Κάθετος άξονας Δράμας-Καβάλας: Σε καλό… δρόμο ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη βόρεια Ελλάδα

Πρόσφατα ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός που αφορά στην αναβάθμιση του τμήματος Κρηνίδες-Σταυρός μήκους 8,2 χιλιομέτρων

Προχωράει ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα που αφορά στον κάθετο άξονα Δράμα-Καβάλα. Συγκεκριμένα, πρόσφατα ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός που αφορά στην αναβάθμιση του τμήματος Κρηνίδες-Σταυρός μήκους 8,2 χιλιομέτρων.

Το τμήμα αυτό συνδέεται με την υφιστάμενη εθνική οδό Δράμας-Καβάλας δυτικά του οικισμού των Κρηνίδων και οδεύει νότια-νοτιοανατολικά καταλήγοντας επί της παλαιάς εθνικής οδού Ελευθερούπολης-Καβάλας δυτικά του οικισμού του Σταυρού. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε 60,76 εκ. ευρώ με ΦΠΑ (χωρίς ΦΠΑ 49 εκατ.). Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εγνατίας Οδός Α.Ε. ενέκρινε το πρώτο πρακτικό, σύμφωνα με το οποίο επικράτησε το σχήμα ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΤΕΚΑΛ με ποσοστό έκπτωσης 14%. Στόχος είναι ο διαγωνισμός να προχωρήσει και να πέσουν οι υπογραφές μέχρι τέλος τους έτους.

Ο κάθετος άξονας Σέρρες-Δράμα-Καβάλα αποτελεί τμήμα του Ελληνικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (Διευρωπαϊκός Άξονας 22-Οδικό δίκτυο υπό σχεδίαση, Εκτεταμένο) και συνδέει τον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνα με τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα και ευρύτερα με το λιμάνι της Καβάλας, καταλήγοντας στον ανισόπεδο κόμβο του Αγίου Σίλα στην Εγνατία Οδό.

Το οδικό τμήμα από Δράμα έως Καβάλα αποτελεί στο μεγαλύτερο μήκος του νέα τετράιχνη οδό ταχείας κυκλοφορίας η οποία παρακάμπτει τους οικισμούς Χωριστή, Άγιος Αθανάσιος, Λυδία, Κρηνίδες, Πολύστυλο, Αμυγδαλεώνας και καταλήγει στον ανισόπεδο κόμβο του Αγίου Σίλα της Εγνατίας Οδού.

*Πηγή: capital.gr/Ελένη Μπότα