Γυμνάσιο Κεραμωτής: Στη Μάλτα για τη διάσωση του πλανήτη

Τέσσερις καθηγητές του σχολείου βρέθηκαν στη πόλη Μάρσα στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+ με τίτλο: «Saving Our Planet»

Την εβδομάδα 08 με 14Απριλίου 2024, τέσσερις εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Κεραμωτής παραβρέθηκαν στην πόλη Μάρσα της Μάλτας συμμετέχοντας σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA210 με τίτλο: «Saving Our Planet» και κωδικό αριθμό 2023-1-MT-KA210-SCH-00153651.Στο πρόγραμμα συμμετέχουν τέσσερις χώρες, οι οποίες έστειλαν από τέσσερις εκπαιδευτικούς για την πρώτη συνάντηση του προγράμματος, την οποία θα ακολουθήσει η δεύτερη συνάντηση στο Dalamanτης Τουρκίας από 11 έως 18 Μαΐου 2024.

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην πρώτη κινητικότητα, που έγινε στη Μάλτα ήταν οι:

  • Σωτηρέλη Καλλιόπη, ΠΕ06
  • Καρδαράς Δημήτριος, ΠΕ04.05
  • Σακοράφα Καίτη, ΠΕ01
  • Μανίσογλου Βασίλειος, ΠΕ11

Οι συμμετέχουσες χώρες στο πρόγραμμα είναι οι εξής: Μάλτα (συντονίστρια χώρα), Ελλάδα, Ισπανία και Τουρκία. Το σχολείο υποδοχής της διοργανώτριας χώρας ήταν το «Theresa Nuzzo School». Οι συμμετέχοντες διέμειναν σε ξενοδοχείο στην περιοχή Sliema, που ήταν κοντά στην πόλη Marsa, μετά από πρόταση των συντονιστών, και τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν και να αλληλεπιδράσουν με καθηγητές από τις υπόλοιπες χώρες.

Βασικός στόχος όλου του σχεδίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση, μέσω διάχυσης και εφαρμογής των μαθητών των συνεργαζόμενων σχολείων, σε πρακτικές ευαισθητοποίησης για το θέμα των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Ειδικότερα για την κινητικότητα στη Μάλτα, της οποίας η θεματική ήταν “Sustainable Green Environmental Education (Βιώσιμη Οικολογική Περιβαλλοντική Εκπαίδευση)”, οι δράσεις αφορούσαν στην ενημέρωση και υιοθέτηση καλών πρακτικών και τη δημιουργία σχεδίων μαθημάτων σχετικών με τη διαφύλαξη του περιβάλλοντος.

Οι επισκέπτες εκπαιδευτικοί συναντήθηκαν με τους συντονιστές εκπαιδευτικούς της πόλης Μάρσα της Μάλτας και ενημερώθηκαν για τα προγράμματα προστασίας της περιοχής.

Συζητήθηκαν σε συνεδρίες οι συνθήκες φυσικών καταστροφών λόγω κλιματικής αλλαγής που επικρατούν και αποφασίστηκε να καταμετρηθούν τα επίπεδα της θάλασσας στις τέσσερις χώρες (εφόσον και τα τέσσερα σχολεία βρίσκονται κοντά στη θάλασσα).

Οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν την περιοχή Xrobb L-Ghagin, όπου υπάρχει Κέντρο Προστασίας Θαλάσσιων Ζώων που έχουν πληγωθεί και αποτελεί περιοχή προστατευμένη από το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση.

Παρακολούθησαν τόσο στο Δημοτικό Σχολείο όσο και στο Νηπιαγωγείο βιωματικά μαθήματα σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και συζήτησαν για τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που πραγματοποιούνται.

Παρακολούθησαν μαθήματα με χρήση τεχνικών και μεθόδων STEΑM για την ανάπτυξη «πράσινων» δεξιοτήτων.

Συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν απόψεις και καλές πρακτικές και συζήτησαν οργανωτικά θέματα για τις επόμενες κινητικότητες. Συγκεκριμένα, έγιναν παρουσιάσεις δράσεων ευαισθητοποίησης για το θέμα των περιβαλλοντικών προβλημάτων, πρακτικές αποτροπής της ρύπανσης και της σημασίας της προστασίας του εδάφους με τεχνολογικές εφαρμογές, καινοτόμες και δημιουργικές προσεγγίσεις σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, σχεδιασμός μαθήματος για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη ρύπανση και εφαρμογή σχεδίων μαθημάτων στις τάξεις και επίτευξη διαπολιτισμικής κατανόησης που θα συμβάλει στην επιτυχή υλοποίηση των δραστηριοτήτων-στόχων.

Επισκέφθηκαν κοντινές πόλεις μεγάλης ιστορικής σημασίας (Βαλέτα, Μντίνα, Sliema), όπου και ξεναγήθηκαν σε πολιτιστικά και ιστορικά μνημεία πολλά από τα οποία καταδεικνύουν την ύπαρξη του ελληνικού στοιχείου αλλά και πολλών άλλων πολιτισμών κατά το παρελθόν.

Παρακολούθησαν θεατρική παράσταση από τους μαθητές του σχολείου, στην Αγγλική γλώσσα.

Μοιράστηκαν ήθη και έθιμα μέσα από εκδηλώσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, αλλά και κατά την τελική εκδήλωση, όπου κατατέθηκαν εντυπώσεις και έγινε επισήμανση των βημάτων μέχρι τις επόμενες κινητικότητες.

Μέσω των παραπάνω δράσεων, επιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαν θέσει οι εταίροι και αποκτήθηκαν γνώσεις τις οποίες πλέον καλούνται να μεταλαμπαδεύσουν σε μαθητές, συναδέλφους και στην τοπική κοινότητα.