Παύλος Χατζηπαυλίδης: Ο επιχειρηματίας που ξεκίνησε από την Καβάλα και κατέκτησε την Ελλάδα

Ο δημιουργός των καταστημάτων Pink Woman ο οποίος είχε ως πρότυπο τον εμπνευστή των Zara Αμάνθιο Ορτέγκα και τελικά κατάφερε να του... πάρει τη δουλειά στην Ελλάδα

Κάποιοι λένε ότι για να φτάσεις ψηλά, πρέπει να ξεκινήσεις από χαμηλά… Θεωρητικά ακούγεται ουτοπικό, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για την Ελλάδα και τις συνθήκες που επικρατούν στο «επιχειρείν». Κι όμως, αυτή τη θεωρία κάποιοι την έκαναν πράξη, ξεκινώντας, μάλιστα από την Καβάλα…




Το newmoney.gr και ο Δημήτρης Μαρκόπουλος έκαναν ένα διθυραμβικό αφιέρωμα στον ιδιοκτήτη της γνωστής πλέον σε όλη την Ελλάδα αλυσίδας γυναικείας ένδυσης Pink Woman με τα 84 καταστήματα, τους 500 εργαζομένους, τους τζίρους των 35 εκατ. ευρώ και τις διεθνείς συνεργασίες, Παύλο Χατζηπαυλίδη, για τον οποίο θα πίστευε κανείς πως έζησε μια ολόκληρη ζωή στο εξωτερικό. Οι μοντέρνες σειρές που παρουσιάζει η εταιρεία του και η υψηλή στυλιστική του αίσθηση και λογική αυτό αποδεικνύουν. Παρά ταύτα, ακολουθώντας από ένστικτο την πορεία ζωής του μοναδικού ανθρώπου που θαυμάζει, του δημιουργού της Zara Αμάνθιο Ορτέγκα, πέτυχε να δημιουργήσει τη δική του πρωτοποριακή εταιρεία και για πρώτη φορά επιλέγει να μιλήσει για την επιχειρηματική διαδρομή της ζωής του. Ανθρωπος δημιουργικός, δεν αρέσκεται στη δημοσιότητα, καθώς έχει επιλέξει να μιλά μέσα από τα ρούχα και τη δουλειά του. Ωστόσο ο ίδιος, σε περίοδο κρίσης, θέλει να μιλήσει για τη δική του διαδρομή μήπως και βοηθήσει να γίνουν πραγματικότητα τα όνειρα χιλιάδων νέων που θέλουν να πετύχουν «κάτι» στη ζωή τους, όμως ο φόβος τούς εμποδίζει.

Γιος μεταφορέα και γαζώτριας από τη Δράμα, ο κ. Χατζηπαυλίδης δημιούργησε την κορυφαία αυτή τη στιγμή ελληνική εταιρεία παραγωγής και εμπορίας γυναικείων ενδυμάτων Pink Woman, έχοντας ως έδρα τη μακρινή από το αθηναϊκό κατεστημένο πόλη της Καβάλας. Αυτή ήταν η δική του απάντηση σε όσους έβλεπαν την ελληνική περιφέρεια ως κάτι δεύτερο, κάτι παρακατιανό. Για να τους αποστομώσει δημιούργησε μια εξελιγμένη -ακόμα και από μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις- εταιρεία, η οποία αυτή τη στιγμή έχει ως βασικούς ανταγωνιστές τη Zara και την Η&Μ.

