Δημοσίευμα-«βόμβα» για τα διόδια: Με Τροπολογία έχει ήδη μπει «τέλος» στο αναλογικό σύστημα!

Η Εφημερίδα Νέα Εγνατία φέρνει στο «φως» την «Τροπολογία Χρυσοβελώνη» που ακυρώνει τις υποσχέσεις των κυβερνώντων - Οργισμένες δηλώσεις τοπικών φορέων

Κι ενώ όλοι εδώ στην Καβάλα -των κυβερνητικών βουλευτών μη εξαιρουμένων- «περιμένουν» την εγκατάσταση ενός αναλογικού συστήματος είσπραξης διοδίων στην Εγνατία Οδό από το 2018 για να «χρυσώσουμε το χάπι» της άμεσης (από τον ερχόμενο… Νοέμβριο) λειτουργίας του μετωπικού σταθμού της Άσπρης Άμμου, η Εφημερίδα Νέα Εγνατία φέρνει σήμερα στο «φως» μία Τροπολογία που αλλάζει τα δεδομένα!

Το δημοσίευμα αναφέρει επί λέξει τα εξής: «Τραγέλαφος, πολιτικός εμπαιγμός, ανακολουθία λόγων και έργων, μισές αλήθειες  και στο βάθος πάντα οι θεσμοί! Και μια τοπική κοινωνία που πλέον για το θέμα των διοδίων βομβαρδίζεται καθημερινά από νέα δεδομένα που αυξάνουν την σύγχυση και την οργή της.  Και αυτά τα νέα δεδομένα  στα οποία  σήμερα αναφερόμαστε, δεν προέκυψαν μετά από  ενημέρωση από κυβερνητικά χείλη ή  από  κυβερνητικούς βουλευτές, αλλά από τη δημοσιογραφική έρευνα!  Γεγονός είναι ότι με «νομοθετική βελτίωση» στις 2/6/2016, δυο εβδομάδες από τότε που ο υπουργός Μεταφορών κ. Σπίρτζης είχε εισαγάγει νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία, σε όλα τα οδικά δίκτυα, μηδέ εξαιρουμένης της Εγνατίας Οδού,  θα ίσχυαν από το 2018 τα αναλογικά διόδια, η αναπληρώτρια υπουργός Μεταφορών Μαρίνα Χρυσοβελώνη εξαιρούσε την Εγνατία, παραδεχόμενη μάλιστα ότι αυτό ήταν απαίτηση των θεσμών!

