Κωστής Σιμιτσής: Εγνατία Οδός ΑΕ και ΥΠEN πιάστηκαν να κλέβουν δάσος, φύση και περιβάλλον μπροστά στα… μάτια μας!

Νομικά -και όχι μόνον- «κενά» στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τα νέα διόδια της Καβάλας «βλέπει» η παράταξη της Ανοιχτής Πόλης

Ευθύνες όχι μόνον πολιτικές αλλά και οικονομικές και ποινικές σε σχέση με την κατασκευή του νέου μετωπικού σταθμού είσπραξης διοδίων στην Εγνατία Οδό «επάνω» από την Καβάλα «βλέπει» ο Κωστής Σιμιτσής, ο οποίος προτείνει αυτές να αναζητηθούν και να αποδοθούν.

Ο τ. δήμαρχος Καβάλας και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης της Ανοιχτής Πόλης κάνει λόγο για «μπάχαλο», κατηγορώντας την Εγνατία Οδός ΑΕ και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για… κλοπή και μάλιστα «μπροστά στα μάτια μας»!

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης Σιμιτσή-Ανοιχτής Πόλης.

Οι ευθύνες για το μπάχαλο των διοδίων

«Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου των διοδίων στην Παράκαμψη Καβάλας (συμπληρωματική), αναφέρει στη σελίδα 3 τα εξής: «Ο προτεινόμενος Σταθμός βρίσκεται εκτός του Αισθητικού Δάσους Αμυγδαλεώνα (Καβάλας) και εκτός περιοχής Natura 2000, αλλά εντός του Καταφυγίου Άγριας Ζωής (ΚΑΖ) Αγίου Τιμοθέου – Κιούπια και εντός της ευρύτερης Περιοχής Ειδικής Προστασίας (ΠΕΠ) Δασικών Εκτάσεων, σύμφωνα με το ΓΠΣ Δήμου Καβάλας … (συνεπώς) … δεν προτείνονται επιπλέον μέτρα αντιμετώπισης των επιπτώσεων στο περιβάλλον από το προτεινόμενο έργο, πέραν των περιβαλλοντικών όρων που έχουν εκδοθεί στο παρελθόν για το έργο της Παράκαμψης Καβάλας».

Τη μελέτη αυτή ενέκρινε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την υπ’ αριθ. πρωτ. οικ. 23417/12-05-2017 Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.

Η «Εγνατία Οδός ΑΕ» και το Υπουργείο Περιβάλλοντος πιάστηκαν να κλέβουν δάσος, φύση και περιβάλλον μπροστά στα μάτια μας. Κατασκευάζουν το σταθμό διοδίων ΜΕΣΑ στο δάσος και όχι ΕΞΩ από αυτό, όπως ψευδώς ισχυρίζονται στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και στην Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.

Όμως η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει και άλλα σοβαρά κενά:

  • Δεν εξετάζει τις επιπτώσεις από την εκτροπή της κυκλοφορίας οχημάτων προς την πόλη (θόρυβος, ρύπανση, επιβάρυνση μνημείων και χώρων εργασίας).
  • Δεν εξετάζει τις επιπτώσεις στην πανίδα της περιοχής των διοδίων.
  • Οι μετρήσεις για την ατμοσφαιρική ρύπανση έγιναν σε σημεία απρόσφορα, με τρόπο αποσπασματικό και ανεπαρκή ποσοτικά.
  • Δεν συνέπραξαν συγκοινωνιολόγος και πολεοδόμος στην κατάρτισή της.

Οι ευθύνες δεν είναι μόνο πολιτικές. Είναι και οικονομικές και ποινικές και πρέπει να αναζητηθούν».