Ένας «φίλος από τα παλιά» μπαίνει «σφήνα» στη διαμάχη για την τουριστική προβολή της Καβάλας

Διαδικτυακοί διαξιφισμοί Δημοσθένη Μπρούσαλη-Αναστασίας Ιωσηφίδου με αφορμή τη (μη;) συμμετοχή του δήμου στην Έκθεση NOSTOS 2017 στη Ναύπακτο

Επί 8 χρόνια «πρωταγωνιστούσε» στα διοικητικά πράγματα της Καβάλας, αν και από τα… μετόπισθεν. Στενός συνεργάτης του δημάρχου Κωστή Σιμιτσή, ο «εθνικός μακετίστας» (όπως ήταν το… παρατσούκλι του) στο προσκήνιο ήταν ο απόλυτος υπεύθυνος της οπτικής εικόνας του δήμου Καβάλας (από τις «ταυτότητες» του Φεστιβάλ Φιλίππων και των περισσότερων εκδηλώσεων που διοργάνωσε το διάστημα 1997-2014 η Δημοτική Αρχή μέχρι τα λογότυπα της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ, τη ΔΕΥΑΚ κ.ά. που χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα) ενώ στο… παρασκήνιο λέγεται πως συμβούλευε τον τότε δήμαρχο για τα… πάντα!

Εννοείται δε, πως στον Δημοσθένη Μπρούσαλη αποδίδεται και μεγάλο μέρος της επιτυχίας των προεκλογικών εκστρατειών του Κωστή Σιμιτσή -αλλά και ιδιαίτερα «φορτισμένη» προσωπική συμμετοχή- τόσο το 1996 όσο και το 2010 αλλά και το 2014. Μετά… σιωπή. Οι καθημερινές του αναρτήσεις στο facebook για θέματα της Καβάλας αραίωσαν μέχρι… εξαφάνισης.

Μέχρι που το Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017, ένα σχόλιό του περί «ηχηρής απουσίας» της Καβάλας από την Έκθεση NOSTOS 2017 που διοργανώνεται στη Ναύπακτο και της οποίας ο Καβαλιώτης Graphic Designer και Brand Manager (DASC) είναι σύμβουλος διοργάνωσης και μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής προκάλεσε την αντίδραση της προέδρου της Αναστασίας Ιωσηφίδου η οποία σχολίασε:

Ο Δημοσθένης Μπρουσαλης δεν άφησε το σχόλιο της προέδρου της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ να «πέσει» κάτω και της απάντησε με μία μακροσκελή ανάρτηση το απόγευμα της Κυριακής 22 Οκτωβρίου 2017:

Kαβάλα, μεγάλη και ηχηρή απουσία από τη NOSTOS 2017!

«Αγαπητή κα Αναστασία Ιωσηφίδου, λυπάμαι, αλλά θα πρέπει να πω τα γεγονότα στην πραγματική τους διάσταση. Δεν είχα πρόθεση να αναφερθώ εκτενώς, αλλά δυστυχώς δεν μου το επιτρέπει το σχόλιό σας στην προηγούμενη ανάρτησή μου “H Eλλάδα, οι γεύσεις και ένας παραμυθάς”.

Η ΝΟSTOS είναι η μόνη καθαρά επαγγελματική έκθεση στην χώρα μας αφιερωμένη σε όλες τις μορφές εναλλακτικού τουρισμού (πολιτιστικού, ιαματικού, προσκηνυματικού, περιπατητικού, γαστρονομικού κλπ). Σύγχρονες επιλογές που φέρνουν επισκέπτες 365 μέρες και όχι 2 -3 μήνες. (www.nostosexpo.gr)
45+ διαπιστευμένοι hosted buyers από πολλές χώρες (ενδεικτικά: Ισραήλ, Κίνα, Ρωσία, Τουρκία, Ρουμανία, Σουηδία, Γερμανία κλπ) που αγοράζουν και προβάλουν τέτοια προϊόντα, πραγματοποίησαν πάνω από 1.000 προσωπικές, επαγγελματικές συναντήσεις Β2Β με τους εκθέτες.
Έχοντας την τιμή να είμαι μέλος της Οργανωτικής επιτροπής της έκθεσης, είμαι σε θέση να ξέρω ακριβώς τι έγινε και από ποιόν:

Ναι, η Καβάλα συμμετείχε στο περίπτερο της ΠΕΔ ΑΜΘ μαζί με άλλους Δήμους της Περιφέρειάς μας. Και στο αντίστοιχο του Συνδέσμου Δήμων Ιαματικών Πηγών, και πάλι μαζί με πολλούς άλλους προορισμούς.

