Κώστας Μορφίδης: Η Εγνατία Οδός ΑΕ θα αναλάβει την εφαρμογή των αναλογικών διοδίων σε όλη τη χώρα

«Δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για τον Ε61 ούτε για το δίκτυο Δράμα-Αμφίπολη» δηλώνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ

Τη βεβαιότητά του ότι η Εγνατία Οδός θα συμπεριληφθεί κανονικά στις εθνικές οδούς που θα εφαρμοστεί το μέτρο των αναλογικών διοδίων -παρά την υπάρχουσα εξαίρεση με την τροπολογία Χρυσοβελώνη- εξέφρασε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας Κώστας Μορφίδης μιλώντας στο ALPHA Radio 88,6 και τον δημοσιογράφο Νίκο Χαζαρίδη.

Οι Ευρωπαίοι συμφώνησαν για αναλογικά διόδια

Ερωτώμενος για το ποιος τελικά είναι ο σχεδιασμός των διοδίων υποστήριξε: “Δεν έχει αλλάξει κάτι, να δούμε τους χρόνους όμως, πόσος χρόνος χρειάζεται για να γίνουν τα διόδια, ας πούμε. Έχουν δεχθεί και οι Ευρωπαίοι ότι αν το σύστημα αναλογικών διοδίων είναι έτοιμο πριν την δημιουργία των νέων διοδίων, δεν θα προχωρήσει η κατασκευή τους, άρα λοιπόν αυτή την στιγμή αυτός ο αγώνας γίνεται, να είναι όσο το δυνατόν πιο γρήγορα έτοιμο το σύστημα αναλογικής πληρωμής των διοδίων”.

Μπορεί να υπάρξει αύριο μία άλλη τροπολογία

Απαντώντας για την τροπολογία Χρυσοβελώνη που εξαιρούσε την Εγνατία από τα αναλογικά διόδια σχολίασε: “Μπορεί να υπάρξει αύριο μία άλλη τροπολογία. Μπορεί να κατατεθεί οποιαδήποτε στιγμή” ενώ ερωτώμενος γιατί δεν περνάει ήδη μία τροπολογία για το θέμα είπε: “Γιατί δεν είναι έτοιμο το σύστημα, μόλις είναι έτοιμο το σύστημα, θα υπάρξουν και από εμάς και από το Υπουργείο πρωτοβουλίες”.

Η Εγνατία ΑΕ θα αναλάβει την εφαρμογή των αναλογικών διοδίων σε όλη την χώρα

Για το γεγονός ότι η τροπολογία Χρυσοβελώνη είναι η τελευταία νομοθετική πράξη για τα διόδια και το γεγονός ότι ο κ. Σπίρτζης σκοπεύει να δώσει σε ιδιωτική εταιρία την μελέτη για τα αναλογικά διόδια,  ο κ. Μορφίδης θέλησε να δώσει την είδης, λέγοντας: “Η πρόθεση του Υπουργείου είναι η Εγνατία Α.Ε να αναλάβει την εφαρμογή των αναλογικών διοδίων σε όλη την χώρα. Να έχει ρόλο σε όλες τις εθνικές οδούς γι αυτό και έγινε διεύθυνση και μέσα στο Υπουργείο που θα ασχοληθεί με τα θέματα της Εγνατίας”. “Η τροπολογία εκείνη -Χρυσοβελώνη- αφορούσε κυρίως τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στις υπόλοιπες εθνικές οδούς και τους έδινε παράταση και εξαιρούσε την Εγνατία. Ήξερα για την τροπολογία που αφορά την Εγνατία, ξέρω όμως παράλληλα ότι πολύ εύκολα αυτό αλλάζει και όταν θα έρθει ο νόμος για το αναλογικό σύστημα διοδίων,  θα είναι όλοι μέσα από την στιγμή που όλοι δέχονται, αυτή την στιγμή δεν υπάρχει άνθρωπος που θέλει την εξαίρεση” συμπλήρωσε σχετικά ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας.

