Ναυτεργάτες Καβάλας: Οι διακομιδές ασθενών πρέπει να πραγματοποιούνται δωρεάν

Το Ενιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών Νομού Καβάλας καταδικάζει το περιστατικό όπου ζητήθηκε καταβολή κομίστρου από πλήρωμα ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ για να επιβιβαστεί στο ferry boat

Με αφορμή το αίτημα για καταβολή κομίστρου από πλήρωμα ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ για να επιβιβαστεί στο ferry boat, ενώ εκτελούσε διακομιδή σοβαρού περιστατικού από το Κέντρο Υγείας του Πρίνου Θάσου προς το Γενικό Νοσοκομείο της Καβάλας [διαβάστε εδώ] το Ενιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών Νομού Καβάλας τονίζει με ανακοίνωσή του ότι «οι διακομιδές ασθενών πρέπει να πραγματοποιούνται δωρεάν και να μην αποτελούν αντικείμενο οικονομικής επιβάρυνσης», ενώ καλεί τα αρμόδια Υπουργεία, το ΕΚΑΒ, τις Λιμενικές Αρχές και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να προχωρήσουν άμεσα στις απαραίτητες διευκρινίσεις και ρυθμίσεις προς όφελος της δημόσιας υγείας.

Η ανακοίνωση του Συνδικάτου

Το Σωματείο μας, με αφορμή δημοσιεύματα που αφορούν περιστατικό μεταφοράς ασθενούς με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ μέσω της πορθμειακής γραμμής Θάσου-Κεραμωτής και τη φερόμενη χρέωση ναύλου κατά την εκτέλεση επείγουσας διακομιδής, θεωρεί αναγκαίο να τοποθετηθεί θεσμικά και υπεύθυνα.

Η προστασία της ανθρώπινης ζωής και η απρόσκοπτη λειτουργία των υπηρεσιών του ΕΚΑΒ αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για την κοινωνία και το σύνολο των εμπλεκόμενων φορέων. Παράλληλα, το Σωματείο επισημαίνει με τον πλέον σαφή τρόπο ότι το πλήρωμα του πλοίου δεν φέρει καμία ευθύνη για το συγκεκριμένο περιστατικό, καθώς οι ναυτικοί εφαρμόζουν τις ισχύουσες διαδικασίες και οδηγίες που έχουν θεσπιστεί από την Πολιτεία και τις αρμόδιες αρχές.

Το περιστατικό αυτό αναδεικνύει την ανάγκη άμεσης αποσαφήνισης ενός ενιαίου και λειτουργικού πλαισίου για τη μεταφορά ασθενοφόρων, ασθενών και οχημάτων έκτακτης ανάγκης στις πορθμειακές γραμμές, ώστε να αποφεύγονται στο μέλλον παρόμοια περιστατικά.

Επιπλέον, το Σωματείο θεωρεί ότι οι διακομιδές ασθενών πρέπει να πραγματοποιούνται δωρεάν και να μην αποτελούν αντικείμενο οικονομικής επιβάρυνσης. Δεν μπορεί να ισχύουν διευκολύνσεις για άλλες κατηγορίες επιβατών και ταυτόχρονα να επιβαρύνεται οικονομικά ένα ασθενοφόρο κατά τη διάρκεια μιας κρίσιμης μεταφοράς.

Το Ενιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών Νομού Καβάλας καλεί τα αρμόδια Υπουργεία, το ΕΚΑΒ, τις Λιμενικές Αρχές και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να προχωρήσουν άμεσα στις απαραίτητες διευκρινίσεις και ρυθμίσεις προς όφελος της δημόσιας υγείας και της ασφαλούς λειτουργίας των θαλάσσιων συγκοινωνιών.

Το Σωματείο δηλώνει ότι θα συνεχίσει να υπερασπίζεται τόσο την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού όσο και την αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα των ναυτεργατών.