Έτσι θα είναι η παραλιακή ζώνη της Καβάλας σε 2 χρόνια [μακέτες]

Ποιες παρεμβάσεις περιλαμβάνει η ανάπλαση του τμήματος στη γωνία των οδών Εθνικής Αντιστάσεως και Αβέρωφ-Δείτε πώς θα γίνει η παραλία της Καβάλας, η οποία θα αλλάξει πλήρως μορφή, σύμφωνα με το φιλόδοξο σχέδιο

Νέα όψη αναμένεται σύντομα να έχει η παραλιακή ζώνη της Καβάλας μετά την ανάπλαση του τμήματος στη γωνία των οδών Εθνικής Αντιστάσεως και Αβέρωφ. Το φιλόδοξο έργο το οποίο σχεδίασαν οι αρχιτέκτονες Σοφία Κιρτάζογλου και Πολυάννα Φραγγίδου θα αλλάξει οριστικά την εικόνα του τμήματος της παραλίας, καθώς μεταξύ άλλων, καταργείται και μετατρέπεται σε ελεύθερο χώρο, το πάρκινγκ απέναντι από τον ΟΛΚ, ενώ ενοποιούνται οι δύο παραπάνω οδοί, με διαδρόμους πεζών, δενδροφυτεύσεις, τοποθέτηση καθισμάτων με ξύλο και μία σειρά άλλων παρεμβάσεων.




Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΚ, Χρήστο Ηλιάδη, μέχρι το φθινόπωρο του 2019 θα έχει ολοκληρωθεί η ωρίμανση και οι αδειοδοτήσεις του έργου, ύψους 700.000 ευρώ, ενώ το καλοκαίρι του 2020 υπολογίζεται πως το έργο θα έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί προς χρήση.

Υφιστάμενη κατάσταση και σκοποί του έργου

Σύμφωνα με την μελέτη των αρχιτεκτόνων, ο χώρος χρησιμοποιούνταν παλιότερα για την επιβίβαση και αποβίβαση στα ferry boat, από όπου και προκύπτουν πολλές υφιστάμενες διαμορφώσεις, που εμποδίζουν τη διέλευση των πεζών. Σήμερα, ενώ εξακολουθούν να υπάρχουν οι ράμπες για τα πλοία, αυτές χρησιμοποιούνται σπάνια, σε περίπτωση ανάγκης και ο χώρος χρήζει συνολικής αναδιαμόρφωσης, ώστε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Στο πεδίο των στόχων του έργου αναφέρονται μεταξύ άλλων:

  • η ενοποίηση των τμημάτων της παραλίας
  • η διευκόλυνση της διέλευσης των πεζών με την αναίρεση των εμποδίων
  • η βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας
  • η δημιουργία φιλικών χώρων, ευχάριστων στη διαμονή, τόσο για τους ενήλικες όσο και για τα παιδιά

Πιο συγκεκριμένα, με τη διαμόρφωση και τον σχεδιασμό στον συγκεκριμένο χώρο επιδιώκονται:

  • η βελτίωση της ποιότητας και της αισθητικής
  • η ενίσχυση της ασφάλειας
  • η εκμετάλλευση των ελάχιστων ελεύθερων χώρων που υπάρχουν
  • η βελτίωση της εικόνας της πόλης προς τους επισκέπτες της
  • η βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος-μικροκλίματος της περιοχής
  • η βελτίωση της αστικής κινητικότητας για τα Άτομα με Αναπηρία

Οι κύριες παρεμβάσεις στην παραλιακή ζώνη

Όπως αναφέρει η μελέτη, καταργείται ο υφιστάμενος χώρος στάθμευσης, αλλά εξασφαλίζεται η πρόσβαση στις δύο ράμπες, καθώς είναι υποχρεωτική. Δεν γίνεται καμία παρέμβαση στο κρηπίδωμα του λιμανιού και το πλάγιο αγκυροβόλημα των πλοίων δεν εμποδίζεται. Παράλληλα, σχεδιάζεται μια διαδρομή η οποία ενοποιεί τα τμήματα της βόλτας των περιπατητών, που μέχρι σήμερα διακοπτόταν στο σημείο αυτό και δημιουργούνται χώροι στάσης με ελκυστικές συνθήκες για την αξιοποίηση της μοναδικής τοποθεσίας.

