Μια πραγματική επένδυση από τη ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ

Υπάρχει, άραγε, πιο στοχευμένη κίνηση στο πεδίο του θεματικού τουρισμού από την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καβάλας με το Άγιο Όρος;


 

Του Θανάση Σοφιανού

 


Δεν έχω καμία διάθεση να υποστηρίξω κανέναν, ειδικά αυτή την περίοδο. Το αντίθετο θα έλεγα. Όμως κάποια πράγματα με οδηγούν στην (αναπόφευκτη) επικρότησή τους. Πρόσφατα, η πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και πρόεδρος της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ Αναστασία Ιωσηφίδου είπε στα μέλη της Επιτροπής ότι είναι πολύ κοντά σε μια εύστοχη κίνηση που αφορά την Καβάλα και το Άγιο Όρος και λίγο μετά αποκάλυψε σε δημοσιογράφους ότι η Επιχείρηση, με δικό της κεφάλαιο, θα αγοράσει ταχύπλοο σκάφος, το οποίο θα συνδέει την Καβάλα με το Άγιο Όρος όλο τον χρόνο.

Το δε κόστος του σκάφους, το οποίο θα είναι καινούριο, υπολογίζεται περίπου στα 180.000 ευρώ. Ξέρω, ξέρω… «Πάλι λεφτά ξοδεύουμε, αυτό δεν είναι ανάπτυξη, έτσι δεν έρχονται τουρίστες» κι άλλα τέτοια…

Λοιπόν, ας το πάρω μπακαλίστικα, πριν αναφερθώ στην (ευνόητη, για πολλούς) ανταπόκριση που θα έχει αυτή η κίνηση, τουλάχιστον στους λάτρεις του θρησκευτικού τουρισμού και δη του Αγίου Όρους, εντός κι εκτός Ελλάδας.

Πρόκειται για μια πραγματική επένδυση με ελάχιστο ρίσκο και θα κάνει απόσβεση μέσα σε έναν χρόνο. Το σκάφος θα έχει χωρητικότητα 30 ατόμων. Ας πούμε ότι θα έχει εισιτήριο 30 ευρώ και θα κάνει ένα δρομολόγιο την ημέρα για 300 μέρες τον χρόνο (αφαιρώντας έναν μήνα για το απαραίτητο σέρβις του σκάφους και έναν ακόμα μήνα που δεν θα κάνει δρομολόγια λόγω μποφόρ). 30 ευρώ επί 30 άτομα, 900 και επί 300 μέρες, 270.000 ευρώ. Αν αφαιρέσουμε και 100.000 ευρώ (με πολύ λαρτζ διάθεση), για λειτουργικά έξοδα, έξτρα σέρβις και προβλήματα και μισθούς πληρώματος,  έχουμε 170.000 ευρώ, δηλαδή το κόστος του σκάφους. Σε ένα έτος τα έβγαλε τα λεφτά του… Αν κάνει δύο δρομολόγια την μέρα, έχουμε 340.000 ευρώ. Σε ένα έτος…

Όσον αφορά την «πελατεία»; Όλοι οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι (και μη) από την Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την αχανή Ρωσία, όπου συνδυαστικά και με την σύνδεση του αεροδρομίου της Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» με την Μόσχα, την Αγία Πετρούπολη και το Μινσκ, θα συρρεύσουν. Γκαραντί…

Οφείλω, δε, να αποκαλύψω ότι όταν ο τέως δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής, μαζί με τον διευθυντή της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ Στράτο Μαρουλά –ο οποίος κάνει εξαιρετική δουλειά, όπως έκανε και ο τέως πρόεδρος Στέλιος Σχοινάκης– είχαν πάει στη Μόσχα προκειμένου να συμμετάσχει η Καβάλα σε μία έκθεση, σχεδόν άπαντες ρωτούσαν αν η Καβάλα συνδέεται με το Άγιο Όρος! Αυτό τους ενδιαφέρει, αυτό τους δίνουμε.

Υπάρχει, άραγε, πιο στοχευμένη κίνηση στο πεδίο του θεματικού τουρισμού; Μπορεί ο κ. Μαρουλάς να το έλαβε αυτό υπόψη του, μπορεί να υλοποιήθηκε μια ιδέα που είχε η προηγούμενη διοίκηση και δεν κατάφερε για διάφορους λόγους να την φέρει εις πέρας. Δεν με απασχολεί.

Αυτό που ενδιαφέρει τους Καβαλιώτες είναι ότι έλαχε στην Αναστασία Ιωσηφίδου να «ανοίξει το σκορ» στο εν λόγω θέμα και να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο ένα μέρος των χρημάτων που δικαιούνταν ο δήμος και κέρδισε από τον ΟΛΚ. Μακάρι να αξιοποιήσει και τα υπόλοιπα χρήματα μ’ αυτόν τον τρόπο. Καλές οι Ινδίες, αλλά ας ξεκινήσουμε με την αξιοποίηση «θησαυρών» που έχουμε δίπλα μας και μετά μπορούμε να κλέψουμε λίγη από τη δόξα του Βάσκο ντα Γκάμα.

 

Υ.Γ.: Προβλέπω ότι κάποιοι εκτός Καβάλας θα δυσανασχετήσουν και θα σκυλιάσουν προς Χαλκιδική και Θεσσαλονίκη μεριά (βουλευτές και δήμαρχοι) και θα προσπαθήσουν να βάλουν εμπόδια, γιατί θα τους κλέψουμε «πελατεία». Τα ίδια έκαναν και με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Σκιάθο και έκοψαν τα δρομολόγια για χρόνια, γιατί υπήρχε «διαρροή» τουριστών προς τις Σποράδες, εις βάρος της «σαν την Χαλκιδική δεν έχει». Ελπίζω οι δικοί μας τοπικοί άρχοντες να πράξουν τα δέοντα…