Συνάντηση Μητσοτάκη-Δέμπα στην Κομοτηνή: «Έρχονται έργα που θα αλλάξουν τα δεδομένα της περιοχής μας»

Οι βασικοί άξονες του Αναπτυξιακού Προγράμματος για την Περιφέρεια ΑΜ-Θ όπως τους παρουσίασε ο Πρωθυπουργός και το σχόλιο του προέδρου του Επιμελητηρίου της Καβάλας-Γιατί δεν προχώρησε η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2022 στην Κομοτηνή και μίλησε για την παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα από 360 έργα, προϋπολογισμού 6,8 δισ. ευρώ.

«Το τεύχος το οποίο κρατάτε στα χέρια σας δεν αποτυπώνει απλά το όραμά μας για την Περιφέρειά σας. Αποτυπώνει και μία ολόκληρη φιλοσοφία διακυβέρνησης, για το πώς αντιλαμβανόμαστε τον σχεδιασμό, την υλοποίηση σημαντικών έργων σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας. Αυτό το σχέδιο, το οποίο συμπεριλαμβάνει πάνω από 360 έργα, σχεδόν 7 δισ. ευρώ, έχει εξασφαλισμένους πόρους. Η μεγάλη πρόκλησή μας δεν ήταν τόσο να βρούμε καινούριους πόρους όσο να τους κινητοποιήσουμε, να τους οργανώσουμε, να τους προτεραιοποιήσουμε, πάντα σε συνεννόηση με την τοπική κοινωνία, διότι οι τελικοί ιδιοκτήτες αυτού του σχεδίου δεν είμαστε εμείς η κεντρική κυβέρνηση, είστε εσείς, οι δημότες, οι κάτοικοι της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης», τόνισε ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του.

«Ήταν προσωπική μου απόφαση να μην προχωρήσουμε τώρα στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Και αυτό το έκανα για λόγους οι οποίοι είναι και γεωπολιτικοί, αλλά και οικονομικοί. Γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει τόσο μεγάλη σημασία που σε αυτήν την εξαιρετικά σημαντική γεωπολιτική συγκυρία δεν έπρεπε να φύγει από τα χέρια του ελληνικού κράτους. Αυτό δεν σημαίνει όμως, όπως ειπώθηκε, ότι δε θα επενδυθούν σημαντικοί πόροι στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, προκειμένου να αναβαθμιστεί. Σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ ωριμάζουμε τις σχετικές μελέτες. Και επειδή το λιμάνι αυτό έχει ενταχθεί πια στα διευρωπαϊκά δίκτυα, έχει τη δυνατότητα να εξασφαλίσει και πρόσθετους ευρωπαϊκούς πόρους. Η Αλεξανδρούπολη μετατρέπεται, με πολύ μεγάλη ταχύτητα, σε μια πόλη με ξεχωριστά μεγάλη σημασία. Όχι μόνο γεωπολιτική, αλλά και ενεργειακή», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Μάρκος Δέμπας: «Πρόκειται για έργα που έρχονται να αλλάξουν τα δεδομένα της περιοχής μας»

Ο κ. Μητσοτάκης συναντήθηκε και με τους προέδρους των Επιμελητηρίων της Περιφέρειας, καθώς και με ανθρώπους του επιχειρείν, ενώ ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου της Καβάλας, Μάρκος Δέμπας είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει μαζί του για θέματα τα οποία άπτονται της περιοχής.

«Παρακολουθήσαμε μια πολύ καλά οργανωμένη παρουσίαση των αναπτυξιακών έργων της Περιφέρειάς μας από τον ίδιο το Πρωθυπουργό και σχεδόν το σύνολο του Υπουργικού Συμβουλίου. Πρόκειται για έργα που έρχονται να αλλάξουν τα δεδομένα της περιοχής μας. Η σιδηροδρομική σύνδεση, το σημαντικότερο έργο δεκαετιών, η αναβάθμιση των πυλών εισόδου της χώρας, η ενίσχυση με υψηλά κίνητρα των επενδυτικών σχεδίων είναι μερικά από αυτά για τα οποία είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε στην πολύωρη συνάντησή μας. Αισιοδοξούμε και συνεχίζουμε να διεκδικούμε τα καλύτερα για την περιοχή μας», αναφέρει στη δήλωσή του στο KAVALAPOST ο κ. Δέμπας.

Οι βασικοί άξονες του Αναπτυξιακού Προγράμματος

Το Πρόγραμμα χωρίζεται σε τέσσερις βασικούς άξονες: Την κατασκευή σύγχρονων δικτύων και υποδομών, τον εκσυγχρονισμό της αγροτικής παραγωγής στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης, την προώθηση και ενίσχυση καινοτόμων επενδύσεων στην περιοχή και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Τα έργα προς υλοποίηση περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, παρεμβάσεις για τη βελτίωση των μεταφορών και τη διασυνδεσιμότητα, τη βελτίωση της άρδευσης καλλιεργήσιμων περιοχών, για την ενέργεια, την υγεία, την παιδεία και τον πολιτισμό, τη βελτίωση συνοριακών διαβάσεων και την ασφάλεια.

Στο χαρτοφυλάκιο των σιδηροδρομικών υποδομών περιλαμβάνονται η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, εγκαθιστώντας ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση και βελτιώνοντας τη σύνδεση με το βουλγαρικό σιδηρόδρομο, η κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής 206 χλμ. στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Τοξότες, η οποία θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα και ταυτόχρονα θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης µε το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή των Τοξοτών Ξάνθης και τη συντήρηση και βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου της Βορείου Ελλάδας στα τμήματα μεταξύ Στρυμόνα – Αλεξανδρούπολης και Πλατέως – Φλώρινας μέσω ΣΔΙΤ.

Για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Περιφέρειας προβλέπονται, ανάμεσα σε άλλα, η κατασκευή των τμημάτων Σμίνθη-Εχίνος και Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα επί του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, αλλά και του τμήματος Άγιος Αθανάσιος-Α/Κ Κρηνίδων επί του καθέτου άξονα της Εγνατίας Οδού Σέρρες-Δράμα-Καβάλα.

Για τη διοχέτευση της διερχόμενης κυκλοφορίας από και προς το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, το αεροδρόμιο «Δημόκριτος», την Κομοτηνή, την Εγνατία Οδό, χωρίς κυκλοφοριακή επιβάρυνση του αστικού ιστού, είναι σε εξέλιξη η κατασκευή της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού της πόλης, ενώ παράλληλα εκτελείται και το έργο για την αναβάθμιση της ανατολικής εισόδου της Δράμας.

Ο σχεδιασμός προβλέπει επίσης την αναβάθμιση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης, μέσα από την υλοποίηση έργων αποκατάστασης βαθών και την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και του διαύλου. Το έργο περιλαμβάνει επίσης την απόκτηση μηχανολογικού εξοπλισμού φορτοεκφόρτωσης και την οδική σύνδεση της νέας Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης με τις λιμενικές εγκαταστάσεις.