Ο Μάκης Παπαδόπουλος συστήνει στη Δημοτική Αρχή να «διαβάσει» σωστά τις μελέτες για τον Τουρισμό

Ως ένα μεγάλο «ΛΑΘΟΣ» κρίνει Ο Τόπος της Ζωής μας τη στρατηγική προβολής που ακολουθεί ο δήμος Καβάλας

Με «όπλο» την έρευνα μέτρησης της ικανοποίησης των επισκεπτών της Καβάλας που προσφάτως δημοσιοποίησε η Δημοτική Αρχή (δήμος Καβάλας και ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ, διαβάστε τα αποτελέσματα πατώντας εδώ) και συγκεκριμένα την απάντηση των συμμετεχόντων στην έρευνα στο ερώτημα «Με ποιον τρόπο πληροφορηθήκατε για την Καβάλα;» ο Μάκης Παπαδόπουλος «υποδεικνύει» στη Διοίκηση Τσανάκα ότι οι μέθοδοι τουριστικής προβολής που επιλέγει εδώ και τέσσερα χρόνια είναι ΛΑΘΟΣ!

Ο επικεφαλής του Τόπου της Ζωής μας επαναλαμβάνει για ακόμη μία φορά τις προτάσεις της παράταξής του σχετικά με την προβολή του τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας και συστήνει στη Δημοτική Αρχή να «διαβάσει», να αξιολογήσει σωστά τις έρευνες και να προσαρμόσει τις προσπάθειές του αναλόγως.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης Παπαδόπουλου.

4 χρόνια σε λάθος πορεία, με λάθος τρόπο η τουριστική πολιτική της Δημοτικής Αρχής

Με προτάσεις μας πιέζουμε εδώ και 4 χρόνια τη διοίκηση του Δήμου να αλλάξει την πολιτική της στον τομέα του τουρισμού:

  1. να δημιουργήσει εργαλεία για την αξιόπιστη εκτίμηση της τουριστικής κίνησης και να μην ξεστομίζει κάθε χρόνο υπερβολές σχετικά με την αύξηση της τουριστικής κίνησης ούτε να “μπερδεύει” σκόπιμα το σύνολο της τουριστικής κίνησης με την επισκεψιμότητα του Κάστρου!! Όλα αυτά είναι ανεύθυνα και σε βάρος του τουριστικού σχεδιασμού του Δήμου.
  2. να δώσει βάρος στην ψηφιακή και διαδικτυακή τουριστική προβολή του Δήμου και όχι στις τουριστικές εκθέσεις, στις οποίες πρέπει να συμμετέχουν λιγότεροι αιρετοί και περισσότεροι εκπρόσωποι τουριστικών φορέων.
  3. να ενισχύσει την τουριστική παρουσία μας στις γειτονικές χώρες και στις χώρες από τις οποίες έχουμε παραδοσιακά επισκέπτες, και όχι σε πολύ μακρινούς προορισμούς με τους οποίους δεν υπάρχει καν αεροπορική σύνδεση (π.χ. Ινδία)
  4. να αξιοποιήσει τις μεγάλες πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου για να προσελκύει επισκέπτες και να επεκτείνει την τουριστική περίοδο
  5. να καταστρώσει ειδικά σχέδια προβολής για τους Φιλίππους ως Μνημείο της ΟΥΝΕΣΚΟ και για ορισμένες εκδηλώσεις που αντικειμενικά έχουν διεθνή απήχηση (π.χ. Air Sea Show)
  6. να καταστρώνει κάθε χρόνο ειδικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση πιθανών έκτακτων κρίσεων που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την τουριστική κίνηση (π.χ. κρίση με Τουρκία, έκτακτες καταστάσεις με φυσικά φαινόμενα κ.ά.)
  7. να ασχοληθεί με αυτά που είναι δουλειά ενός Δήμου: με την καθαριότητα, το κυκλοφοριακό και άλλα ζητήματα υποδομών ποιότητας ζωής, ώστε να κάνει την Καβάλα πιο ελκυστική. Δεν έχει νόημα ο Δήμος να προσπαθεί να υποκαταστήσει τους επαγγελματίες του τουρισμού και να θέλει να κάνει τη δική τους δουλειά (και τελικά να την “κάνει” με λάθος τρόπο…).

