Καβάλα: Θέσεις πάρκινγκ στο Δικαστικό Μέγαρο και κυκλικοί κόμβοι-Οι σχεδιασμοί και οι προβληματισμοί

Κυκλοφοριακές αλλαγές στην πλατεία Νικοτσάρα και στην οδό Μικράς Ασίας στην περιοχή της Νεάπολης: Τα «συν» και τα «πλην». Τι θα γίνει με τις θέσεις στάθμευσης στο Δικαστικό Μέγαρο

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καβάλας, Γιάννης Ιακωβίδης, μίλησε στον ALPHA Radio 88,6 και αναφέρθηκε στις θέσεις πάρκινγκ στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας που μέχρι στιγμής είναι κάθετες και η απόφαση το Δημοτικού Συμβουλίου που ελήφθη είναι να βρίσκονται σε οριζόντια θέση, με αποτέλεσμα να μειωθούν οι θέσεις, σε σημείο που το παρκάρισμα να είναι δύσκολο.

«Η απόφαση αυτή», είπε ο κ. Ιακωβίδης, «αφορούσε το ότι αυτός ο δρόμος δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με την αρχική ρύθμιση που είχε προβλεφθεί  προ της λειτουργίας του Δικαστικού Μεγάρου. Αυτόν τον δρόμο έπρεπε να τον δεχτούμε ως χώρο στάθμευσης και όχι ως δρόμο, γιατί όταν παρκάρουν τα αυτοκίνητα διαγώνια και από τις δύο πλευρές, ο χώρος που απομένει δεν επιτρέπει τη διέλευση οχημάτων. Προσπαθήσαμε να βρούμε μια λύση που θα ισορροπούσε όλες τις πλευρές, αλλά οι αντιρρήσεις ήταν πολύ έντονες για αυτήν τη μικρή μείωση θέσεων στάθμευσης και δημιουργήθηκε αυτή η ένταση. Ελπίζω να το δούμε το θέμα με ψύχραιμη ματιά. Λύσεις όμως για το πρόβλημα αυτό υπάρχουν πολλές. Η ευρύτερη περιοχή έχει δυνατότητες, γιατί δεν είναι όπως το κέντρο της πόλης. Το ότι έγινε και άλλο ένα μεγάλο κατάστημα στη περιοχή, δημιούργησε μια δυσχέρεια της κατανόησης στην επίλυση που δώσαμε. Αυτήν τη στιγμή τον χώρο των Δικαστηρίων στην αριστερή πλευρά στάθμευαν μόνον αυτοκίνητα που ήταν των δικαστικών υπαλλήλων και δικηγόρων ή ακόμα και των ανθρώπων που είχαν υποθέσεις. Τώρα έχουμε ένα κατάστημα εκεί, που διεκδικεί τον χώρο του και έχει δημιουργήσει επιβάρυνση, όπως ήταν φυσικό. Μέχρι τώρα ο υπαίθριος χώρος του καταστήματος χρησιμοποιείτο από τον κόσμο και τώρα τα πράγματα αλλάζουν».

«Φάκελος» κυκλικοί κόμβοι

Ένα άλλο θέμα για το οποίο μίλησε ο κ. Ιακωβίδης, είναι το ότι ο Δήμος όπως και άλλοι Δήμοι στην Ελλάδα μπαίνουν στη λογική των κυκλικών κόμβων. «Είναι μια τάση που θα έρθει στην Καβάλα και ένα δείγμα έχουμε στην περιοχή του Νοσοκομείου, αλλά τώρα θα περάσει και στην πόλη. Στην προκειμένη περίπτωση οι δύο προτάσεις που υπάρχουν για κυκλικό κόμβο, η μια αφορά στην πλατεία Νικοτσάρα πριν από τις Καμάρες και η άλλη η περιοχή της Νεάπολης, στην οδό Μικράς Ασίας. Αυτός ο χώρος στην πλατεία Νικοτσάρα θα πρέπει να διευθετηθεί με μια λύση, ώστε όλες οι είσοδοι και έξοδοι από αυτό τον κόμβο να λειτουργούν εύρυθμα. Παλιά υπήρχαν φανάρια που εδώ και 20 χρόνια δε λειτουργούν, γιατί δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις κυκλοφοριακές ανάγκες. Έπρεπε να βρεθεί μια λύση αποτελεσματική. Αυτήν που κρίναμε εμείς ως αποτελεσματική, πάρα του ότι υπάρχουν επιφυλάξεις, είναι αυτή που θα έλυνε τα περισσότερα προβλήματα. Θα γίνει μια μελέτη που θα πάρει όλες τις εγκρίσεις που απαιτούνται και μετά θα διεκδικήσουμε μια χρηματοδότηση για να ολοκληρώσουμε. Με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αποφασίζεται ο τρόπος που θα γίνει η κυκλοφορία στη θέση αυτή. Το ότι θα υπάρχουν μειονεκτήματα, θα είναι τα λιγότερα δυνατά που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε», δήλωσε. Όσο για τη Νεάπολη είπε πως «υπάρχουν κόμβοι μειωμένης έντασης που θα διαμορφωθούν καλύτερα. Νομίζω πως οι λύσεις αυτές που προτείνουμε να είναι προς ό,τι καλύτερο. Αυτήν την στιγμή πιστεύω πως κινούμαστε σωστά».

Όσο για τον κόμβο του Φαλήρου, ο αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών είπε πως «υπάρχει μια μελέτη, η οποία έγινε την προηγούμενη τριετία και που σ΄ αυτήν εμπλέκεται και η Περιφέρεια. Υπάρχει μια διαδικασία προβληματισμού και δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση. Ακόμα το σκεφτόμαστε αυτό το κομμάτι. Θα προτιμούσα να υλοποιηθεί γιατί θα συνέβαλε στην καλύτερη λειτουργία του κόμβου του Φαλήρου. Θα δούμε πώς θα δουλέψει ο κόμβος της πλατείας Νικοτσάρα και βλέπουμε πώς θα κινηθούμε στη συνέχεια τι θα κάνουμε, γιατί διαπιστώσαμε πως έχουν σχεδόν την ίδια πολυπλοκότητα, αφού εκεί καταλήγουν δύο σημαντικές οδοί, η 7ης Μεραρχίας και η Χρυσοστόμου Σμύρνης».