Δεν ξέρω αν θα γίνουν τα διόδια στην Άσπρη Άμμο

Για το αν θα γίνει τελικά ο σταθμός διοδίων της Άσπρης Άμμου, όπως σχεδιάστηκε, είπε: “Δεν ξέρω, εδώ είναι θέμα της συζήτησης που έγινε από τον Δήμο με την Εγνατία” ενώ ερωτώμενος γιατί ο κ. Σπίρτζης δεν δίνει εξηγήσεις για τα νέα δεδομένα στους τοπικούς πολιτικούς φορείς είπε: “Ο κ. Σπίρτζης επικοινώνησε αμέσως με την δήμαρχο, η δήμαρχος είπε ότι δεν μίλησε με τον υπουργό, για να φανεί ότι υπάρχει έλλειμμα επικοινωνίας, πράγμα που δεν το έχει επιχειρήσει καν”.

Στην πολιτική ζωή του τόπου έχει επικρατήσει ένας εξυπνακισμός

Για το αν μετάνιωσε για τις περίφημες δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ για τα διόδια εξήγησε: “Μα γιατί τι είπα, ότι θα είμαι μαζί τους. Το θα είμαι μαζί τους έχει την έννοια ότι θα αγωνιστώ μαζί τους και για να αλλάξει ο νόμος και για να αλλάξουν όσα είναι απέναντι στην βούληση της κοινωνίας” ενώ για τα σχόλια που ακολούθησαν στα social media υποστήριξε: “Νομίζω ότι στην πολιτική ζωή του τόπου έχει επικρατήσει ένας εξυπνακισμός ατελείωτος, αφορμές μπορούν να βρεθούν από το παραμικρό, η διάθεση είναι που μετράει.

Δεν υπάρχουν χρήματα για τον Ε61!

Στην συνέχεια ο κ. Μορφίδης κλήθηκε να απαντήσει και για το που βρίσκεται αυτή την στιγμή το ζήτημα του Ε61 και ποια τελικά είναι η προτεραιότητα του Υπουργείου, η δημιουργία του δρόμου Αμφίπολης – Δράμας ή αυτή της Καβάλα – Δράμας,  αποκαλύπτοντας: “Αυτή τη στιγμή το θέμα είναι οικονομικό, δεν υπάρχουν χρήματα για να γίνουν είτε ο ένας είτε ο άλλος δρόμος, εάν υπάρξουν τα χρήματα θα το δούμε. Οι Δραμινοί πάντως προτάσσουν  τον δρόμο της Αμφίπολης για τους δικούς τους λόγους , αλλά υπάρχει και η ανάγκη ολοκλήρωσης του κάθετου άξονα. Η τελευταία μας συνάντηση με τον Σπίρτζη ήταν για τα διόδια και το πρόβλημα του ήταν αυτό, ότι πρέπει να βρεθούν τα χρήματα για να γίνουν οι δρόμοι, χρήματα που δεν υπάρχουν αυτή την στιγμή”.

Το αισθητικό δάσος πρέπει να σωθεί

Για το αισθητικό δάσος της Καβάλας που θα θίγονταν  από την κατασκευή του άξονα Καβάλα-  Δράμα υποστήριξε: “Πρέπει να σωθεί, είναι κομμάτια που πέρα από την αισθητική τους αξία έχουν ιδιαίτερη αξία για όλους μας. Αλλά η πραγματική συζήτηση πάνω στο θέμα θα γίνει όταν θα υπάρξει η προοπτική δημιουργίας του δρόμου” ενώ για το αν ο κ. Σπίρτζης είναι ενήμερος για το ζήτημα του αισθητικού δάσους, είπε: “Υποστηρίζει και αυτός ότι πρέπει να προστατευθεί”.

Πηγή: Εφημερίδα Νέα Εγνατία