«Γεννήθηκα το 1964 και μεγάλωσα σε ένα χωριό της Δράμας από οικογένεια βιοπαλαιστών. Ξεκίνησα επαγγελματικά από την Καβάλα, έχοντας από μικρός το μικρόβιο της επιχειρηματικότητας», εξιστορεί ο επιχειρηματίας. «Η πρώτη μου δουλειά ήταν υπάλληλος σε fast food και σε λιγότερο από έναν χρόνο απόκτησα την ιδιοκτησία του καταστήματος. Εψαχνα, ξέρετε, να βρω ευκαιρία να φύγω από το χωριό μου. Η ζωή εκεί ήταν χωρίς επιλογές. Θυμάμαι να πηγαίνω σχολείο και μετά πάντα να εργάζομαι, από πολύ μικρός. Ετσι, λοιπόν, από νωρίς είχα κάνει οικονομίες και μόλις έμαθα τη δουλειά με τη βοήθεια του ιδιοκτήτη του fast food που είχε οικονομική επιφάνεια, καθώς ήταν και αντιπρόσωπος αυτοκινήτων, αγόρασα το κατάστημα. Δεν δέχτηκα όμως να μου το παραχωρήσει όπως αρχικά ήθελε. Οι χάρες δεν μου αρέσουν. Προτιμώ τον αγώνα. Με τις οικονομίες μου λοιπόν αγόρασα το 60% του καταστήματος και το υπόλοιπο 40% ήταν βοήθεια από τέσσερις προμηθευτές που με στήριξαν, καθώς κατάλαβαν το μεράκι μου. Πίστεψαν σε μένα και εγώ τους γύρισα πίσω τα χρήματα, με κέρδος μάλιστα για τους ίδιους», αναφέρει.

Επειδή το μαγαζί ήταν απέναντι από το ΚΤΕΛ στο λιμάνι για τα πλοία προς Θάσο, ο κ. Χατζηπαυλίδης πετυχαίνει απίστευτη κερδοφορία. Δύο χρόνια αργότερα και αφού ολοκλήρωσε τους στόχους του μετά από σκληρή δουλειά, αποφασίζει να πουλήσει τη συγκεκριμένη επιχείρηση. Χρησιμοποιώντας το κεφάλαιο για τα πρώτα του βήματα στον κλάδο της ένδυσης ανοίγει το πρώτο του κατάστημα, πάντα στην Καβάλα.

Η ενασχόλησή του με τον κλάδο ανδρικής ένδυσης ήταν ένα μεράκι και έτσι ξεκίνησε ντύνοντας άνδρες. Πολύ σύντομα όμως κατάλαβε ότι θα είχε καλύτερα αποτελέσματα αν ασχολούνταν με τη γυναικεία ένδυση. Και αυτό έκανε. «Ηρωάς μου τα τότε χρόνια ήταν ο Ορτέγκα των Ζara. Ξυπνούσα και κοιμόμουν με το όνομά του. Πήγαινα στη Μαδρίτη και έπρεπε να μείνω 12 ώρες στα μαγαζιά του. Επί πέντε χρόνια έκανα συνεχώς ”διάβασμα” των μαγαζιών του. Από την κρεμάστρα και τα σταντ έως όλες τις λεπτομέρειες. Ηθελα να κάνω κάτι παρόμοιο στην Ελλάδα μέσα από όρους ποιότητας και βάζοντας την ελληνική ματιά στα πράγματα. Οι Ελληνες έχουμε γούστο και μεράκι. Μπορούμε λοιπόν να ανταγωνιστούμε όποιον θέλουμε, αρκεί να προσηλωθούμε στον στόχο μας», τονίζει.