Η «νομοθετική βελτίωση» Χρυσοβελώνη

Τι είπε όμως στις 2/6/2016 η κ. Χρυσοβελώνη στη Βουλή, εισάγοντας την «νομοθετική βελτίωση»;  Παραθέτουμε αυτούσιο το σχετικό ηχητικό απόσπασμα: «Θέλω να καταθέσω μία νομοτεχνική βελτίωση, πρώτον από την παράγραφο 1 της προτεινόμενης ρύθμισης της τροπολογίας, αφαιρείται η φράση των άρθρων 1,2,3,4 και 7 και δεύτερον από την παράγραφο 2 της προτεινόμενης ρύθμισης αφαιρείται η φράση στα άρθρα 1,2,3 και 4, συνεπώς η προτεινόμενη ρύθμιση επαναδιατυπώνεται ως θα διανεμηθεί. Μία σύντομη ανάλυση θέλω να κάνω, ότι η προβλεπόμενη ρύθμιση αποβλέπει στην ρητή διατύπωση της εξαίρεσης της Εγνατίας Οδού από τις ρυθμίσεις της παραγράφου 7 του άρθρου 2 του νόμου 4388/16 που αφορούν στα αναλογικά διόδια και στην εγκατάσταση και λειτουργία νέων μετωπικών σταθμών διοδίων και στην αποσαφήνιση ότι για αυτήν συνεχίζει να εφαρμόζεται το δίκαιο που την διέπει, δηλαδή η ΚΥΑ 6686/17-11-2014, ΦΕΚ Β’ 3086. Τώρα η Ελληνική Κυβέρνηση- επειδή μπορεί να αναρωτηθείτε κάποιοι- είναι γεγονός ότι πριν από 2 βδομάδες πέρασε την διάταξη για την εγκατάσταση και την λειτουργία των αναλογικών διοδίων, ώστε να μπορέσουν να εξασφαλίσουν καλύτερη διαχείριση του οδικού δικτύου της χώρας, ευνοϊκότερα και δίκαια διόδια για τους πολίτες, ανάλογα πάντα με την χρήση του δικτύου, κατάργηση των μετωπικών διοδίων όπως γίνεται εξάλλου σε όλους ανεξαιρέτως τους σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους αλλά και για την βελτίωση της ασφάλειας και των περιβαλλοντικών δεικτών. Η εν λόγω διάταξη είναι γεγονός ότι επικροτήθηκε από πάρα πολλά κράτη της Ε.Ε, δεδομένου ότι ξεκάθαρα αποτελεί ευρωπαϊκό στόχο, αλλά όπως φαίνεται δεν είχαν την ίδια άποψη οι θεσμοί, οι οποίοι αντί να στηρίξουν την όσο πιο γρήγορη εφαρμογή του συστήματος το οποίο θα καταστήσει πιο ελκυστικούς, πιο ασφαλείς και πιο βιώσιμους τους Εθνικούς αυτοκινητοδρόμους, εν τούτης πιέζουν πολύ σθεναρά με πρόσχημα την τρέχουσα δόση να εξαιρεθεί από την παρούσα διάταξη η Εγνατία οδός και να εφαρμοστεί πλήρως η εν λόγω ΚΥΑ του 2014 η οποία οδηγεί σε απαξίωση ένα πολύ σημαντικό δίκτυο διεθνών μεταφορών στην Ελλάδα”.

Για να μην έχουμε επιπλοκές στην αξιολόγηση!

«Προκειμένου να μην υπάρξουν επιπλοκές στην αξιολόγηση και στο μοντέλο αξιοποίησης της Εγνατίας Οδού, φέρνουμε την εν λόγω τροπολογία που εξαιρεί την Εγνατία και σε κάθε περίπτωση δεσμευόμαστε ρητά να προχωρήσουμε άμεσα στην εγκατάσταση αναλογικών διοδίων ξεκινώντας από την Εγνατία Οδό,  ώστε να βελτιώσουμε τον υφιστάμενο σχεδιασμό ο οποίος -συμφωνούμε όλοι- ότι είναι στρατηγικά και τεχνολογικά παρωχημένος και εθνικά απαράδεκτος. Αυτό που συμβαίνει (απαντώντας σε ερώτηση του Βρούτση) είναι αυτό που εσείς προκαλέσατε και εμείς καλούμαστε να το διαχειριστούμε, αυτή είναι η αλήθεια όσο πικρή και αν είναι. Είπαμε ακριβώς ότι αυτή την στιγμή δε μπορούμε να θέσουμε σε κίνδυνο την αξιολόγηση, η οποία παρά τα όσα λέγατε κλείνει, αλλά αντίστοιχα υπάρχει η δική μας δέσμευση, ότι μόλις τελειώσει αυτή η διαδικασία, αμέσως θα επανέλθουμε με τα αναλογικά διόδια, όπως τα είχαμε αρχικά σχεδιάσει», συνέχισε η κ. Χρυσοβελώνη.

Δ. Εμμανουηλίδης: Η ΚΥΑ «θεραπεύει» την ελλειμματική νομοθετική κατάσταση! 

