4ο Γυμνάσιο Καβάλας: Διπλή επιμόρφωση για την μαθησιακή κινητικότητα στην Μαδρίτη

Συνολικά 6 εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν σε Πρόγραμμα Erasmus+ Δράση ΚΑ1/ Μαθησιακή κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης

Σε 2 επιμορφωτικά προγράμματα κατάρτισης προσωπικού που πραγματοποιήθηκαν στη Μαδρίτη της Ισπανίας κατά το χρονικό διάστημα 24 έως και 30 Ιουνίου στα πλαίσια του προγράμματος  Erasmus+ Δράσης ΚΑ1με τίτλο «Σχολείο συμπερίληψης και καινοτομίας», συμμετείχε το 4ο Γυμνάσιο Καβάλας. Πάροχος των σεμιναρίων ήταν ο Οργανισμός «New Horizons».

Συγκεκριμένα μία ομάδα 3 εκπαιδευτικών παρακολούθησε την επιμόρφωση με θέμα “Facing Diversity: Inclusive Education Strategies for students with fewer opportunities”. Στόχος του σεμιναρίου ήταν να εφοδιάσει τους εκπαιδευτικούς με γνώση, δεξιότητες και στάσεις που σχετίζονται με τη συμπερίληψη με σκοπό την ενσωμάτωση όλων των μαθητών στη σχολική κοινότητα, σε ένα σχολείο χωρίς διακρίσεις. Δόθηκε έμφαση στην επίτευξη θετικού κλίματος στην τάξη, στην αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, στην ανταλλαγή πρακτικών και εμπειριών σχετικά με διάφορες πτυχές και αντιλήψεις περί περιθωριοποίησης και ένταξης, στην κινητοποίηση των μαθητών σε διαπολιτισμικό μαθησιακό περιβάλλον.

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν:1) Αρβανιτοπούλου Σταυρούλα (φιλόλογος), 2) Καμπουρίδης Γεώργιος (φυσικής αγωγής) και 3) Καράλης Ιωάννης (θεολόγος).

Κατά το ίδιο διάστημα μία δεύτερη ομάδα 3 εκπαιδευτικών παρακολούθησε το πρόγραμμα επιμόρφωσης με θέμα “Flipped Classroom”,  στο οποίο μέσα από μια ποικιλία ψηφιακών εργαλείων εξοικειώθηκαν με το μοντέλο της Ανεστραμμένης Τάξης. Το σεμινάριο επικεντρώθηκε στη κατανόηση των βασικών αρχών της ανεστραμμένης τάξης, στη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω της εργασίας με μια σειρά από ενδιαφέροντα εργαλεία για διδασκαλία και μάθηση (Voki, Edpuzle, Actionbound, Classroomscreenapp, Mentimeter, Padletκα), στην ενθάρρυνση των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών να χρησιμοποιούν πλατφόρμες και να δημιουργούν ιστότοπους (Wix).

Η εξοικείωση αυτή με σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους και με τη χρήση των ΤΠΕ έχει ως στόχο να ενεργοποιήσει την κινητοποίηση των μαθητών και την εμπλοκή τους στη διαδικασία της μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν:1) Αλιατάκη Ελένη (Αγγλικής φιλολογίας), 2) Θεράπογλου Αικατερίνη (φιλόλογος) και 3) Τζανετάκη Αγγελική (φιλόλογος).

Όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί μέσω των δύο επιμορφώσεων κατάφεραν να αποκτήσουν ευρύτερη κατανόηση καινοτόμων πρακτικών και μεθόδων των ευρωπαϊκών συστημάτων εκπαίδευσης ώστε να ενσωματώσουν κοινές αξίες εκπαίδευσης δίνοντας μια ευρωπαϊκή διάσταση στη διδασκαλία.