Μια «διαμαρτυρία» και μία απάντηση

Για την επιστολή του προέδρου του Συνδέσμου Αποστράτων Σωμάτων Ασφαλείας Νομού Καβάλας


 

Του Μπάμπη Γαμβρέλη

 


Το άρθρο της 14ης Απριλίου που δημοσιεύτηκε στη Νέα Εγνατία και το KAVALA POST (διαβάστε το εδώ) προκάλεσε την αντίδραση του προέδρου του Συνδέσμου Αποστράτων Σωμάτων Ασφαλείας του νομού Καβάλας, την οποία, με τον δικό του… γλαφυρό τρόπο, εκφράζει σε μακροσκελή του επιστολή. Την παραθέτω και επανέρχομαι.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Κύριε Διευθυντά.

Στο φύλλο της εφημερίδας σας Μ. Παρασκευή 14-4-2017 και στην δεύτερη σελίδα φιλοξενείτε άρθρο και σχόλια του δημοσιογράφου κ. Μπάμπη Γαμβρέλη στο οποίο αναφέρει: «Δεν αποτελεί καμία έκπληξη το «ξύσιμο» των πληγών του εμφυλίου από τις στρατιές των αποστράτων. Τα ιδανικά τους διαλαλούν οι άνθρωποι και την ιδεολογική τους πίστη και προσήλωση σε όλους εκείνους που με τον έναν ή άλλο τρόπο υπηρέτησαν και στήριξαν το μετεμφυλιακό κράτος»

Το σχόλιο κ. Διευθυντά μας αδικεί πάρα πολύ και συγκεκριμένα: Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ που έχω την τιμή να είμαι πρόεδρος, απαριθμεί αυτή τη στιγμή 520 μέλη, γυναίκες και άνδρες ανεξαρτήτως βαθμού και πολιτικής χροιάς και εκτός από αστυνομικούς είναι εγγεγραμμένοι και συνάδερφοι προερχόμενοι από το λιμενικό και πυροσβεστικό σώμα. Είμαστε δημοκράτες χριστιανοί ορθόδοξοι, αγαπάμε την Ελλάδα μας όπως και εσείς και όλοι οι Έλληνες και τις εκδρομές που πραγματοποιούμε κατά τακτά χρονικά διαστήματα τις πραγματοποιούμε μόνο και μόνο για ψυχαγωγικούς, πολιτιστικούς ή θρησκευτικούς λόγους.

Για την συγκεκριμένη ημερήσια εκδρομή στο Λιτόχωρο, Βέροια και Ι.Μ. ΔΟΒΡΑ την Κυριακή 2 Απριλίου 2017 το πρόγραμμα προέβλεπε εκτός των άλλων να παρευρεθούμε 11-12 η ώρα στην επιμνημόσυνη δέηση υπέρ των φονευθέντων 9 χωροφυλάκων, 3 στρατιωτών και μίας γυναίκας καθαρίστριας ( Ευαγγελία) του Σ.Χ. Λιτοχώρου την 30-31 Απριλίου 1946 και κατάθεση στεφανιού στο Ηρώο Πεσόντων, ύστερα από πρόσκληση του Συνδέσμου Αποστράτων Σωμάτων Ασφαλείας νομού Πιερίας. Η επίσκεψη μας στην συγκεκριμένη εκδήλωση είχε σκοπό εκτός του να αποτίσουμε φόρο τιμής στους αδικοχαμένους συναδέρφους μας και στρατιώτες σκόπευε και μεταξύ των άλλων στο να υπενθυμίζει στους νεωτέρους μας τα λάθη και τις παραλείψεις των παλαιοτέρων και να μην επαναληφθούν τα ίδια ολέθρια λάθη και σφάλματα στο μέλλον και όχι να «ξύνει» πληγές. Λαός που ξεχνάει την ιστορία του δεν έχει μέλλον.