Ο βουλευτής Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Εμμανουηλίδης ερωτηθείς σχετικά παραδέχεται ότι γνώριζε ( μάλιστα ήταν παρών  στην επίμαχη συνεδρίαση της Βουλής που η κ. Χρυσοβελώνη έφερε την τροπολογία …επί της τροπολογίας)  το περιεχόμενο της νομοθετικής βελτίωσης της κ. Χρυσοβελώνη, επιμένει, ωστόσο,  ότι με την ΚΥΑ που ακολούθησε ( την πρόσφατη,  της 29ης Μαΐου 2017) θεραπεύεται η …ελλειμματική νομοθετική κατάσταση.  Είπε χαρακτηριστικά στην παρέμβασή του στον Alpha Radio 88,6 και τον Νίκο Χαζαρίδη:  «Πράγματι στις  2 Ιουνίου του 2016, είχαμε σε νομοσχέδιο που είχε σχέση σε μία κύρωση συμφωνίας, τροπολογία που την έφερε το Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων, ήταν η Χρυσοβελώνη, αναπληρώτρια υπουργός και προέβλεπε την χρήση αναλογικών διοδίων σε όλους τους οδικούς άξονες εκτός από την Εγνατία Οδό. Αυτό βρίσκονταν σε απόλυτη αντιστοίχηση με την ΚΥΑ που είχε υπογραφεί το Νοέμβρη του 2014. Όπως καταλαβαίνετε, υπήρξε ιδιαίτερο πρόβλημα, γιατί το να βγαίνει ένας οδικός άξονας που απολύτως μας ενδιαφέρει, ως περιοχή,  είναι ένα σημαντικό πρόβλημα. Είχαμε συνάντηση με τον Ευκλείδη Τσακαλώτο, του έθεσα το θέμα και μου λέει:  «μα στην ΚΥΑ ρητά αναφέρεται ότι θα γίνει χρήση των αναλογικών διοδίων από αρχή του 2019», ωστόσο του επεσήμανα το γεγονός ότι μία ΚΥΑ είναι αδύνατη σε σχέση με μία τροπολογία που ενσωματώνεται σε ένα νόμο. Πράγματι αυτό ισχύει αλλά, από την στιγμή που η Εγνατία Οδός Α.Ε είναι υπό παραχώρηση, οι όροι παραχώρησης εμπεριέχουν αυτήν ακριβώς την ρήτρα που υπάρχει στην ΚΥΑ, δηλαδή της χρήσης των αναλογικών διοδίων από το τέλος του 2018. Αυτή ήταν η ερμηνεία που δόθηκε και πιστεύω ότι ισχύει αυτό, διότι από την μία έπρεπε να είμαστε στοιχημένοι δυστυχώς στις απαιτήσεις των δανειστών και αυτό εξυπηρετούσε -δεν θα ΄λεγα θεράπευε, είμαι πολύ προσεκτικός- αυτή η τροπολογία της Χρυσοβελώνη, από την άλλη όμως από την στιγμή που έχουμε μία ΚΥΑ που ρητά αναφέρει ότι στην λειτουργία της Εγνατίας Οδού από 1-1-2019 θα ισχύουν τα αναλογικά διόδια, αυτό θεραπεύει την ήδη ελλειμματική νομοθετική κατάσταση που υπήρξε με την τροπολογία».

Γιατί δεν το έλεγε τόσο καιρό

«Επί της ουσίας δεν άλλαζε τίποτα, εφόσον βγήκε η ΚΥΑ η οποία ρητά δεσμεύει τον παραχωρησιούχο ότι η χρήση των αναλογικών διοδίων από την αρχή του 2019 θα ισχύσει και μάλιστα υπάρχει και μία ειδικότερη μνεία ότι όσοι είναι εφοδιασμένοι με ηλεκτρονικές κάρτες για την χρήση των διοδίων, μπορούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής άρα και των αναλογικών διοδίων».

Δεν υπήρξε πολιτικός εμπαιγμός;

«Αντιλαμβανόμαστε την κατάσταση; Πιστεύετε ότι τελούμε υπό κατάσταση κανονικότητας νομοθετικής; Οι τροπολογίες,  για να είμαστε ειλικρινείς,  περνάνε 40 και 50 σε κάθε νομοσχέδιο, σας λέω ευθαρσώς, ότι μιλάμε για μία περίοδο, η οποία δυστυχώς συνεχίζεται επί 7μιση χρόνια που το νομοθετικό έργο και η νομοθετική κανονικότητα έχει υποχωρήσει προβληματικά»

