβάλα το 1975. Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης του κοινού Διαπανεπιστημιακού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας «Δημιουργική Γραφή». Ζει και εργάζεται ως δικηγόρος στη Θάσο. Έχουν εκδοθεί τρία μυθιστορήματά του (Η αλμύρα που μίσησα, Στην άκρη του φόβου, Μαριονέτες του κόσμου ) και μια συλλογή πεζογραφημάτων (Κυριακάτικες ραψωδίες).

Λίγα λόγια για το βιβλίο…

Οκτώ πρόσωπα αφηγούνται, την ιστορία τους και συγχρόνως φωτίζουν την ιστορία της ζωής των κεντρικών ηρώων του έργου. Καθένας απ’ αυτούς πρωταγωνιστής στη δική του ιστορία και συμπρωταγωνιστής ή κομπάρσος στην περιπέτεια της ζωής των μελών μιας πολυμελούς οικογένειας, της οικογένειας Καραγιάννη, η οποία βιώνει τις συγκρούσεις, τις απογοητεύσεις, τις ελπίδες, τις χαρές και τις λύπες της σ’ έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο. Μέσα από τις συνειδήσεις και τα στιγμιότυπα ζωής των ηρώων του έργου, φωτίζεται μια ολόκληρη εποχή, η οποία ξεκινά από τα χρόνια της άφιξης των προσφύγων Μικρασιατών στον ελλαδικό χώρο και καταλήγει στα χρόνια των περιορισμών που επέβαλε η πανδημία του κορονοϊού. Οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με τα μικρά ή μεγάλα ιστορικά γεγονότα, καλούμενοι να λάβουν αποφάσεις ζωής και να αντιμετωπίσουν ηθικά διλήμματα. Το βιωμένο τραύμα της προσφυγιάς και του πολέμου, η Κατοχή, ο Εμφύλιος, η Χούντα, η κατοπινή περίοδος της ανόδου που έχτισε μεθοδικά τη νοοτροπία του Νεοέλληνα, η αναξιοκρατία, ο εύκολος πλουτισμός, αποτελούν χρήσιμα «εργαλεία» στη λογοτεχνική προσπάθεια σύνθεσης μιας αναγκαστικά αποσπασματικής, αλλά σε κάθε περίπτωση αντιπροσωπευτικής μικρογραφίας μιας βιωμένης κοινωνικής πραγματικότητας. Η αξιοποίηση των ιστορικών στοιχείων δεν γίνεται, προφανώς, με πρόθεση συγγραφής ιστορίας αλλά μιας μυθοπλασίας, η οποία στοχεύει στη διανοητική και ιδίως στη συναισθηματική εμπλοκή του αναγνώστη, δίχως, ωστόσο, την παραμικρή διάθεση μελοδραματισμού, διδακτισμού ή στράτευσης σε συγκεκριμένη πολιτική ιδεολογία. Άλλωστε, όπως ομολογεί και κάποια απ’ τις ηρωίδες του έργου, δεν υπάρχουν εύκολες προσεγγίσεις στην ερμηνεία της ανθρώπινης συμπεριφοράς, ούτε απόλυτες και αδιαμφισβήτητες αλήθειες.

«Μια εικόνα η ζωή μας. Θαμπή, που διαβάζεται δύσκολα και σε μπερδεύει. Αυτό που βλέπεις για μια στιγμή έτσι, που το πιστεύεις και βάζεις σκοπό ζωής και προορισμό, την άλλη στιγμή φωτίζεται απ’ την άλλη πλευρά και σε κοροϊδεύει. “Δεν είμαι έτσι”, σου λέει. “Αλλιώς είμαι. Σε γέλασα”. Η μόρφωση του πατέρα, τα κομμένα δάχτυλα του παππού, η Μαργαρίτα, ο Τάκης. Σκύβεις μια μέρα κι όλα τα βλέπεις αλλιώς. Το ‘θελες; Δεν το ‘θελες; Ποιος σε ρωτάει;»

(Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)