«Το πέταγμα»: Ο Αντώνης Κούφαλης γράφει για την «πρώτης γραμμής» παράσταση της Εύας Οικονόμου-Βαμβακά

Ο Καβαλιώτης θεατρικός συγγραφέας αποτυπώνει την εμπειρία του από την παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας σε κείμενο και σκηνοθεσία της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας

Την Τετάρτη 7 και την Πέμπτη 8 Αυγούστου 2024 ανέβηκε στο κτίριο της πρώην Lord η κεντρική θερινή παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας «Το πέταγμα», σε κείμενο και σκηνοθεσία της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας Εύας Οικονόμου-Βαμβακά.

Η παράσταση παρουσίασε μεγάλη επιτυχία, αφού οι δύο προγραμματισμένες παραστάσεις έγιναν Sold Out και προστέθηκε και μία τρίτη, βραδυνή τη δεύτερη μέρα.

Ο Καβαλιώτης θεατρικός συγγραφέας [και πρώην πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ] Αντώνης Κούφαλης παρακολούθησε το «Πέταγμα» της Βαμβακά και έγραψε τη δική του «βαρύνουσα», όπως πάντα, κριτική:

«Στις 10 το βράδυ ο ήσυχος δρόμος της Αγίου Αθανασίου παρουσιάζει πρωτοφανή κίνηση. Αυτοκίνητα παρκαρισμένα δεξιά αριστερά, όπως νάναι, ταξί που ανεβοκατεβαινουν, φώτα, πεζοί, όλα οδηγούν στο μίζερο, απωθητικό κτίριο της παλιάς Lord.

Και εντελώς απροσδόκητα, ακριβώς στο τέρμα της οδού, το ίδιο οικοδόμημα είναι εξαιρετικά φωτισμένο, ήχοι από ηλεκτρικές κιθάρες εμπλέκονται με τις φωνές των ανθρώπων, ένα γεγονός συντελείται. Η πρώτη θερινών προδιαγραφών σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας είναι εδώ και είναι το πρώτο αξιοσημείωτο event από την εποχή που το Απεντομωτήριο του Τελωνείου γκρέμισε τη συμβατική σκηνή του θεάτρου.

Εδώ διάλεξε η Εύα Οικονόμου-Βαμβακά να μεταφέρει τους «γλάρους» της και μέσα σ ένα εξαίρετο περιβάλλον που είναι εικαστικό και θεατρικό ταυτόχρονα, να τους αφήσει να πετάξουν.

Άλλη μια φορά θα πούμε ότι η σκηνοθέτις, που είναι σαφώς ανώτερη της δραματουργού, διαθέτει το ειλικρινές χάρισμα αλλά και την ευαισθησία να συνθέτει ανόμοια και συγκρουόμενα πράγματα, μ’ έναν τρόπο που να τα μετατρέπει σε φορείς ευεξίας του θεατή. Ώστε. όταν αυτός εγκαταλείπει την αίθουσα ακόμη και με απορία, να νιώθει ότι μοιράστηκε με τους καλλιτέχνες μια γόνιμη εμπειρία.

Το «Πέταγμα» έχει τοποθετηθεί σ’ έναν υπέροχο σκηνικό χώρο που απλώνεται σ’ όλο τον άχαρο όροφο του κτιρίου, έχει φωτιστεί εξαίσια, διαθέτει κάποια ικανά ταλέντα και σου δίνει την αίσθηση μιας πικρής διασκεδαστικής ίντριγκας.

Πλιάπλια, Αποστολάτος, Παπαματθαίου, η πανέμορφη Βέρρου, Σταυρόπουλος, οι φωτισμοί, όλα πρώτης γραμμής»!

*Φωτογραφίες: Λάσκαρης Τσούτσας