Επιπλέον, η μελέτη περιλαμβάνει:

  • τον ανασχεδιασμό όλου του χώρου με τη δημιουργία ζωνών για πεζούς και αυτοκίνητα, χώρων πρασίνου, καθιστικών και χώροι για ΑμεΑ
  • την αντικατάσταση των υλικών με άλλα, πιο φιλικά προς το περιβάλλον
  • τη μετατόπιση του κτιρίου των wc
  • τη βελτίωση του αστικού εξοπλισμού (καθίσματα, φωτιστικά)
  • τη δημιουργία χώρων στάσης στα σημεία με την καλύτερη θέα και τέλος την αύξηση του πρασίνου

Υλικά και περιγραφή των παρεμβάσεων στον χώρο

Σύμφωνα με τις τεχνικές λεπτομέρειες της μελέτης, μεταξύ άλλων θα γίνουν οι εξής παρεμβάσεις: Στην επιφάνεια της βασικής διαδρομής, τοποθετείται έγχρωμο χυτό βοτσαλωτό δάπεδο σε πάχος 5-7εκ. Τοποθετούνται κατά μήκος όλων των χαράξεων του σχεδιασμού πλάκες μαρμάρου λευκού με γκρι νερά, ζαγρέ. Στη ζώνη πεζών κατά μήκος του δρόμου τοποθετείται γκρι κυβόλιθος 10×10εκ. και πάχους 6-8εκ. με τρόπο που να διευκολύνεται και η τοποθέτηση των πλακών της όδευσης τυφλών. Κατά μήκος του κυβόλιθου, τοποθετούνται οι ειδικές πλάκες για την όδευση τυφλών, άσπρου ή ανοιχτού γκρι χρώματος.

Σε τρία σημεία της περιοχής μελέτης κατασκευάζεται ξύλινο δάπεδο. Το ξύλο που επιλέγεται είναι ιρόκο, σε φυσική απόχρωση, αντιολισθηρό και με ποσοστό υγρασίας που δεν ξεπερνά το 15%. Σε σημεία που αποτυπώνονται στα αντίστοιχα σχέδια τοποθετούνται φωτιστικές ταινίες led, που τονίζουν τη γραμμικότητα των κατασκευών.

Θα κατασκευαστούν επίσης καθίσματα από ξύλο:

  • Παγκάκι με βάση σκυροδέματος και επιφάνειες ξύλινες με μήκος 3,00μ. Κατασκευάζεται βάση σε σχήμα Π από ελαφρά οπλισμένο σκυρόδεμα
  • Ξύλινοι όγκοι σε συνδυασμό με το προηγούμενο παγκάκι ή ανεξάρτητα. Κατασκευάζεται σκελετός από μεταλλικούς κοιλοδοκούς γαλβανιζέ

Το ξύλο που επιλέγεται για όλες τις κατασκευές είναι ιρόκο, σε φυσική απόχρωση, αντιολισθηρό και με ποσοστό υγρασίας που δεν ξεπερνά το 15%. Ανάμεσα στα καθιστικά κατασκευάζονται όγκοι από ελαφρά οπλισμένο σκυρόδεμα C16/20 πάχους 12εκ.

Στα καινούρια τμήματα πεζοδρομίου που προκύπτουν τοποθετείται κατά μήκος του δρόμου κράσπεδο από μάρμαρο λευκό Καβάλας, όμοιο σε διαστάσεις και χρώμα με το παραδοσιακό που υπάρχει στην παραλία. Το σκληρό δάπεδο σε πολλά σημεία καθαιρείται και φυτεύεται γρασίδι.

Το επίπεδο της τελικής επιφάνειας του γρασιδιού είναι ίδιο με αυτό του περιμετρικού εδάφους, ώστε να δίνεται η εντύπωση ότι ο χώρος είναι ενιαίος, χωρίς εμπόδια.