Όμως, οι συναντήσεις Β2Β με τους ξένους αγοραστές, έγιναν αποκλειστικά από τους 2 φορείς (ΠΕΔ και Σύνδεσμο Ιαματικών πηγών). Που, στα 10 λεπτά που διέθεταν, πρόβαλλαν συνολικά ΟΛΑ τα μέλη τους. ΔΕΝ έγιναν από τον Δήμο Καβάλας, που δεν πραγματοποίησε αυτοτελώς ΟΥΤΕ ΜΙΑ συνάντηση Β2Β.

(Ο Δήμος μας ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΝ στο κατάλογο των εκθετών: www.nostosexpo.gr/exhibitors/participants)!

Ναι, στα 2 περίπτερα υπήρχε προωθητικό υλικό της Καβάλας. Που απευθυνόταν κυρίως στους άλλους εκθέτες και στους επισκέπτες της έκθεσης, δηλαδή στους άλλους Δήμους και στους κατοίκους της Ναυπάκτου. Γιατί οι hosted buyers είχαν ελάχιστο χρόνο να περάσουν από τα περίπτερα.
Ελπίζω πως ο κὐριος στόχος μας ΔΕΝ ΗΤΑΝ να μας έρθουν επισκέπτες από την Ναύπακτο ή την Χίο.

Ναι, ήσασταν παρούσα στην έκθεση. Και παρακολουθήσατε αρκετές από τις εκδηλώσεις που έγιναν στο περιθώριο της έκθεσης. Σημαντικό, και σίγουρα θα σας φανεί χρήσιμο.

Βέβαια, δεν προλάβατε το Κεντρικό event, το NOSTOS Forum. Όπου διακεκριμμένοι εισηγητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό (μεταξύ τους και ο γράφων), ανέλυσαν τάσεις και ευκαιρίες του εναλλακτικού τουρισμού και έδωσαν σαφείς οδηγίες για το πώς ένας προορισμός οργανώνεται και πουλάει με επιτυχία τέτοια προϊόντα. Πιστέψτε με, μάλλον θα σας ήταν το χρησιμότερο.

Ναι, μιλήσατε με ομιλητές. Αρκετοί από αυτούς, φίλοι και συνεργάτες, το επιβεβαιώνουν. Επίσης σημαντικό αλλά, υποθέτω συμφωνείτε, όχι ο βασικός λόγος παρουσίας του υπεύθυνου ενός προορισμού σε μια εξειδικευμένη έκθεση Β2Β.

Ναι, πιστεύω ότι φροντίσατε να υπάρχει εκτενής αναφορά στον Καβαλιώτικο τύπο, καθώς οφείλατε να ενημερώσετε τους Καβαλιώτες από τους οποίους άλλωστε εκλέγεστε. Όμως και πάλι, δυσκολεύομαι να δω πως αυτό βοηθάει αναπτυξιάκα και τουριστικά την πόλη. Αν υπήρχε αναφορά της Καβάλας σε ξένα μέσα, θα το καταλάβαινα. Τοπικά, όμως;

Τούτων δοθέντων, φοβάμαι πως θα επιμείνω στην αρχική μου παρατήρηση: η Καβάλα ήταν ηχηρά απούσα!

Προσπέρασε μια σημαντική ευκαιρία να προβάλλει τους Φιλίππους (το πιο πρόσφατο Μνημείο UNESCO, ποιός άλλος προορισμός το διέθετε;) και το Φεστιβάλ, τον Δρόμο του νερού, το Μονοπάτι Φυσικού κάλους, το Πυλοθεραπευτήριο στις Κρηνίδες, τις άλλες εκδηλώσεις που διοργανώνει, και τα τόσα προϊόντα εναλλακτικού τουρισμού που διαθέτει, διεκδικώντας αυτό που αξίζει από μια μεγάλη, αξιόλογη διεθνή αγορά που ταιριάζει απόλυτα στο προφίλ της πόλης μας.

Αυτό συνέβει διότι επανειλημμένα αρνηθήκατε την αυτοτελή παρουσία μας στην NOSTOS και την άμεση πρόσβασή μας στις επαγγελματικές Β2Β συναντήσεις, προβάλλοντας έλλειψη budget (κόστος περίπου 2.000 ευρώ!).

Υποθέτω, η παρουσία της Καβάλας σε σημαντικές νέες αγορές, όπως η μακρινή Ινδία που προφανώς στοίχιζει πολλά, δεν επέτρεψε παρουσία και στην κοντινή Ναύπακτο.

Ειλικρινά ελπίζω να είμαστε παρόντες στην επόμενη ΝΟSTOS, το 2018. Καλή συνέχεια.

(Στην εικόνα, μέρος από 2 ενδεικτικά προγράμματα Β2Β επαφών εκθετών και hosted buyers, όπου κλείστηκαν πολλές συμφωνίες συνεργασίας. Τέτοιες επαφές η Καβάλα δεν έκανε ούτε μία.)