Παρατείνεται η απαγόρευση λειτουργίας των σχολείων όλων των βαθμίδων

Τα σχολεία αναμένεται να ανοίξουν μετά το Πάσχα-Ποια σενάρια μελετάει το υπουργείο Παιδείας για να καλυφθεί η διδακτική ύλη-Δεν θα χαθεί η σχολική χρονιά-Τι θα γίνει με τις Πανελλαδικές-Η εισήγηση του υπουργείου

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί το Σάββατο 21 Μαρτίου 2020, αποφασίζεται η παράταση της απαγόρευσης λειτουργίας των σχολείων όλων των βαθμίδων, καθώς και η αναστολή όλων των εκπαιδευτικών εκδρομών εσωτερικού και εξωτερικού, έως και τις 10 Απριλίου 2020, λόγω κορονοϊού. Η απόφαση ελήφθη μετά από εισήγηση της εθνικής επιτροπής προστασίας της δημόσιας υγείας έναντι του κορονοϊού covid-19.

Σημειώνεται ότι η αναστολή λειτουργίας των σχολείων φθάνει μέχρι και την ημερομηνία που υπό κανονικές συνθήκες τα σχολεία θα έκλειναν για τις διακοπές του Πάσχα. Η απόφαση έχει παρθεί, δήλωσε μιλώντας στον Ant1 η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, προσθέτοντας ότι δεν θα χαθεί η σχολική χρονιά, αλλά εξετάζονται μέτρα όπως η επιμήκυνση του σχολικού έτους και η μείωση της διδακτέας ύλης. Σε ερώτηση για τις Πανελλαδικές, τόνισε ότι επιδίωξη είναι οι ημερομηνίες διεξαγωγής να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στις προγραμματισμένες.

Τα σενάρια που μελετά το υπουργείο Παιδείας

Στην ουσία τα σχολεία αναμένεται να ανοίξουν μετά τις γιορτές του Πάσχα και όπως είπε στο protothema.gr η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη μελετώνται όλα τα σενάρια, όπως αυτό της μικρής μείωσης της εξεταστέας ύλης για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, της μείωσης της διδακτικής ώρας σε 35 από 45 λεπτά, της αξιοποίησης των ημερών του Πάσχα και της παράτασης του σχολικού έτους.

Εξετάζεται επίσης η μετάθεση του χρόνου διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων για τα τέλη Ιουνίου-αρχές Ιουλίου με βασική επιδίωξη να μην παραταθεί η αγωνία των υποψηφίων. Ήδη, όπως είπε η κ. Ζαχαράκη, το υπουργείο ετοίμασε οδηγίες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Η εισήγηση του υπουργείου Παιδείας

Η ασύγχρονη εκπαίδευση απευθύνεται σε όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων. Ειδικά για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου οι πλατφόρμες της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δύνανται να αξιοποιηθούν παράλληλα και επικουρικά με την πλατφόρμα σύγχρονης εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ. Για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης, προτείνεται να αξιοποιηθούν πληροφοριακά συστήματα, δίκτυα και εφαρμογές που έχει αναπτύξει το ΥΠΑΙΘ όπως για παράδειγμα το e-class και η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me.

Μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν ήδη αναπτυχθεί και χρησιμοποιούνται από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς για την ανάγκη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είναι δυνατόν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται παράλληλα με όσα προτείνονται με το έγγραφο οδηγιών.

Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού. Σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί και οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων θα υποστηριχθούν για την ψηφιακή πλατφόρμα e-me και για την ψηφιακή πλατφόρμα e-class από τα αντίστοιχα κέντρα εξυπηρέτησης (Help Desk).

Για τον λόγο αυτό καλούνται οι Δ/ντές Α/θμιας και Β/θμιας όλης της χώρας, μέσω των Περιφερειακών Δ/ντών Εκπαίδευσης, να συντονίσουν τη διαδικασία και να παρέχουν κάθε απαραίτητη διευκόλυνση προς τις σχολικές μονάδες της αρμοδιότητάς τους, ώστε έως και την Τρίτη 24 Μαρτίου 2020 να έχουν ολοκληρωθεί οι προπαρασκευαστικές διαδικασίες που απαιτούνται για την υλοποίηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

*Πηγή: protothema.gr