Η «αναγέννηση» της Δημοτικής Αγοράς Καβάλας μέσα από τον φωτογραφικό φακό

Ο Γιώργος Μυτιληνός μιλάει για τον διαγωνισμό φωτογραφίας ο οποίος αφορά στο εμβληματικό κτίριο της πόλης, το οποίο αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας των Καβαλιωτών εδώ και 3 δεκαετίες

Αυτές τις μέρες και μέχρι το Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022 «τρέχει» ένας διαγωνισμός καλλιτεχνικής φωτογραφίας με αφορμή τα 30 χρόνια λειτουργίας της Δημοτικής Αγοράς Καβάλας (1992-2022), τον οποίο διοργανώνει ο Δήμος Καβάλας και η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας «ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ» [διαβάστε εδώ τους όρους και την προκήρυξη του διαγωνισμού].

Τα έργα που θα ξεχωρίσουν «φέρνουν» και βραβεία και επαίνους για τους δημιουργούς τους, όμως στον εν λόγω διαγωνισμό «κερδισμένο» βγαίνει και το αντικείμενο φωτογράφισης, το ίδιο το κτίριο της Δημοτικής Αγοράς και όσα αυτό αντιπροσωπεύει.

Ο διεθνής φωτογράφος και πρόεδρος της επιτροπής η οποία θα ξεχωρίσει τις καλύτερες φωτογραφίες και κριτής σε δεκάδες εγχώριους και διεθνείς διαγωνισμούς, Γιώργος Μυτιληνός, η Μακρίνα Μπελετσέλη και η Νικολέτα Κονόρτου, όλοι τους με εμπειρία στην Τέχνη της φωτογραφίας -εξ ου και η επιλογή τους από τη Δημοτική Αρχή- καλούνται να διεκπεραιώσουν αυτό το πολύπλευρο έργο: Την επιλογή εκείνων των φωτογραφιών οι οποίες εκτός από το καλλιτεχνικό κομμάτι, θα αναδεικνύουν το «σήμερα» και το «χθες» ενός εμβληματικού κτιρίου της πόλης, το οποίο αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας των Καβαλιωτών εδώ και 3 δεκαετίες.

Ο διεθνής φωτογράφος και πρόεδρος της επιτροπής, Γιώργος Μυτιληνός

Η Δημοτική Αγορά δεν είναι απλώς ένα κτίσμα στο κέντρο της πόλης

«Η Δημοτική Αρχή, επιθυμώντας να εστιάσει στη συμβολή του κτίσματος της Δημοτικής Αγοράς στην αναζωογόνηση μιας περιοχής στην καρδιά της πόλης, η οποία “κουβαλάει” μια ανεκμετάλλευτη δυναμική, προέβη σε διοργάνωση ενός φωτογραφικού διαγωνισμού μέσα από τον οποίο προσβλέπει και σε άλλους στόχους, με βασικότερο αυτόν της υποβολής φωτογραφιών οι οποίες θα απεικονίζουν μια πληθώρα θεματολογίας η οποία συμπορεύεται με την οντότητα του κτιρίου της Δημοτικής Αγοράς», αναφέρει ο κ. Μυτιληνός μιλώντας στο KAVALA POST.

Η Δημοτική Αγορά δεν είναι μόνον ένα κτίσμα στο κέντρο της πόλης, αλλά αποτελεί τόπο συνάντησης ανθρώπων, φιλοξενεί ένα κεντρικό πάρκινγκ και έναν ολόκληρο μικρόκοσμο από επιχειρήσεις μέσα και έξω από το κτίριο, καθώς και μια σειρά από άλλες δραστηριότητες, πολυσύνθετες και ενδιαφέρουσες.

«Ο φωτογράφος-καλλιτέχνης καλείται να αποτυπώσει όλο αυτό το φάσμα του πολυχαρακτήρα του κτιρίου και να το κάνει με όλες τις δυνατότητες τις οποίες του παρέχει η Τέχνη της φωτογραφίας και ειδικότερα η έμπνευση, η αντίληψη, η σύνθεση και η τεχνική. Ακόμα και το κυκλοφοριακό κομφούζιο κατά τις ώρες αιχμής, όταν το κτίριο ζωντανεύει, προσφέρει ένα θέμα στον φωτογράφο, ο οποίος μέσα από τον φακό του, εκτός από μια καλλιτεχνική εικόνα, μπορεί να αναδείξει και ένα ζήτημα καθημερινότητας, όπως είναι το κυκλοφοριακό», αναφέρει ο κ. Μυτιληνός.

Σημειώνεται ότι οι κρίσεις των φωτογραφιών θα γίνουν με όρους απόλυτης διαφάνειας, όπου τα υποβαλλόμενα έργα θα υποβάλλονται με το όνομα του δημιουργού κεκαλυμμένο.

Το μήνυμα που «στέλνει» η Δημοτική Αγορά μέσα από τη φωτογραφία

«Έχω ασχοληθεί με αμιγώς αρχιτεκτονική φωτογραφία, αποτυπώνοντας κάποια από τα έργα μου στο βιβλίο μου “Ιχνηλασίες στα μονοπάτια της Καβάλας του χθες” και με βεβαιότητα μπορώ να πω τούτο: Η Δημοτική Αγορά είναι ένα κτίριο το οποίο απαιτεί τη στοργή των Καβαλιωτών, γιατί προσφέρει στην ίδια τη ζωή της πόλης, αλλά και την προσοχή της κάθε Δημοτικής Αρχής, γιατί ήδη μετράει 30 χρόνια ζωής», αναφέρει ο κ. Μυτιληνός.

Ο φωτογράφος, λοιπόν, καλείται να αποτυπώσει όλες τις διαστάσεις του κτιρίου, αυτές που φαίνονται και αυτές που δε φαίνονται, τις κινήσεις των ανθρώπων, το πως ζωντανεύει το κτίριο το πρωί και το πόσο επιβλητικά «στέκεται» το βράδυ, ήτοι θα πρέπει να κινηθεί σε όλα τα μήκη, πλάτη και ύψη του κτιρίου, αλλά και εκτός κτιρίου και μετά να εστιάσει και να πατήσει το κλικ, «γιατί άνθρωπος και Δημοτική Αγορά συμπορεύονται».

«Με τον διαγωνισμό ευελπιστούμε ως διοργανωτές του διαγωνισμού να αναζωπυρωθεί η σπίθα για την ουσιαστική αναγέννηση του κτιρίου», σημειώνει ο κ. Μυτιληνός εν είδει κατακλείδας, αλλά και… εικαστικής προσέγγισης γεμάτη προβληματισμούς και ανησυχίες.

Άλλωστε αυτή είναι και η ταυτότητα των Τεχνών και δη της φωτογραφίας: Η διάδραση με τον κόσμο, την πόλη, την ίδια τη ζωή…