Η καταγγελία των Ναυτεργατών της Καβάλας έφτασε στη Βουλή

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής και Γιάννης Δελής έκαναν αναφορά μετά και την καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού

Αναφορά προς το Προεδρείο της Βουλής για τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής και Γιάννης Δελής. Η αναφορά έγινε μετά την καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και της Πανελλήνιας Ένωσης Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν. «Ο Στέφενσων» που επισυνάπτουν με την σειρά τους καταγγελία του Ενιαίου Συνδικάτου Ναυτεργατών Νομού Καβάλας για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες από τη μη εφαρμογή της ΣΣΕ Πορθμείων, τη μη τήρηση των ωραρίων εργασίας την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στις πορθμειακές γραμμές Καβάλας – Πρίνου, Λιμένα – Κεραμωτής καθώς και για τη μεταφορά ασθενών.

ΠΕΜΕΝ: «Απαιτούμε την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας»

Το δελτίο τύπου με την καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και της Πανελλήνιας Ένωσης Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν. «Ο Στέφενσων», που εκδόθηκε στις 10 Δεκεμβρίου, αναφέρει τα εξής

«Καταγγελία λάβαμε από το Ενιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών Νομού Καβάλας την οποία επισυνάπτουμε, για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες, από την μη εφαρμογή της ΣΣΕ Πορθμείων και την παραβίαση των ωραρίων εργασίας, την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στις πορθμειακές γραμμές Καβάλας – Πρίνου, Λιμένα – Κεραμωτής, καθώς και για την  μεταφορά ασθενών.

Απαιτούμε την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας και των υπηρεσιών του, να ελεγχθούν τα καταγγελλόμενα του Συνδικάτου και την ενημέρωση μας».

Ναυτεργάτες Καβάλας: «Για την εύρυθμη λειτουργία των λιμανιών και την προστασία των πλοίων και των ναυτικών»

Η καταγγελία του Ενιαίου Συνδικάτου Ναυτεργατών Νομού Καβάλας αναφέρει τα εξής: «Εδώ και δύο χρόνια στις τοπικές πορθμειακές γραμμές Θάσου – Κεραμωτής και Πρίνου – Καβάλας  δραστηριοποιούνται τρεις Ναυτιλιακές Εταιρίες με 12 πλοία. Προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί, χρονίζουν και πρέπει να επιλυθούν.

Θέμα 1o:

Οι θέσεις πρόσδεσης και ασφάλισης των πλοίων μετά το πέρας των δρομολογίων τους είναι ανεπαρκείς και ημιτελείς με αποτέλεσμα τα πλοία να πηγαίνουν σε άλλα λιμάνια (Κεραμωτή) και οι ναυτικοί να κουράζονται και να ταλαιπωρούνται καθώς συχνά ξεπερνούν τις ώρες εργασίας από τις προβλεπόμενες από την σχετική νομοθεσία. Την νέα χρονιά  έχοντας υπόψη ότι θα προσέλθουν και τέσσερα νέα πλοία στις τοπικές γραμμές, τα Λιμενικά Ταμεία δεν έχουν κάνει κινήσεις ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα.

Θέμα 2o:

Από την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας υπάρχει η δυνατότητα παραχώρησης ρεπό στους εργαζόμενους στις πορθμειακές γραμμές πράγμα που αν και υπάρχει αυτή η δυνατότητα, οι Εταιρίες δεν το λαμβάνουν υπόψη τους με αποτέλεσμα οι ναυτεργάτες να εργάζονται ακατάπαυστα ακόμα και τις περιόδους με λιγότερα δρομολόγια (Νοέμβριο – Μάρτιο).

Θέμα 3ο

Για την έκτακτη μεταφορά ασθενών μετά το πέρας των δρομολογίων, θα πρέπει να είναι επιφορτισμένες όλες οι Εταιρίες που δραστηριοποιούνται στις τοπικές Πορθμειακές Γραμμές και να αποτελεί υποχρέωση τους για την εξυπηρέτηση και αυτής της ανάγκης της τοπικής κοινωνίας και του νησιού.

Καλούμε το Υπουργείο με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του να βοηθήσει για την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων για την εύρυθμη λειτουργία των λιμανιών και την αποφυγή προβλημάτων για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την προστασία των πλοίων και των ναυτικών που εργάζονται σε αυτά».