Ο βουλευτής Δράμας και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Θεόφιλος Ξανθόπουλος, κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης με θέμα την υποβάθμιση της λειτουργίας του καταστήματος των ΕΛΤΑ στα Λιμενάρια Θάσου και την ανάγκη να ληφθούν άμεσα μέτρα για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Στην ερώτηση επισημαίνεται η έντονη αντίδραση των κατοίκων και των φορέων του νησιού, τόσο στην συνεχιζόμενη απαξίωση του καταστήματος των ΕΛΤΑ όσο και στο ενδεχόμενο να ανασταλεί οριστικά η λειτουργία του.
Όπως αναφέρουν, λόγω της υποστελέχωσής του το συγκεκριμένο κατάστημα που εξυπηρετεί πάνω από 7.000 μόνιμους κατοίκους από τον Πρίνο έως και τα Κοίνυρα, αλλά και πολλές χιλιάδες επισκεπτών του νησιού κατά τους θερινούς μήνες, λειτουργεί μερικές μόνον ημέρες την εβδομάδα, με αποτέλεσμα χιλιάδες κάτοικοι να μην παραλαμβάνουν έγκαιρα την αλληλογραφία τους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσω του καταστήματος στα Λιμενάρια διακινούνται περίπου 3.000 λογαριασμοί ρεύματος και ύδρευσης στην περιοχή, καθώς και εκατοντάδες πληρωμές συντάξεων και άλλες συναλλαγές.
«Τα τελευταία 4 χρόνια, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ, εκατοντάδες καταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα, υπό το πρόσχημα υποτιθέμενης αναδιάρθρωσης και εκσυγχρονισμού, κλείνουν, συγχωνεύονται ή υπολειτουργούν, γεγονός που έχει έντονα αρνητικές συνέπειες, στις απομακρυσμένες, δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές, όπου ουσιαστικά μηδενίζεται ή ελαχιστοποιείται η παρεχόμενη επί χρόνια, ταχυδρομική εξυπηρέτηση των κατοίκων και κυρίως των ηλικιωμένων και όσων δεν έχουν δυνατότητα μετακινήσεων. Είναι προφανές ότι η υπολειτουργία του συγκεκριμένου καταστήματος οφείλεται στην κυβέρνηση και στην πολιτική της, που αφήνει υποστελεχωμένους πολλούς φορείς παροχής δημόσιων υπηρεσιών, με στόχο την αποψίλωση, το κλείσιμο, την παραχώρηση μέρους της λειτουργίας ή την εκποίησή τους σε ιδιώτες», τονίζεται στην ερώτηση.
Κατόπιν τούτων, ο βουλευτής ερωτά την κυβέρνηση σε ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να προβεί προκειμένου να αναβαθμιστεί η σημερινή μερική λειτουργία του καταστήματος των ΕΛΤΑ στα Λιμενάρια της Θάσου και να εξασφαλιστεί η έγκαιρη εξυπηρέτηση των χιλιάδων κατοίκων της περιοχής, καθώς και αν προτίθεται να προχωρήσει σε προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού.
Η ερώτηση του βουλευτή προς τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Θέμα: Συνεχής υποβάθμιση της λειτουργίας του καταστήματος των ΕΛΤΑ στα Λιμενάρια Θάσου-Ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων για την εξυπηρέτηση των κατοίκων
Την έντονη αντίδραση των κατοίκων της Θάσου έχει προκαλέσει η συνεχής υποβάθμιση της λειτουργίας του υποκαταστήματος των ΕΛΤΑ στα Λιμενάρια. Όπως καταγγέλλουν οι φορείς του νησιού, το συγκεκριμένο κατάστημα, κυρίως λόγω της υποστελέχωσής του, λειτουργεί μερικές μόνο ημέρες την εβδομάδα με αποτέλεσμα χιλιάδες κάτοικοι να μην παραλαμβάνουν έγκαιρα την αλληλογραφία τους.
Η ανησυχία των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής εντάθηκε μετά από τις συνεχείς φήμες για αναστολή λειτουργίας του καταστήματος γεγονός που ενισχύει τις έντονες αντιδράσεις κατοίκων και φορέων της περιοχής.
