Skye ή πώς μια μικρή τουριστική επιχείρηση μπορεί να «απογειωθεί» στα… ουράνια!

Ο Γιάννης, η Μαρία και ο Νίκος μπορούν να σε βοηθήσουν να κάνεις πραγματικότητα το δικό σου Success Story αποθεώνοντας την Ελληνική Φιλοξενία

Κοιτώντας προσεκτικά τα στατιστικά στοιχεία της θερινής τουριστικής περιόδου 2017, η Περιφερειακή Ενότητα της Καβάλας σημείωσε εξαιρετικές επιδόσεις, αφού και μόνο οι αφίξεις στον Διεθνή Αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» άγγιξαν ποσοστά αύξησης 38,4%, 30,9% και 34,2% κατά τους μήνες του καλοκαιριού. Το αποτέλεσμα αυτό επιβεβαιώνουν και οι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου της ευρύτερης περιοχής Καβάλας και Θάσου, με ποσοστά πληρότητας σαφώς ενισχυμένα από την τουριστική περίοδο των παρελθόντων ετών.

Και μιλάμε για συγκεκριμένη πληρότητα, καθώς η προσφορά τουριστικών καταλυμάτων στην ευρύτερη περιοχή συνεχίζει να αυξάνεται με εκθετικούς ρυθμούς, συνυπολογίζοντας το πλήθος τόσο των νέων μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων όσο και αυτό των μικρότερων επιχειρήσεων ενοικιαζόμενων δωματίων, ή αυτών της νέας τάσης των boutique hotels.

Και όσο το πλήθος των επιχειρήσεων αυτών θα συνεχίσει να αυξάνεται λόγω των συνθηκών τόσο πιο έντονος θα αρχίσει να γίνεται ο ανταγωνισμός στον κλάδο, με αποτέλεσμα ίσως η πληρότητα των τριών τουριστικών μηνών να μην επαρκεί για την υγιή απόδοση αρκετών τουριστικών επιχειρήσεων, κυρίως εκείνης της ομάδας που αποτελείται από προσωποπαγείς επιχειρήσεις.

Τι θα μπορούσαν όμως να κάνουν οι τουριστικές αυτές επιχειρήσεις για να προετοιμαστούν και αντιμετωπίσουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο; Σαφώς, η γρήγορη απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι η λύση της επιμήκυνσης της περιόδου κατά την οποία λειτουργούν και προσφέρουν τη φιλοξενία τους. Όμως σε αντίθεση με το πόσο απλό μοιάζει για κάποιον να το πει, η πραγματοποίηση μια τέτοιας κίνησης θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τουλάχιστον φιλόδοξη και, αν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες βάσεις, τότε ίσως να ήταν και οικονομικά επίφοβη, αφού κανείς δεν θα μπορούσε να εγγυηθεί ότι η επιχείρηση εκείνη θα ξεχωρίσει μέσα από τον ανταγωνισμό.

Προφανώς όμως όταν μιλάμε για ανταγωνισμό, μιλάμε και για την ανάδειξη της διαφορετικότητας των επιχειρήσεων. Tα ξεχωριστά χαρακτηριστικά συνδιαμορφώνουν την ποιότητα της ίδιας της επιχείρησης, ή έστω, με πιο απλά λόγια, η ίδια η ταυτότητα της επιχείρησης αποτελείται από όλα εκείνα τα στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει από παρόμοιες επιχειρήσεις του κλάδου. Αρκούν όμως αυτά από μόνα τους;

Το «κλειδί» στη Φιλοξενία είναι η Ταυτότητα

Αν ένας ξενοδόχος διαθέτει την ικανότητα να προσφέρει μοναδική φιλοξενία στους επισκέπτες του είναι από μόνο του αρκετό για να δημιουργήσει την αντάξια ροή τουριστών; Η απάντηση προφανώς και είναι αρνητική, αφού σχεδόν κανείς δεν θα μπορέσει να το μάθει. Η από στόμα σε στόμα διάδοση της πληροφορίας, μάλλον δεν θα μπορούσε να έχει το επιθυμητής κλίμακας αποτέλεσμα. Ακόμη και οι κριτικές σε αντίστοιχες ιστοσελίδες του κλάδου δεν μπορούν να «βρουν» τον ενδιαφερόμενο, αν εκείνος δεν «πέσει» πάνω τους. Πώς όμως θα μπορούσε να λυθεί αυτό το ζήτημα επικοινωνίας;

Η απορία μας αυτή μάς έφερε στα γραφεία της εταιρείας Skye, στην Καβάλα, όπου και μας υποδέχθηκε ένας από τους ιδρυτές της, ο Γιάννης Τεκερίδης, υπεύθυνος του Τομέα Επικοινωνίας. Η πρώτη μας ερώτηση είχε να κάνει με το τι είναι η Skye και ποιος ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε. «Η Skye δημιουργήθηκε μέσα από το χαμόγελο του επισκέπτη που γνωρίζει στην πράξη της την Ελληνική Φιλοξενία» ήταν η άμεση απάντηση του Γιάννη, ή όπως μας εξηγεί με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο, ο στόχος της Skye είναι να αναδείξει όλες εκείνες τις λεγόμενες «μικρές» τουριστικές επιχειρήσεις φιλοξενίας, ώστε να κατακτήσουν τη θέση εκείνη που ταιριάζει στη δική τους ποιότητα.