Παιχνίδι του παραλόγου…

Στο ερώτημα του Νίκου Χαζαρίδη, ως υπόθεση εργασίας διατυπωμένο, ότι  αν με την ίδια λογική που οι θεσμοί πίεσαν να εξαιρεθεί η Εγνατία από τα αναλογικά διόδια, πιέσουν και τον ιδιώτη που θα αναλάβει τη διαχείριση της Εγνατίας να μην εντάξει στο στοιχείο της υποχρεωτικότητας για να αναλογικά διόδια , είπε: «Εκτιμάτε ότι όλα αυτά που μας επιβάλλουν, υπόκεινται σε ένα ορθολογισμό; Από εκεί και έπειτα δεν έχει σχέση,  γιατί από την στιγμή που εκχωρηθεί σε ιδιώτη, δεν έχουν  κανένα λόγο και ρόλο παρέμβασης οι Θεσμοί. Επί 11 χρόνια που λειτουργεί η Εγνατία δεν είχαμε την στοιχειώδη συνέπεια να επιβάλλουμε λογικά διόδια σε ένα οδικό άξονα που άλλαξε το τοπίο της Βόρειας Ελλάδας. Εδώ γίνεται ένα παιχνίδι του παραλόγου, εμείς όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούμε μέσα από δεσμεύσεις τις οποίες υπογράψαμε να τις μεταθέτουμε χρονικά στην υλοποίηση τους και από την άλλη μέσα από την ακραία τιμωρητική συμπεριφορά με το πρόσχημα ότι είμαστε ανακόλουθοι σε σχέση με αυτά που ψηφίζουμε και με αυτά που υλοποιούμε και κάθε στιγμή είναι έτοιμοι ό,τι βρουν, πέρα από λογική, να τα επιβάλλουν ως προαπαιτούμενα».


Αιφνιδιασμένοι και εξοργισμένοι δηλώνουν οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ Βαθμού της  Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας  για  την τροπολογία της  κ. Χρυσοβελώνη,  που εξαιρεί την Εγνατία οδό από τα αναλογικά διόδια κατ’ επιταγή των θεσμών.


Δήμητρα Τσανάκα: «Μας δουλεύουν όλους μαζί»

Αιφνιδιασμένη δηλώνει πρωτίστως η δήμαρχος Καβάλας, Δήμητρα Τσανάκα, η οποία ενημέρωσε την περασμένη Πέμπτη το Δημοτικό Συμβούλιο για την τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον υπουργό Μεταφορών σχετικά το θέμα των διοδίων. «Ο κ. Σπίρτζης μού είπε ότι από τις 31 Δεκεμβρίου του 2018 και μετά θα λειτουργήσουν τα αναλογικά διόδια και ότι οι μετωπικοί σταθμοί θα είναι σταθμοί ελέγχου. Νομίζω ότι μας δουλεύουν όλους μαζί. Θα επικοινωνήσω με τους βουλευτές για να ξεκαθαρίσω τι ισχύει τελικά», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Θόδωρος Μαρκόπουλος: «Αν δεν αλλάξουν άμεσα την απόφαση, θα πρέπει ο κ. Σπίρτζης να παραιτηθεί»

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος  επισημαίνει  ότι σύμφωνα με όσα γνωρίζει υπάρχει ένα νομοσχέδιο στις 12 Μαΐου του 2016, το οποίο περιλαμβάνει μία μόνο τροπολογία, αυτή που αφορά το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης οδικών υποδομών, την υπηρεσία ηλεκτρονικής διαχείρισης οδικών τελών. «Από εσάς μαθαίνω ότι υπάρχει αυτή η τροπολογία στις 2 Ιουνίου που εξαιρεί την Εγνατία από τα αναλογικά διόδια. Νομίζω ότι «μας δουλεύουν». Δεν είναι δυνατό να γίνεται τόσο μεγάλη συζήτηση εδώ και ημέρες για τα αναλογικά διόδια, στα οποία μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι και ταυτόχρονα να έρχεται «ως κεραυνός εν αιθρία» η αποκάλυψη ότι η Εγνατία Οδός έχει  εξαιρεθεί από τη δυνατότητα λειτουργίας ηλεκτρονικών διοδίων. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, είναι μέγα σκάνδαλο. Πιστεύω ότι υπάρχει εξαπάτηση όλων των εκπροσώπων της ΤΑ, όπως και όλων των βουλευτών. Θα πρέπει ο φίλος μου ο κ. Σπίρτζης να απολογηθεί για το θέμα αυτό. Έχουμε πάρει  μία υπόσχεση για τα αναλογικά διόδια. Εάν όντως έτσι είναι τα πράγματα, θα πρέπει να δούμε πώς θα αλλάξουμε την συγκεκριμένη τροπολογία. Ή θα πρέπει να την αλλάξουν άμεσα ή θα πρέπει ο κ. Σπίρτζης να υποβάλλει την παραίτησή του. Ο κ. Σπίρτζης είναι βαρύτατα εκτεθειμένος, οπότε με αυτά τα δεδομένα δεν μπορεί να συνεχίζει να λειτουργεί ως υπουργός». 