Όπως επισημαίνουν οι φορείς, το συγκεκριμένο κατάστημα των ΕΛΤΑ εξυπηρετεί πάνω από 7.000 μόνιμους κατοίκους από τον Πρίνο έως και τα Κοίνηρα αλλά και πολλές χιλιάδες επισκεπτών του νησιού κατά τους θερινούς μήνες. Είναι χαρακτηριστικό, όπως αναφέρουν, ότι μέσω του καταστήματος στα Λιμενάρια, διακινούνται περίπου 3.000 λογαριασμοί ρεύματος και ύδρευσης στην περιοχή καθώς και εκατοντάδες πληρωμές συντάξεων και άλλες συναλλαγές.
Τα τελευταία 4 χρόνια, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ, εκατοντάδες καταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα, υπό το πρόσχημα υποτιθέμενης αναδιάρθρωσης και εκσυγχρονισμού, κλείνουν, συγχωνεύονται ή υπολειτουργούν. Στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης κυβερνητικής πολιτικής της περικοπής κρατικών δαπανών, της λογικής κόστους-οφέλους και των ιδιωτικοποιήσεων, η παροχή δημόσιων υπηρεσιών μειώνεται δραστικά σε κρίσιμους τομείς.
Η πολιτική αυτή έχει οδηγήσει στη διακοπή λειτουργίας μεγάλου αριθμού καταστημάτων των ΕΛΤΑ, γεγονός που έχει έντονα αρνητικές συνέπειες στις απομακρυσμένες, δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές, όπου ουσιαστικά μηδενίζεται ή ελαχιστοποιείται η παρεχόμενη επί χρόνια, ταχυδρομική εξυπηρέτηση των κατοίκων και κυρίως των ηλικιωμένων και όσων δεν έχουν δυνατότητα μετακινήσεων.
Όπως έχει επανειλημμένα καταγγελθεί, πολίτες, καλούνται να αναζητούν μόνοι τους την αλληλογραφία, ενώ δεν παραλαμβάνουν σημαντικά έγγραφα και λογαριασμούς με όλες τις επακόλουθες αρνητικές επιπτώσεις.
Επειδή, η πλήρης και ομαλή λειτουργία του καταστήματος των ΕΛΤΑ στα Λιμενάρια Θάσου είναι αναγκαία για την έγκαιρη εξυπηρέτηση χιλιάδων κατοίκων της περιοχής και επισκεπτών το καλοκαίρι,
Επειδή, η υπολειτουργία του συγκεκριμένου καταστήματος οφείλεται στην κυβέρνηση και την πολιτική της που αφήνει υποστελεχωμένους πολλούς φορείς παροχής δημόσιων υπηρεσιών, με στόχο την αποψίλωση, το κλείσιμο, την παραχώρηση μέρους της λειτουργίας ή την εκποίησή τους σε ιδιώτες,
Επειδή, οι κάτοικοι της Θάσου θεωρούν απαράδεκτη και ανεπίτρεπτη, στο πλαίσιο αυτής της κυβερνητικής πολιτικής, την πιθανή μελλοντική αναστολή λειτουργίας του καταστήματος των ΕΛΤΑ στα Λιμενάρια,
Επειδή τα ΕΛΤΑ βάσει σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο (2013) έχουν καταστεί φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας ως το τέλος του 2028, κάτι που πλέον καταστρατηγείται και τυπικά, ενώ, παράλληλα, βάσει του Ν.4053/2012 όσο και από το καταστατικό του Οργανισμού υφίσταται ως υποχρεωτική αποστολή τους, η «παροχή καθολικών και προσβάσιμων υπηρεσιών σε όλη την Ελλάδα».
Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
- Σε ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να προβεί προκειμένου να αναβαθμιστεί η σημερινή μερική λειτουργία του καταστήματος των ΕΛΤΑ στα Λιμενάρια της Θάσου και να εξασφαλιστεί η έγκαιρη εξυπηρέτηση των χιλιάδων κατοίκων της περιοχής;
- Προτίθεται να προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού ώστε να αντιμετωπισθεί η υποστελέχωση των υπηρεσιών και η ομαλή λειτουργία του καταστήματος;