Μετά την εκδήλωση ακολουθώντας την ροή του προγράμματος μεταβήκαμε στη Βέροια και γευματίσαμε στην Ταβέρνα Πλάτανος και πλήρωσε ο καθένας μας 8 ευρώ, κ. Γαμβρέλη και αυτό σας πείραξε; Την 17:00 ώρα επισκεφθήκαμε την Ι.Μ. ΔΟΒΡΑ όπου προσκυνήσαμε την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας και του Αγίου Λουκά του Ιατρού και θαυματουργού επισκόπου Συμφερουπόλεως (Ρωσία). Από τον ιερομόναχο πάτερ Δαβίδ ξεναγηθήκαμε στην Μονή και αργά το βράδυ επιστρέψαμε στην Καβάλα με τους εκδρομείς να είναι ικανοποιημένοι. Του χρόνου κ. Γαμβρέλη θα σας προσκαλέσω να έρθετε μαζί μας για να δείτε  ιδίοις όμμασι το «ξύσιμο» των πληγών γιατί ο σύνδεσμος μας όπως και οι άλλοι σύνδεσμοι της υπόλοιπης Ελλάδος θα πραγματοποιούμε και θα παρευρισκόμαστε στο ετήσιο μνημόσυνο προς τιμήν των συναδέρφων μας (φέτος έλαβαν μέρος πάνω από 1000 άτομα) από όλη την Ελλάδα. Δεν δίνουμε αναφορά σε κανέναν και δεν απολογούμεθα σε κανέναν γιατί το απαιτεί η συνείδηση μας. Είναι καθήκον έναντι των συναδέρφων μας.

Θα ήθελα να σας κάνω και μια άλλη ερώτηση κ. Γαμβρέλη. Πριν από λίγους μήνες πραγματοποιήθηκαν στην Αμαλιάδα τα εγκαίνια του Μουσείου Μπελογιάννη, όπου παρευρέθησαν ο Πρωθυπουργός, σύσσωμη η κυβέρνηση, ο γ.γ. του ΚΚΕ κ. Κουτσούμπας και πολλά άλλα αριστερά στελέχη. Αυτή την εκδήλωση πως την χαρακτηρίζεται; «Ξύσιμο πληγών»; Πέρσι τέλος Απριλίου πραγματοποίησε στο Λιτόχωρο εκδήλωση το ΚΚΕ με ομιλητή των γ.γ. του ΚΚΕ κ. Κουτσούμπα. Και αυτή η εκδήλωση κ. Γαμβρέλη είναι ξύσιμο πληγών κατά την κρίση σας;

Τελειώνοντας για το συγκεκριμένο θέμα που αδικείται το σύνδεσμο μας και εμένα προσωπικά με το καυστικό σας άρθρο σας γνωρίζω ότι την 7 Σεπτεμβρίου 2004, ο Σύνδεσμος μας πραγματοποίησε 8ημερη εκδρομή στην Ουγγαρία – Αυστρία και λοιπά που στο πρόγραμμα της εκδρομής προέβλεπε μεταξύ άλλων και επίσκεψη στο χωριό Μπελογιάννη στην πλειοψηφία Έλληνες κατοίκους. Είναι και αυτό ξύσιμο πληγών κ. Γαμβρέλη; Εσείς έχετε επισκεφτεί αυτό το χωρίο; Εμείς η «στρατιά» των αποστράτων το επισκεφτήκαμε και μάλιστα μοιράσαμε στους κατοίκους γλυκά. Πώς μας χαρακτηρίζεται μετά από όλα αυτά; Τουλάχιστον θα μας ζητήσετε μία συγγνώμη;

 Ακόμη σας γνωρίζω ότι ο σύνδεσμος μας δεν έχει καμία σχέση με ακροδεξιές ή ακροαριστερές οργανώσεις όπως πάτε να μας προσάψετε στο σχόλιο σας. Ασχολούμαστε με τα προβλήματα των μελών μας (θεσμικά και οικονομικά), με τα προβλήματα του τόπου μας της Καβάλας μας και με ότι άλλο ήθελε ας προκύψει (αιμοδοσία, εράνους, βοήθεια σε συνάνθρωπους, φιλανθρωπικά ιδρύματα και λοιπά.