Από το 1998 έως το 2003 ο κ. Χατζηπαυλίδης δημιουργεί με επιτυχία καταστήματα επώνυμων προϊόντων ένδυσης σε όλη την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη. Επρόκειτο για διαχείριση γνωστών διεθνών φιρμών ένδυσης με αμιγώς εμπορικό προσανατολισμό. Σύντομα όμως αυτό θα αλλάξει και ο επιχειρηματίας από τη Δράμα θα προσανατολιστεί και στην παραγωγή. Το 2004 και ενώ σταδιακά η χώρα εισερχόταν σε κύκλο προβλημάτων, ο ίδιος έχοντας επιτύχει να διατηρεί ένα σημαντικό δίκτυο καταστημάτων αποφασίζει να δημιουργήσει τη δική του κολεξιόν, και έτσι ιδρύει την Pink Woman. Ξεκινά αρχικά με έξι σημεία λιανικής πώλησης. Το σχεδιαστήριο απαρτιζόταν από δύο μόνο σχεδιαστές και η παραγωγή γινόταν σε ένα μικρό εργοστάσιο στην περιοχή Νικήσιανη Παγγαίου, που στελεχωνόταν με 30 γαζώτριες. Στη συνέχεια ήρθαν συνεργασίες με προμηθευτές-κατασκευαστές από χώρες του εξωτερικού (Ιταλία, Τουρκία, Κίνα, Μπανγκλαντές, Ινδία, Βιετνάμ, Μαρόκο). Ολα αυτά ο κ. Χατζηπαυλίδης τα έκανε με μηδενικό δανεισμό, όταν ο ανταγωνισμός του έψαχνε τρόπο να ξεφορτωθεί κόκκινα δάνεια που τώρα τον στραγγαλίζουν. «Θα ήμουν πιο πλούσιος σε επίπεδο ατομικής περιουσίας αν δεν επένδυα διαρκώς τα κέρδη της εταιρείας. Εγώ όμως γι’ αυτό το πράγμα ζω: για να δημιουργώ. Ετσι όλα αυτά τα χρόνια που η Pink Woman είναι κερδοφόρα διαρκώς, επιλέγω να αναπτύσσω την εταιρεία και να μη μεγαλώνω τον αριθμό των σπιτιών ή των αυτοκινήτων μου», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Παράγει 4 εκατομμύρια ενδύματα τον χρόνο

Ταυτόχρονα, το 2004 δημιουργεί showroom στην Αθήνα για τον δειγματισμό της κολεξιόν στους πελάτες της χονδρικής, ενώ το 2006 ξεκινάει η ανάπτυξη μέσω του franchise. Το 2009 μεταφέρεται το εργοστάσιο της επιχείρησης στις σημερινές εγκαταστάσεις της, επιφάνειας 4.000 m2, στο Δάτο Καβάλας, δημιουργώντας έτσι τις κατάλληλες υποδομές για μια παραγωγική δυναμικότητα η οποία σήμερα ξεπερνά τα 4 εκατομμύρια τεμάχια ετησίως. Ολες οι χρήσεις της εταιρείας είναι κερδοφόρες και σύντομα η ανάπτυξή της αποδίδει καρπούς. Το 2011 η Pink Woman θα βραβευτεί από την ICAP ως μία από τις ισχυρότερες ελληνικές εταιρείες (Strongest Companies in Greece). Το 2012 και το 2013 βραβεύτηκε με τα ετήσια βραβεία franchisee. Σύντομα όμως αυτή η επιτυχία θα φέρει ένα ευχάριστο πρόβλημα. «Στο τέλος του 2013 ο ρυθμός ανάπτυξης με οδήγησε να πάρω τη μεγάλη απόφαση για μερική εγκατάσταση στην Αθήνα. Ετσι σήμερα, στα γραφεία μας στον Αλιμο στεγάζονται η διοίκηση και οι εμπορικές λειτουργίες, οι αγορές και το marketing, ενώ στις εγκαταστάσεις μας στην Καβάλα παραμένουν η παραγωγή, τα logistic και το λογιστήριο. Τώρα πλέον αναγκάζομαι να μοιράζω τον χρόνο μου κατά 70% στην Αθήνα και κατά 30% στην Καβάλα. Είναι αλήθεια όμως πως δεν μπορούσα να σκεφτώ τη ζωή μου στην Αθήνα.

Ολοι μου οι ανταγωνιστές ήταν προβληματισμένοι για ποιον λόγο δεν έφευγα από την Καβάλα. Εγώ όμως εκεί είχα τους φίλους, τη ζωή και τον κύκλο μου. Οι λόγοι παραμονής της έδρας μας στην Καβάλα είναι συναισθηματικοί. Εκεί μεγάλωσα επαγγελματικά, ο κόσμος της Καβάλας με στήριξε και συνεχίζει να με στηρίζει και σήμερα. Αγωνίζομαι για τη διατήρηση των υπαρχουσών θέσεων εργασίας, καθώς και για τη δημιουργία νέων. Με αυτό τον τρόπο δίνουμε ανάσα ζωής στην τοπική και κατ’ επέκταση στην ελληνική οικονομία. Γι’ αυτό, άλλωστε, μόνο η διοίκηση της εταιρείας έχει μετεγκατασταθεί στην Αθήνα τα τελευταία δύο χρόνια. Εκεί έχω εργαζομένους από 15 ετών. Δεν μπορώ να τους πουλήσω. Αναγκαστικά λοιπόν μοιράζω τον χρόνο μου μεταξύ Αθήνας – Καβάλας, καθώς είχαμε πιάσει οροφή. Ή θα έκανα συρρίκνωση για να μείνω Καβάλα ή θα έπρεπε να κατέβω Αθήνα και να αναπτύξω την εταιρεία. Και τελικά κατέβηκα», καταλήγει κ. Χατζηπαυλίδης.