Ο δρόμος που οδηγεί στην πληρότητα

Αλλά ας επιστρέψουμε και πάλι στο «πώς». Η Skye βρίσκεται στο πλευρό των τουριστικών επιχειρήσεων δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο επικοινωνίας, μέσα από τη δημιουργία της εταιρικής τους ταυτότητας, τη στοχευμένη κατασκευή και ανάπτυξη της ιστοσελίδας τους και τη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου τόσο μέσω της επαγγελματικής εξειδικευμένης φωτογραφίας όσο και μέσα από τον επικοινωνιακό τομέα του content marketing.

Σε αυτό το σημείο στη συζήτησή μας μπαίνουν και οι άλλοι δύο συνιδρυτές της Skye, η Μαρία Χατζηχαραλάμπους-Σαββοπούλου και ο Νίκος Σαββόπουλος. Βασικό τους μέλημα καθ’ όλη τη διάρκεια της επικοινωνίας μας ήταν να μας τονίσουν τη σημαντικότερη παράμετρο που δημιουργεί μια επιτυχημένη τουριστική επιχείρηση, η οποία δεν είναι άλλη από τον ίδιο τον παράγοντα: Άνθρωπος.

Στην ερώτησή μας γιατί μια τουριστική επιχείρηση να μην προτιμήσει μια τυπική διαδικτυακή πλατφόρμα booking και να στηριχθεί στις δικές της βάσεις, στο direct booking, η Μαρία μάς τόνισε πως όσο χρήσιμο κι αν είναι ένα τέτοιο εργαλείο, παράλληλα αποτελεί και «αναγκαίο» πρόβλημα για μικρότερες κυρίως επιχειρήσεις. Όμως, όταν μια τέτοια επιχείρηση έχει στη διάθεσή της μια ολοκληρωμένη ταυτότητα, η οποία βασίζεται στον ίδιο τον άνθρωπο, το μόνο που απομένει είναι η σωστή επικοινωνία της. Και ακριβώς αυτό είναι το ζητούμενο για τη Skye: Η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης φιλοσοφίας για την ανάδειξη όλων εκείνων των χαρακτηριστικών της τουριστικής μονάδας, του ξενοδοχείου, ή της ευέλικτης τουριστικής επιχείρησης, τα οποία έχουν ως κέντρο τους τον ίδιο τον άνθρωπο, είτε από την πλευρά του επαγγελματία είτε από εκείνη του φιλοξενούμενου. Η δυναμική αυτή θα μπορέσει να εξασφαλίσει στην επιχείρηση ένα επιτυχημένο πλαίσιο λειτουργίας για μια ευρύτερη περίοδο από εκείνη της συμβατικής τουριστικής.

Ακριβώς σε αυτό το σημείο, ο Νίκος, με πάνω από 10 χρόνια εμπειρίας στον χώρο του branding μάς τόνισε τη σημασία που έχει για μια επιχείριση, ειδικότερα αν αυτή κινείται στον χώρο τις μικρότερης κλίμακας, η ξεχωριστή ταυτότητα. Αυτός είναι με άλλα λόγια ο παράγοντας της Φιλοξενίας. Το χαμόγελο ενός χαρούμενου επισκέπτη είναι αποτέλεσμα μιας μοναδικής ιστορίας πίσω από τη φιλοξενία που προσφέρει η τουριστική επιχείρηση. Αυτό το ίδιο χαμόγελο με τη σειρά του θα είναι το βασικό συστατικό για μια νέα ξεχωριστή ιστορία που θα επικοινωνηθεί με τον πλέον κατάλληλο τρόπο σε στοχευμένο κοινό, το οποίο με τη σειρά του θα φανταστεί τον εαυτό του ως «πρωταγωνιστή» της δικής του ιστορίας ιδανικών διακοπών.

Ευτυχώς, όλα τα παραπάνω δεν είναι απλώς θεωρητικές διατυπώσεις. Η Skye έχει βοηθήσει στην ανάδειξη ενός πλήθους τουριστικών επιχειρήσεων, ανταποκρινόμενη στις μοναδικές ανάγκες και απαιτήσεις της κάθε ξεχωριστής περίπτωσης. Μπορείτε να ακολουθήσετε τη νέα τάση του branding στον τουρισμό, μέσα από τη συνεργασία με επαγγελματίες του χώρου.

Πριν όμως επικοινωνήσετε μαζί τους, μπορείτε να δείτε περισσότερα εδώ.