Η Καβαλιώτισσα που θέλει να γνωρίσει σε όλο τον κόσμο την «αυθεντική Καβάλα»

Η Μένη Στυλιάδου οραματίζεται έναν «άλλο Τουρισμό» για τη γενέτειρά της και «φέρνει» στην περιοχή επισκέπτες από τη βόρεια Ευρώπη που απορρίπτουν τον μαζικό πλαστικό τουρισμό και αναζητούν ποιότητα και αυθεντικότητα

Ποιότητα. Αυτή θα μπορούσε να είναι η λέξη-«κλειδί» πίσω από την προσπάθεια της Μένης Στυλιάδου να προωθήσει τη γενέτειρά της παγκοσμίως δίνοντας μιαν άλλη διάσταση στην έννοια του Τουρισμού. Η ίδια πιστεύει πως η Καβάλα θα μπορούσε να αναπτυχθεί τουριστικά μέσα από την αυθεντικότητα που ακόμα διατηρεί και να γίνει –μέσα από συστηματική δουλειά– μια «Γη της επαγγελίας» για τουρίστες που αναζητούν ποιότητα και απορρίπτουν τον μαζικό «πλαστικό» τουρισμό.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καβάλα, αλλά οι εξειδικευμένες νομικές σπουδές και μια λαμπρή καριέρα στο εξωτερικό την οδήγησαν, τα τελευταία 30 χρόνια, να ζει και να εργάζεται σε αρκετές χώρες εκτός Ελλάδας. Της ταιριάζει απόλυτα ο τίτλος του «πολίτη του κόσμου», ωστόσο η Μένη Στυλιάδου αυτοχαρακτηρίζεται ως μία «νομάδα» που όμως ποτέ δεν ξέχασε τον τόπο καταγωγής της όπου και θέλει, κάποια στιγμή, να επιστρέψει, ίσως «φέρνοντας» μαζί της και πολλούς… επισκέπτες!

Και αυτό ακριβώς φιλοδοξεί να κάνει μέσα από τη διαδικτυακή πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει, την Greece Authentic.

Η σπίθα που άναψε τη φλόγα της Greece Authentic

«Όλα αυτά τα χρόνια, ερχόμενη σε επαφή με ανθρώπους από όλο τον κόσμο, αλλά κυρίως από τη βόρεια Ευρώπη, διαπίστωσα ότι ελάχιστοι γνωρίζουν την Καβάλα. Ήθελα να το αλλάξω αυτό. Επιπλέον, διαπίστωσα ότι φίλοι και συγγενείς του συζύγου μου από τη Σουηδία, τη Νορβηγία ή την Ελβετία, όταν επισκέπτονται την περιοχή σχολιάζουν με ενθουσιασμό ότι βρίσκουν μια αυθεντικότητα και γνησιότητα που λείπει από τους κλασικούς τουριστικούς ελληνικούς προορισμούς. Με βοήθησαν να αντιληφθώ ότι η περιοχή έχει τη δυνατότητα να προσελκύσει επισκέπτες που έχουν χορτάσει τα luxury resorts και αναζητούν κάτι διαφορετικό, πιο γνήσιο και αυθεντικό αλλά συγχρόνως και ποιοτικό», σημειώνει η κ. Στυλιάδου.

Πώς λειτουργεί η Greece Authentic

Με ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών –νέους, καταρτισμένους και, πάνω από όλα, ενθουσιώδεις ανθρώπους– η Μένη Στυλιάδου έχει δημιουργήσει μια διαδικτυακή «πύλη» για την περιοχή. «Στόχος μας είναι να προωθήσουμε ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η περιοχή σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης», σημειώνει η ίδια.

«Η αρχική μας έμφαση είναι η Ιστιοπλοΐα, εξατομικευμένες θεματικές ξεναγήσεις τόσο στην πόλη όσο και στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και επιλεγμένα καταλύματα που πληρούν τις προδιαγραφές ποιότητας της πλατφόρμας», συμπληρώνει.

«Ο άμεσος στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τις προσφορές καταλυμάτων και να συμπεριλάβουμε καταστήματα εστίασης (εστιατόρια, ταβέρνες, καφέ, μπαρ κτλ.) καθώς και υπηρεσίες που θα ενδιαφέραν έναν αλλοδαπό επισκέπτη. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη των επιχειρήσεων στην πλατφόρμα είναι να ικανοποιούν κάποια κριτήρια που έχουμε θέσει, έτσι ώστε το σύνολο των προτάσεών μας να διέπεται από την ποιότητα και να διακωνεί την αυθεντικότητα. Τα καταλύματα, για παράδειγμα, που θα ενταχθούν στην πλατφόρμα μας, δεν χρειάζεται αναγκαστικά να είναι πολυτελή· αρκεί να προσφέρουν κάποια minimum standards άνεσης, αισθητικής, καθαριότητας κτλ.», εξηγεί η κ. Στυλιάδου.

Εν τη ενώσει η ισχύς: τα κίνητρα για τη συνεργασία

Η ιδέα είναι απλή. Η Greece Authentic προτείνει ένα μοντέλο συνεργασίας που θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις ποιότητας να προωθήσουν την περιοχή και, κατά συνέπεια, και τα δικά τους προϊόντα και υπηρεσίες σε αγορές της βόρειας Ευρώπης. Ο στόχος είναι να αυξηθεί ο αριθμός των επισκεπτών που αναζητούν ποιοτικούς προορισμούς και να μέσα από την πλατφόρμα να προβληθεί ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η περιοχή μας.

«Το ρίσκο για τις επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργαζόμαστε είναι μηδαμινό. Η προμήθεια που ζητείται από τα καταλύματα που εντάσσονται στην Greece Authentic είναι λίγο μικρότερη από αυτή που δίνεται σε άλλες, όπως η Booking ή η AirBnB, με τους ιδιοκτήτες των ακινήτων να μη δεσμεύονται για την αποκλειστικότητα στη διάθεση των κατοικιών τους», διευκρινίζει η κ. Στυλιάδου.

Τα καταστήματα εστίασης και οι τουριστικές επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στην πλατφόρμα, σε περίπτωση που επιλεγούν από την ομάδα της Greece Authentic, δεν χρειάζεται να πληρώσουν κάτι, απλά να προσφέρουν στους πελάτες που θα τους «στείλει» η πλατφόρμα κάποια ειδική έκπτωση.

Εν ολίγοις, δεν υπάρχει κανένα κόστος πριν την άφιξη επισκεπτών. Η προμήθεια που ζητείται από τα καταλύματα ή η έκπτωση στους πελάτες της Greece Authentic προκύπτει μόνον και όταν έρθουν οι επισκέπτες.

«Ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια κοινότητα επιχειρήσεων ποιότητας και να προβάλλουμε δυναμικά τον τόπο μας στην αγορά της βορείας Ευρώπης», υπογραμμίζει η κ. Στυλιάδου.

Πώς να γίνετε μέλος του δικτύου της Greece Authentic

Με το βλέμμα πλέον στη σεζόν του 2020, η Greece Authentic ψάχνει, αξιολογεί και εντάσσει όλο και περισσότερες –άμεσα ή έμμεσα– τουριστικές επιχειρήσεις στο δίκτυό της. Οι επιχειρήσεις αλλά και οι ιδιώτες που θέλουν να ενταχθούν σε αυτό, θα πρέπει να απευθυνθούν είτε στην ιστοσελίδα της εταιρίας είτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].

Ακολουθήστε την Greece Authentic στο facebook ή στο instagram.