Το 2015 η Pink Woman απαριθμεί πλέον 84 καταστήματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και 110 καταστήματα χονδρικής. Η εταιρεία έχει πλέον εισέλθει δυναμικά και στον χώρο των αξεσουάρ, των υποδημάτων, των εσωρούχων και των μαγιό, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο ενδυματολογικό προφίλ. Επιπλέον, είναι έτοιμη να λανσάρει τη νέα της κολεξιόν με τη μάρκα active (gym), ενώ για το προσεχές διάστημα επενδύει στο digital marketing και στο e-shop, το οποίο έχει αναλάβει η Χρυσάνθη Ντάφλα, με βραχυπρόθεσμο στόχο για το επόμενο έτος τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων μέσω Internet και μεσοπρόθεσμο για την επόμενη τριετία την περαιτέρω ανάπτυξη σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

H Pink Woman απασχολεί περίπου 500 ανθρώπους σε ιδιόκτητα και franchisee καταστήματα. Το 2014 οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 27 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 32 εκατ. ευρώ. Από το 2010 επένδυσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο δημιουργώντας το ηλεκτρονικό κατάστημα www.pinkwoman-fashion.com, το οποίο αναπτύσσεται με ιδιαίτερο δυναμισμό. Επίσης, έχει αναπτύξει διεθνές δίκτυο στρατηγικών συνεργασιών με περισσότερους από 75 προμηθευτές-παραγωγικές μονάδες. Στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων Pink Woman στο εξωτερικό (Αίγυπτος, Σαουδική Αραβία). Παράλληλα, ανάπτυξη θα υπάρξει και στο εσωτερικό της χώρας με δημιουργία νέων καταστημάτων εκεί όπου δεν υπάρχουν και αναβάθμιση στα ήδη υπάρχοντα. Ουσιαστικά η εταιρεία προετοιμάζεται σε οργανωτικό και στρατηγικό επίπεδο για να διαγράψει νέο κύκλο ανάπτυξης. Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Χατζηπαυλίδης ενέταξε στο στελεχιακό δυναμικό του, και ειδικότερα στη νευραλγική θέση του γενικού διευθυντή, τον κ. Δημοσθένη Αραβανή, έμπειρο στέλεχος με μακρόχρονη εμπειρία.

Παρά την κρίση η Pink Woman έχει κατορθώσει να πετύχει σωρευτική αύξηση τζίρου 47% από το 2010 και μετά, ακριβώς στην περίοδο της κρίσης. Και αυτό διότι ο κ. Χατζηπαυλίδης πιστεύει πως η κρίση δημιουργεί και ευκαιρίες. Το 2014 η Pink Woman εγκαινίασε τη συνεργασία της με τη Δούκισσα Νομικού. Αναγνωρισμένη από το κοινό και τον κόσμο της μόδας, η παρουσιάστρια-μοντέλο επιλέχθηκε ως πρέσβειρα της φίρμας. Πρόκειται για μια συνεργασία σε επίπεδο μάρκετινγκ και προώθησης της εικόνας της εταιρείας που συνεχίζεται με επιτυχία με το λανσάρισμα της συλλογής Dutchesss Collection by Doukissa Nomikou για το έτος 2015, μια συλλογή πιο glamourous και πολυτελή, αλλά πάντα με τις ανταγωνιστικές τιμές της Pink Woman. Με αυτή την κίνηση η εταιρεία στοχεύει να καλύψει συνολικά τις ανάγκες της σύγχρονης γυναίκας στην ένδυση.

*Foto: NDP Photo Agency