«Μπλόκο» από τη Δράμα στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη

Ο βουλευτής Δράμας της ΝΔ Δημήτρης Κυριαζίδης «βλέπει» σκοπιμότητες πίσω από τον «εκτροχιασμό» της Δράμας από τη «Σιδηροδρομική Εγνατία» και από τη μη αξιοποίηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Στρυμόνας-Σέρρες-Δράμα-Ξάνθη

Οι πρώτες αντιδράσεις απέναντι στον σχεδιασμό της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη έρχονται από τη Δράμα, καθώς στις 20 Νοεμβρίου 2017 ο βουλευτής Δράμας της ΝΔ Δημήτρης Κυριαζίδης κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή με παραλήπτη τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη.

Ο βουλευτής διερωτάται γιατί «η μη αξιοποίηση του υφισταμένου σιδηροδρομικού δικτύου της γραμμής Στρυμόνας-Σέρρες-Δράμα-Ξάνθη, το οποίο, αν και ανακαινίσθηκε προσφάτως, οδηγείται εκ των πραγμάτων σε αχρησία», ενώ κάνει λόγο για «σκοπιμότητες που εξυπηρετεί η “Σιδηροδρομική Εγνατία”, ένα έργο με τεράστιο κόστος και μηδαμινά οφέλη».

Ο βουλευτής Δράμας της ΝΔ διερωτάται «για ποιο λόγο δεν γίνεται αξιοποίηση από την Κυβέρνηση του υφισταμένου σιδηροδρομικού δικτύου (γραμμή Στρυμόνας-Σέρρες-Δράμα-Ξάνθη)», αλλά και «γιατί εξαιρούνται της “Σιδηροδρομικής Εγνατίας” η Δράμα και οι Σέρρες; Με ποια κριτήρια επιλέγει η Κυβέρνηση να οδηγήσει στην απομόνωση δύο ολόκληρους Νομούς;».

Αναλυτικά η ερώτηση του βουλευτή Δράμας της ΝΔ

Η χάραξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο πλαίσιο της λεγόμενης «Σιδηροδρομικής Εγνατίας», χωρίς μάλιστα να εντάσσονται σε αυτήν η Δράμα και οι Σέρρες, αποτελεί άλλη μία πράξη έμπρακτης απομόνωσης του Νομού μας. Η μη αξιοποίηση του υφισταμένου σιδηροδρομικού δικτύου της γραμμής Στρυμόνας-Σέρρες-Δράμα-Ξάνθη, το οποίο, αν και ανακαινίσθηκε προσφάτως, οδηγείται εκ των πραγμάτων σε αχρησία, δημιουργεί έντονο προβληματισμό για τις σκοπιμότητες που εξυπηρετεί η «Σιδηροδρομική Εγνατία», ένα έργο με τεράστιο κόστος και μηδαμινά οφέλη.

Το ασύμφορο του όλου έργου έχει πολλαπλώς καταδειχθεί από δημόσιες παρεμβάσεις ακαδημαϊκών και ειδικών στα ζητήματα των μεταφορών, οι οποίοι εκφράζουν σοβαρές επιφυλάξεις για αυτό καθ’ εαυτό το έργο αλλά και για τα προσδοκώμενα οφέλη του στην εθνική οικονομία. Σε μία περίοδο γενικευμένης οικονομικής δυσπραγίας, η μη αξιοποίηση των υφισταμένων σιδηροδρομικών υποδομών, για τον εκσυγχρονισμό των οποίων δαπανήθηκαν μεγάλα ποσά και η προώθηση έργων σαν και το προκείμενο, το οποίο δεν εξυπηρετεί ουσιαστικά σε τίποτε, αποτελεί καθαρή σπατάλη και πρόκληση.

Και αναμφίβολα, το μόνο που τελικώς επιτυγχάνεται με αυτή την πολυδάπανη χάραξη είναι η περιθωριοποίηση ολοκλήρων νομών και περιοχών της Βορείου Ελλάδος, τις ανάγκες των οποίων επιδεικτικά αγνοεί η Κυβέρνηση.

Εν όψει των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • Για ποιον λόγο δεν γίνεται αξιοποίηση από την Κυβέρνηση του υφισταμένου σιδηροδρομικού δικτύου (γραμμή Στρυμόνα-Σέρρες-Δράμα-Ξάνθη), οδηγώντας το εκ των πραγμάτων στην αχρησία; Για ποιον λόγο εκσυγχρονίστηκε τότε αυτό;
  • Για ποιον λόγο εξαιρούνται της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» η Δράμα και οι Σέρρες; Με ποια κριτήρια επιλέγει η Κυβέρνηση να οδηγήσει στην απομόνωση δύο ολόκληρους Νομούς;
  • Πόσο θα κοστίσει τελικά το όλο έργο της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» και ποιος θα το χρηματοδοτήσει;
  • Εφ’ όσον κρίνεται αναγκαία η μείωση του χρόνου διαδρομής μεταξύ Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης, γιατί δεν αναζητώνται λύσεις, όπως η βελτίωση και τυχόν επαναχάραξη των υφισταμένων γραμμών;