Δημοσθένης Τουλκίδης: «Να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι δεν θα γίνει αυτό που σκέπτονται»

«Το δούλεμα καλά κρατεί. Στην κυβέρνηση επικρατούν πολλές και διαφορετικές απόψεις. Ο Χρήστος Σπίρτζης, που τυχαίνει να είναι και παλιός μου φίλος,ως πρόεδρος του  Τεχνικού Επιμελητηρίου, είναι ένα άτομο από το οποίο θα περιμέναμε να καταλαβαίνει κάποια πράγματα. Προφανώς όμως δεν έχει τέτοια διάθεση. Φαίνεται ότι υπάρχουν άλλες σκέψεις και άλλα συμφέροντα. Εγώ γνωρίζω ότι υπάρχει ένα ΦΕΚ στις 29 Μαΐου του 2017 που αναφέρεται στα 38 μετωπικά διόδια. Όταν έχεις κάνει έναν δρόμο με 60 εισόδους και εξόδους, πρέπει να βάλεις πλευρικά διόδια. Από εκεί ακριβώς αρχίζει και μπερδεύει η κατάσταση.  Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε από την κυβέρνηση να λέει κάποια πράγματα και να εφαρμόζει άλλα. Κανείς τους δεν καταλαβαίνει εκεί κάτω τι σημαίνει μετωπικά διόδια πάνω από την Καβάλα. Προφανώς, κανείς τους δεν ενδιαφέρεται και δεν έχει καμία διάθεση να το καταλάβει. Πρέπει όμως να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι αυτό που σκέπτονται δεν μπορεί να γίνει».

Βαγγέλης Παππάς: «Να κηρύξουμε τον πόλεμο στους εχθρούς της πόλης»

