Λαϊκή Συσπείρωση Καβάλας για ΣΒΑΚ: Στην υπηρεσία επιχειρηματικής «ανάπτυξης» και όχι στην εξυπηρέτηση λαϊκών αναγκών

Οι προτάσεις της παράταξης του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας για μια βιώσιμη αστική κινητικότητα «για τον λαό και όχι για το κεφάλαιο»

Τ προτάσεις της για μια βιώσιμη αστική κινητικότητα «για τον λαό και όχι για το κεφάλαιο» κατέθεσε η παράταξη του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, Λαϊκή Συσπείρωση, τονίζοντας, παράλληλα, ότι «ουσιαστικές παρεμβάσεις με έργα που χρειάζεται να γίνουν άμεσα, όπως περιμετρική ανατολικά και δυτικά της πόλης, περιφερειακά του κέντρου πάρκινγκ, απαλλοτριώσεις κ.α., παραπέμπονται στις καλένδες».

Η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Καβάλας

Όπως επισημαίναμε ήδη στο πλαίσιο της διαβούλευσης οι παρεμβάσεις για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα του Δήμου αποτελούν προτεραιότητες που αφορούν το χωρικό σχεδιασμό και ρυθμίζουν τις χρήσεις γης ώστε να διευκολύνεται η επιχειρηματική δραστηριότητα, σε κλάδους όπως ο Τουρισμός, η Ενέργεια, οι Μεταφορές κ.α. (βλέπε εισήγηση: Ο Δήμος κέντρο-πυρήνα επιχειρηματικότητας, εκπαίδευσης, πολιτισμού και τουρισμού).

Στηρίζονται στην αρχή «κόστους-οφέλους», μία «λογική» της ΕΕ, που δέχονται όλες οι αστικές κυβερνήσεις. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι σοβαρές προτάσεις φορέων παραπέμπονται στις καλένδες, όπως η ανατολική και δυτική περιμετρική οδός, το κύριο οδικό δίκτυο ανατολικής επέκτασης κ.α. Γι’ αυτό το λόγο «…η διατύπωση αναλυτικού χρονοδιαγράμματος (υλοποίησης) είναι δύσκολο να γίνει…» όπως αναφέρεται στην πρόταση.

Θεωρούμε ότι καμία επιστημονική πρόταση, μελέτη και σχέδιο δε γίνεται σε λευκό χαρτί, ότι δηλαδή προκύπτει από παρθενογένεση και δεν επηρεάζεται από την πολιτική και οικονομική κατάσταση στην οποία προκύπτει. Το πλαίσιο λοιπόν που οριοθετεί και αυτό το σχέδιο είναι αυτό που ορίζει η τάξη που έχει την εξουσία. Σε μια τέτοια κατεύθυνση κινείται το συγκεκριμένο ΣΒΑΚ που έχει ως «αρχές» ότι είναι «σχέδιο για όλους», κατά τα πρότυπα της αστικής ιδεολογίας «ανάπτυξη για όλους» ή «βιώσιμη ανάπτυξη», χωρίς βέβαια να ορίζεται ανάπτυξη από ποιόν και για τα συμφέροντα τίνος (δηλαδή του λαού ή των επιχειρηματικών ομίλων;).

Η «βιώσιμη αστική κινητικότητα» επιχειρεί να εμφανίσει το πρόβλημα των μεταφορών μέσα στον αστικό ιστό ως ένα τεχνολογικό, ουδέτερο ταξικά πρόβλημα, κάτι που αποτελεί μια σκόπιμα αποπροσανατολιστική άποψη, αφού αυτά τα σχέδια υπηρετούν ευρύτερους σχεδιασμούς της αστικής τάξης αναφορικά με την ψηφιοποίηση και τη «νέα πράσινη συμφωνία» της ΕΕ και διαμορφώνουν το πλαίσιο πάνω στο οποίο θα πατήσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι, για να εισπράξουν τα δισεκατομμύρια που ετοιμάζονται για από το Ταμείο Ανάκαμψης. Γι’ αυτό προβλέπεται σταδιακή απαγόρευση κίνησης συμβατικών οχημάτων. Επιχειρείται και σχεδιάζεται μεθοδικά, η αύξηση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επίσης τα ΣΒΑΚ συνδυάζονται με την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Ουσιαστικές παρεμβάσεις με έργα που χρειάζεται να γίνουν άμεσα, περιμετρική ανατολικά και δυτικά της πόλης, περιφερειακά του κέντρου πάρκινγκ, απαλλοτριώσεις κ.α., παραπέμπονται στις καλένδες.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση που το ΚΚΕ στηρίζει καταθέτουμε τις παρακάτω προτάσεις ευνοϊκές μόνον για τον λαό και όχι για το κεφάλαιο. Σχετικά με το κόστος αυτό να χρεωθεί μόνο στους επιχειρηματικούς ομίλους (φορολογία με 45% του μεγάλου κεφαλαίου).

Οι προτάσεις μας δε βρίσκονται σε αντιστοιχία με προτάσεις που προκρίνουν τα μεγαλεπήβολα σχέδια να γίνουν με ΣΔΙΤ, δηλαδή χρήματα του ελληνικού λαού που δίνονται απλόχερα στους επιχειρηματικούς ομίλους για να θησαυρίζουν. Προτάσεις που «στέλνουν» το λογαριασμό στους εργαζόμενους καθότι θα είναι αυτοί που θα συνεχίσουν να πληρώνουν πανάκριβα κόμιστρα, θα συνεχίσουν να πληρώνουν χαράτσια και πρόστιμα για στάθμευση (και στα πάρκινγκ πολυτελείας που προτείνονται).

Καλούμε τα λαϊκά στρώματα, μέσα από την οργανωμένη δράση να διεκδικήσουν:

  • Δημόσια αποκλειστικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, φτηνή και ασφαλή μετακίνηση. Έργα που θα εξυπηρετούν το συνολικό πλέγμα μετακινήσεων  και μεταφορών (Λεύκη, Ν. Καρβάλη, Χαλκερό, Περιγιάλι, Καβάλα, Νεάπολη, Παληό, Αμυγδαλεώνας)
  • Περιμετρική οδό
  • Ανισόπεδοι κόμβοι
  • Ανισόπεδες διαβάσεις πεζών
  • Χώροι στάθμευσης περιφερειακά του κέντρου
  • Απομάκρυνση από το κέντρο πόλων έλξης κίνησης (ΙΚΑ, ΜΟΛ, Δημόσιες Υπηρεσίες)
  • Συντήρηση του οδικού δικτύου με απαλλοτριώσεις για δημιουργία μεγάλων δρόμων
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΗΡΑΓΓΩΝ (Οδός Τενέδου-Δικαστικό  Μέγαρο-Περιοχή  Ιχθυόσκαλας)
  • Πρόγραμμα δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), αξιοποίηση κονδυλίων για σύγχρονες κτιριακές κοινωνικές εγκαταστάσεις που καλύπτουν όλο το φάσμα των προνοιακών, αθλητικών και πολιτιστικών αναγκών. Έργα αντισεισμικής θωράκισης, αντιπλημμυρικής-αντιπυρικής προστασίας
  • Απαλλοτριώσεις για δημιουργία ελεύθερων χώρων πράσινου, αναψυχής, αθλητισμού