Κωστής Σιμιτσής: Να μη βγάζει η Διοίκηση του δήμου την ουρά της απέξω για τη σήμανση στον δρόμο του Παληού

Μια διαφορετική «ανάγνωση» της Νομολογίας από την παράταξη της Ανοιχτής Πόλης - «Όποιος τυχόν ευθύνεται, να αποζημιώσει τον δήμο»!

Με αφορμή τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 19 Μαΐου 2017 στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας και τις απαντήσεις που δόθηκαν στο Σώμα από τη Διοίκηση σχετικά με το ποιος έχει ευθύνη για τη σήμανση της παράκαμψης του δρόμου του Παληού στο σημείο «Γλάστρες» (διαβάστε σχετικά εδώ), ο τ. δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής προστρέχει στη Νομολογία και δίνει τη δική του, εκ διαμέτρου αντίθετη από αυτήν τη Δημοτικής Αρχής, ερμηνεία και απάντηση.

Στην ανακοίνωση της Ανοιχτής Πόλης επίσης, γίνεται λόγος για την αποζημίωση που, σύμφωνα με τη δημοτική παράταξη, θα έπρεπε να αξιώσει ο δήμος Καβάλας από τον όποιο υπεύθυνο για τη ζημία που προκλήθηκε στον δρόμο, αλλά και αφήνονται σαφείς αιχμές για… «έξοδα δημοσίων σχέσεων» από πλευράς Διοικήσεως.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της Ανοιχτής Πόλης.

Ποιος είναι αρμόδιος για τη σήμανση στο Παληό;

«Δύο διατάξεις προβλέπουν σχετικά. Είναι το άρθ. 82 § 1 του Ν. 3463/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων) και το άρθ. 52 § 1 του Ν. 2696/1999 (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας). Οι διατάξεις αυτές αναθέτουν σε δύο δημόσιους φορείς την ευθύνη για τη λήψη μέτρων ρύθμισης της κυκλοφορίας, στην Τροχαία και στους Δήμους.

Η  κατ’ αρχήν αρμοδιότητα ανήκει στους Δήμους.

Όμως για ορισμένους «ειδικούς» δρόμους η αρμοδιότητα ανήκει στην Τροχαία. Μεταξύ αυτών των «ειδικών» δρόμων περιλαμβάνονται «οι αυτοκινητόδρομοι, οι οδοί ταχείας κυκλοφορίας και το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας».

Άραγε ο δρόμος που οδηγεί στο Παληό είναι  αυτοκινητόδρομος; Μήπως είναι οδός ταχείας κυκλοφορίας; Προφανώς όχι. Μήπως όμως ανήκει στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας;

Η απάντηση έρχεται από το μακρινό 1956.

Σύμφωνα λοιπόν με το από 6.2.1956 Βασιλικό Διάταγμα «περί καθορισμού των επαρχιακών οδών του Νομού Καβάλας κατά τα διατάξεις του Νόμου 3155/1955 …» (ΦΕΚ Α’, 47) μεταξύ άλλων καθορίστηκε ως επαρχιακή οδός και εκείνη που συνδέει  την Καβάλα με τον Λιμένα Ελευθερών και την Αμφίπολη «δια Παληού, Ν. Ηρακλείου, Νέας Περάμου, Ελαιοχωρίου κλπ».

Αφού είναι επαρχιακός δρόμος και όχι εθνικός ή αυτοκινητόδρομος, η σήμανση και όλη η κυκλοφορία ρυθμίζεται από τον Δήμο.

Αυτό είναι απολύτως λογικό, αφού ο Δήμος έχει και την ευθύνη για τη συντήρηση των τμημάτων του συγκεκριμένου δρόμου που βρίσκονται εντός οικισμών σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 3884/5.9.2007 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΦΕΚ Β’ 1970).

Σε κάθε περίπτωση, η σημερινή διοίκηση του Δήμου Καβάλας δεν είναι σωστό να βγάζει την ουρά της και να αρνείται τις ευθύνες που της αναλογούν. Άλλωστε, αυτή πρωτίστως πρέπει να να ενδιαφέρεται για την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία άρα και για τη ζωή των κατοίκων.

Επίσης δεν επιτρέπεται να χαριστεί σε κανέναν για τη βλάβη που προξενήθηκε στο οδικό δίκτυο. Όποιος τυχόν ευθύνεται, οφείλει να αποζημιώσει τον Δήμο για τα έξοδα αποκατάστασης της βλάβης. Έξοδα ενημέρωσης ή δημοσίων σχέσεων»;