«Προσωπικά δεν έπεσα από τα σύννεφα. Η κυβέρνηση έτσι κι αλλιώς είναι καθημερινά τραγελαφική. Μέσα από διάφορες τροπολογίες, περνούν όποιες διατάξεις θέλουν. Έρχονται οι τρεις τοπικοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και δηλώνουν ότι είναι μαζί  μας.  Όταν όμως πηγαίνουν στην Αθήνα είναι μ΄ αυτούς. Είναι και με τον αστυφύλακα και με τον χωροφύλακα. Πρέπει αυτό το «καλαμπουράκι» να τελειώνει. Πρέπει αυτοί οι κύριοι ή να παραιτηθούν ή να παραδεχτούν ότι δεν εκπροσωπούν τα συμφέροντα της Καβάλας, αλλά τα συμφέροντα των δανειστών του Τσίπρα και του Καμμένου. Αυτοί δηλαδή που «κάθονται στα τέσσερα» εδώ και χρόνια. Δεν μας μένει άλλος δρόμος εκτός από τον αγώνα. Όπως δήλωσε και ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Γιώργος Γραμμένος, πρέπει να κινητοποιήσουμε τα οχήματα του δήμου και να κάνουμε επιτέλους πράξη όλα όσα λέγαμε εδώ και καιρό.  Οι 500 που μαζευτήκαμε την περασμένη εβδομάδα, ήμασταν αρκετοί,  ώστε να αποτελέσουμε την σπίθα που θ΄ ανάψει μία φωτιά, για να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα της Καβάλας. Αν δεν προβούμε σε τέτοιες κινήσεις, δεν θα μας λαμβάνουν σοβαρά υπόψη. Δεν γίνεται να μιλάμε μόνο από τον καναπέ, δεν γίνεται με αναθεματισμούς, δεν γίνεται με σχολιασμούς. Θα αγωνιστούμε για να σωθεί η Καβάλα και μετά για να σωθεί η Ελλάδα. Ξεκινάμε από το μικρότερο για να πάμε στο μεγαλύτερο. Εκτός αν θέλουμε να κρίνουμε μόνο από μακριά. Εγώ δεν θέλω μόνο να κρίνω, αλλά να συμμετέχω στον αγώνα, να παλέψω και είτε να κερδίσω είτε να χάσω. Αλλά, να παλέψω πρώτα. Δεν αρκούν οι καθωσπρεπισμοί. Πρέπει «το μάτι μας να γυαλίζει». Ή είμαστε σε πόλεμο ή δεν είμαστε.  Πρέπει να κηρύξουμε τον πόλεμο στους εχθρούς της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής. Διαφορετικά, με καθωσπρεπισμούς και με γραβάτες δεν γίνεται τίποτα. Πρέπει να περάσουμε στη δράση και τότε να δούμε αν θα σεβαστούν την Καβάλα. Είμαστε σε άμυνα, γιατί έρχονται να μας βάλουν κάτι που θα μας καταστρέψει. Εμείς όμως το απορρίπτουμε. Ακόμη και ν αλλάξει η χωροθέτηση των διοδίων, θα ικανοποιηθούμε μόνο αν δεν είναι στον δικό μας νομό. Εγώ δεν έχω καμία απολύτως εμπιστοσύνη στους πολιτικούς, είτε είναι μπλε, είτε κόκκινοι, είτε ροζ, γατί άλλα λένε στην Καβάλα και άλλα κάτω στην Αθήνα».

Γ. Τσακίρης: Η τελευταία νομοθετική πράξη για τα διόδια είναι η ΚΥΑ της 29/5/2017

Την άποψη ότι αυτό που επικρατεί στην παρούσα φάση είναι η κοινή Υπουργική Απόφαση Τσακαλώτου- Σπίρτζη, της 29ης Μαΐου 2017, υποστήριξε από την πλευρά του το κομματικό στέλεχος των ΑΝ.ΕΛΛ. Καβάλας Γιώργος Τσακίρης. Παρά τα επίμονα ερωτήματα του Νίκου Χαζαρίδη  αν επήλθε άλλη τροπολογία μετά από αυτήν της κ. Χρυσοβελώνη που εξαιρεί την Εγνατία από την εφαρμογή αναλογικών διοδίων, ο κ. Τσακίρης υποστηρίζει ότι  ΚΥΑ  της 29/5/2017 αποτελεί νόμο του κράτους και ακυρώνει την τροπολογία της κ. Χρυσοβελώνη.

«Ομολογουμένως ήταν μία τροπολογία που δεν γνώριζα, την άκουσα τώρα. Τι λέει αυτή η τροπολογία; Λέει  ότι η Εγνατία Οδός εξαιρείται από την επιβολή τελών διοδίων σύμφωνα με τον αναλογικό τρόπο χρέωσης, γιατί μας το ζήτησαν οι δανειστές μας. Είναι σίγουρο ότι η επιβολή του τρόπου χρέωσης των τελών διοδίων και στην Εγνατία γίνεται με νόμο του Κράτους, με κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών. Η υποχρέωση επίσης αναλογικού τρόπου χρέωσης και στην Εγνατία Οδό είναι επίσης νόμος του κράτους απόλυτα συμβατός με τις υποχρεώσεις μας απέναντι στην Ε.Ε. διότι στην Εγνατία δεν κυκλοφορούν μόνο Έλληνες ή Βούλγαροι ή Τούρκοι,  αλλά και Ευρωπαίοι πολίτες. Δυστυχώς,  μέχρι και σήμερα η υποχρέωση του κράτους για την εγκατάσταση αναλογικού τρόπου και στην Εγνατία δεν έχει καταστεί εφικτός,  κυρίως λόγω του ότι δεν έχει γίνει ο διαγωνισμός. Σύμφωνα με την τελευταία ΚΥΑ Τσακαλώτου – Σπίρτζη του Μάιου, κάτι τέτοιο λέγεται ότι θα γίνει μέχρι το τέλος του 2018, μακάρι γιατί το πολεμάμε από το 2012 να γίνει», δήλωσε κατ΄αρχήν ο κ. Τσακίρης.