Οι πρόσφατες έρευνες της Ένωσης Ξενοδόχων για την τουριστική κίνηση του 2017 και για την μέτρηση της ικανοποίησης των επισκεπτών (που πραγματοποιήθηκε από τη ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ, την Ένωση Ξενοδόχων και το ΤΕΙ) επιβεβαιώνουν τις θέσεις μας:

  1. η αύξηση στις διανυκτερεύσεις για το 2017 είναι στο 6,2% (σε σύγκριση με το 2016) και όχι στο 12%, όπως ισχυριζόταν η διοίκηση του Δήμου τον περασμένο Δεκέμβριο.
  2. οι επισκέπτες μας προέρχονται κυρίως από γειτονικές χώρες και χώρες με τις οποίες έχουμε παραδοσιακές τουριστικές σχέσεις (και προφανώς όχι από την Ινδία…).
  3. το 34% των τουριστών γνωρίζει την Καβάλα από το διαδίκτυο, ενώ μόνο το 3% μαθαίνει την Καβάλα από τουριστικές εκθέσεις και το μοίρασμα των φυλλαδίων. Θεωρούμε συνεπώς εξωφρενικό η Δημοτική Αρχή να συνεχίζει να ξοδεύει το 28% του τουριστικού προϋπολογισμού του Δήμου στις τουριστικές εκθέσεις (δηλ. 97.000 ευρώ στο σύνολο των 348.000 ευρώ), όταν αυτές πληροφορούν μόνο το 3% των επισκεπτών μας!
  4. οι μεγάλες εκδηλώσεις του Δήμου που σχεδόν όλες διοργανώνονται μέσα στο καλοκαίρι δεν προσελκύουν νέους επισκέπτες και δεν επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο.
  5. οι επισκέπτες στην Καβάλα είναι μέτρια ικανοποιημένοι από την καθαριότητα της πόλης, την προσβασιμότητα σε χώρους, τις άσχημες κυκλοφοριακές συνθήκες και την έλλειψη χώρων στάθμευσης. Με ό,τι δηλαδή θα έπρεπε να ασχολείται ο Δήμος και δεν ασχολείται.

Οι έρευνες αυτές αποδεικνύουν ότι η διοίκηση του Δήμου δουλεύει εδώ και 4 χρόνια σε ΛΑΘΟΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ και με ΛΑΘΟΣ ΤΡΟΠΟ. Οι επιλογές και οι προτεραιότητές της στον τομέα του τουρισμού δεν συνέβαλαν ουσιαστικά ούτε στην αύξηση της τουριστικής κίνησης ούτε στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ούτε στην προσέλκυση τουριστικών επενδύσεων.

Η ανάρτηση της τουριστικής ιστοσελίδας του Δήμου μας είναι αναμφισβήτητα ένα θετικό γεγονός. Πραγματικά όμως, πρόκειται για… “μνημείο” ανικανότητας το ότι καθυστέρησε 3 χρόνια να ολοκληρωθεί! Προς τι λοιπόν οι “πανηγυρισμοί” και οι “συγκινήσεις”, λες και πρόκειται για… καθυστερημένο “μεγάλο” τεχνικό έργο;

Όλοι γνωρίζουν ότι ένα τέτοιο εργαλείο είναι εντελώς στοιχειώδες και ούτως ή άλλως θα έπρεπε να υπάρχει. Για αυτό και εμείς πιέζαμε έντονα εδώ και 3 χρόνια τη Δημοτική Αρχή να τελειώσει επιτέλους με την ιστοσελίδα. Είναι ωστόσο σοβαρό πρόβλημα που δεν αναρτήθηκαν οι ξένες μεταφράσεις των κειμένων για τις οποίες μάλιστα μας έλεγε η διοίκηση του Δήμου ότι καθυστέρησε η ανάρτηση της ιστοσελίδας.

Για το καλό της Καβάλας, η διοίκηση του Δήμου οφείλει να αλλάξει την ΛΑΘΟΣ ΠΟΡΕΙΑ που ακολούθησε όλα τα προηγούμενα χρόνια στον τουρισμό και να προσαρμόσει τις δράσεις της στα συμπεράσματα των ερευνών αυτών».