Βίκυ Ξανθοπούλου: Από ένα σχολείο της Ποταμιάς Θάσου και πάλι στην κορυφή του κόσμου

«Εκπαιδευτικός της χρονιάς» ανάμεσα σε χιλιάδες υποψηφιότητες από 110 χώρες και από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες-Ακόμη μια διεθνής διάκριση με... άριστα για την εκπαιδευτικό του νησιού

Την πρωτογνωρίσαμε όταν κέρδισε το διεθνές βραβείο The Freedom Through Literacy Award (διαβάστε εδώ το ρεπορτάζ), κατόπιν «ξανασυστήθηκε» όταν κέρδισε το διεθνές βραβείο Global Teachers Award και συγκεκριμένα τη διάκριση διδασκαλίας Excellence in Teaching-Teacher of the Year («Αριστεία στην Διδασκαλία-Εκπαιδευτικός της χρονιάς») του Διεθνούς Οργανισμού AKS [διαβάστε εδώ] και φέτος τείνει να κάνει… θεσμό την κατάκτηση της κορυφής στον τομέα του επαγγελματισμού, της καινοτομίας και της βιωματικής θεώρησης της εκπαίδευσης με επίκεντρο τους μαθητές.

Ο λόγος για τη νηπιαγωγό, Βίκυ Ξανθοπούλου η οποία υπηρετεί στο δημόσιο διθέσιο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο της Ποταμιάς Θάσου και φέτος κέρδισε και πάλι το βραβείο Global Teacher Award 2020, μαζί με 500 εκπαιδευτικούς από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης από 110 χώρες, με τις αιτήσεις από όλον τον κόσμο να είναι χιλιάδες και από την Ελλάδα πάνω από 100.

Φέτος ο Οργανισμός AKS βράβευσε 5 Έλληνες εκπαιδευτικούς, ανάμεσά τους και τη Βίκυ, ως αναγνώριση της προσφοράς τους, ενώ τα βραβεία είναι ετήσια. Το βραβείο, πάντως, δεν το… χαίρεται μόνον η νηπιαγωγός, αλλά όλη η εκπαιδευτική κοινότητα, οι γονείς και τα παιδιά, καθώς έχουν μια δασκάλα που παίρνει «άριστα» στην προσπάθειά της να μετατρέψει τις σχολικές αίθουσες σε βιωματικά εργαστήρια μάθησης και να υλοποιήσει τη δουλειά της στην πραγματική της διάσταση, αυτή της Παιδείας και όχι απλά της μόρφωσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Διεθνής Εκπαιδευτικός Οργανισμός ΑKS Education Awards έχει έδρα την Ινδία και σκοπός του είναι να αναζητά σε κάθε γωνιά της γης εκπαιδευτικούς οι οποίοι διακρίνονται στον επαγγελματικό τους χώρο για τις μεθόδους και τον τρόπο με τον οποίο υλοποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία, «ποντάρουν» στις δεξιότητες και ικανότητες κάθε μαθητή ξεχωριστά και προωθούν τη βιωματική και διαδραστική διδασκαλία με επίκεντρο τον μαθητή, στον αντίποδα της στείρας ανάγνωσης και των παρωχημένων μεθόδων.