Υπάρχει τροπολογία να αναιρεί την τροπολογία της Χρυσοβελώνη;

«Ο καθορισμός του τρόπου χρέωσης των διοδίων γίνεται με βάση νόμο του κράτους και όχι υπουργική απόφαση, με απόφαση δύο υπουργών, Οικονομικών και Υποδομών – Μεταφορών. Μέχρι και σήμερα, γιατί και η κ. Χρυσοβελώνη από ό,τι κατάλαβα, τουλάχιστον με βάση αυτά που μπορώ να υποθέσω, επικαλείται την εφαρμογή του ΦΕΚ 3086 της Υπουργικής απόφασης του Νοεμβρίου του 2011, βάσει  του οποίου ήρθαν και τα διόδια στην Καβάλα. Ακόμη και  αυτή η ΚΥΑ, στο δεύτερο άρθρο της και στην τελευταία παράγραφο λέει μέχρι την λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων και την χρέωση με αναλογικό τρόπο, θα ισχύσει η απόφαση που είχε ληφθεί τον Οκτώβρη του 2014, με ΦΕΚ 2761, σύμφωνα με την οποία, η χρέωση των τελών στην Εγνατία δεν γίνεται με αναλογικό τρόπο, αλλά με καθορισμένο ποσό. Δεν υπάρχει- και κακώς-  αναλογικό σύστημα για την χρέωση των διοδίων στην Εγνατία».

Δεν παίζει καθοριστικό ρόλο η τροπολογία Χρυσοβελώνη;

«Για μένα όχι, γιατί η χρέωση των διοδίων γίνεται με υπουργική απόφαση, δηλαδή αυτή η τροπολογία αναιρείται με το καινούργιο ΦΕΚ το 1867 της 29ης Μαΐου, όπου λέει, έστω και αν εκφράζει πρόθεση, ότι ο αναλογικός τρόπος θα εφαρμοστεί το 2018. Πρακτικό είναι το πρόβλημα, για μένα.

Για το αν η ΚΥΑ δεν μπορεί να αλλάξει την τροπολογία ή να είναι αντίθετη με αυτή

«Σας λέω ότι οι νόμοι του κράτους δημοσιεύονται στο πρώτο τεύχος της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Από την στιγμή που συμφωνούμε σε αυτό,  θα πρέπει να φέρουμε στο μυαλό μας τον νόμο 4332/14 που λέει ότι η επιβολή διοδίων – τελών επί του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού αλλά και το που θα μπουν τα διόδια είναι απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών – Μεταφορών. Τι λέμε δηλαδή, ότι από τον Ιανουάριο του 2014, με νόμο του κράτους , δύο υπουργοί λένε πως θα εισπράττονται και πόσο και που θα μπουν τα διόδια. Έρχεται τον Ιούνιο του 16 η τροπολογία Χρυσοβελώνη που λέει ότι για τον αναλογικό τρόπο χρέωσης εξαιρείται η Εγνατία. Δεν ξέρω για ποιο λόγο πέρασε αυτή η τροπολογία, προφανώς θα πρέπει να ρωτήσουμε την Υπουργό. Από την στιγμή που ο τρόπος χρέωσης γίνεται με υπουργική απόφαση, όχι γιατί η τελευταία απόφαση λέει θα εφαρμοστεί το 2018. Κοινή υπουργική απόφαση για τα διόδια σημαίνει νόμος».

Για το αν χρειάζεται τροπολογία για να αλλάξει η τροπολογία της Χρυσοβελώνη

«Αυτό είναι καθαρά νομικό θέμα. Η τελευταία νομοθετική πράξη που αφορά την Εγνατία Οδό και τα διόδια που θα μπουν και πώς θα εισπράττονται, είναι της 29ης Μαΐου των Υπουργών Τσακαλώτου και Σπίρτζη».