 Κ. Διευθυντά θα ήταν παράλειψη να μην απαντούσα και σε ένα άλλο σημείο του κ. Γαμβρέλη και συγκεκριμένα στην αρχή του άρθρου του γράφει: «Συνεχίζει απτόητος τα εθνικοπατριωτικά τουρ ο Σύνδεσμος αποστράτων νομού Καβάλας έτσι μετά από εκείνες τις περίεργες για να μην πω προβοκατόρικες συμμετοχές του στο πρόγραμμα Θείων λειτουργιών στα απόμακρα πομακοχώρια της Ξάνθης». Μου κινεί έκπληξη το σχόλιο. Δηλαδή ο προγραμματισμός και πραγματοποίηση μιας ημερήσιας εκδρομής στην Θράκη είναι περίεργη ή προβοκατόρικη ενέργεια; Καταρχάς κύριε Γαμβρέλη είστε εμπαθής προς στο σύλλογο μας και δεν γνωρίζω τον λόγο. Όπως σας απήντησα και πέρσι είμαι γνήσιος Θρακιώτης από παππούδες και γονείς πρόσφυγες από την Ανατολική Θράκη. Το χωριό μου Νέα Πέτρα Κομοτηνής κατοικείται από χριστιανούς και έλληνες μουσουλμάνους στο θρήσκευμα. Μεγάλωσα επομένως συναναστρεφόμενος με αυτούς τους ανθρώπους και παρά το γεγονός ότι λείπω 40 χρόνια διατηρώ άριστες σχέσεις και φιλίες. Επομένως την ευαισθησία μου για την Θράκη και την καταγωγή μου δεν δίνω σε κανένα το δικαίωμα να την αμφισβητήσει. Είμαι υπερήφανος για την καταγωγή μου και η κάθε είδους επίσκεψη μας στη Θράκη δεν είναι «περίεργη» ούτε «προβοκατόρικη», νιώθω δέος και υπερηφάνεια κάθε φορά που επισκέπτομαι την συγκεκριμένη περιοχή είτε λέγεται Εχίνος είτε λέγεται Κομοτηνή είτε Ορεστιάδα. Στον Εχίνο όταν πάμε οι κάτοικοι έρχονται κάθονται στο ίδιο τραπέζι μαζί μας, πίνουμε καφέ μαζί και μας προτρέπουν να τους επισκεπτόμαστε συνέχεια, γιατί προσφέρουν ωραίο θέαμα για τουρισμό και ψυχαγωγία.

Στα πομακοχώρια της Ξάνθης και γενικά σε όλη τη Θράκη ο Σύνδεσμος θα πραγματοποιεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα ημερήσιες εκδρομές και άδεια δεν θα ζητάμε από κανέναν. Τελειώνοντας θα ήθελα να σας γνωρίσω ότι ο Σύνδεσμος μας πραγματοποίησε 2 φορές 2ήμερες εκδρομές στις πατρίδες των παππούδων μας Αδριανούπολη, 40 Εκκλησιές και λοιπά. Είναι και αυτό περίεργη και προβοκατόρικη ενέργεια;

Κ. Διευθυντά η παρούσα απάντηση μας στο σχόλιο του Κ. Γαμβρελη θα θέλαμε να αναρτηθεί στην δεύτερη σελίδα της εφημερίδος σας αν είναι εφικτό. Σας ευχαριστούμε για την φιλοξενία

Θα παραβλέψω το γεγονός της αποστολής της «Επιστολής Διαμαρτυρίας» του κυρίου Κιοσσέ και σε άλλο τοπικό Μέσο Ενημέρωσης χωρίς (ως όφειλε) να παραθέσει και τις απόψεις της «άλλης πλευράς» τις οποίες και αυστηρότατα κρίνει. Ίδιον προφανώς της… δημοκρατικής του ευαισθησίας. Ή και κατάλοιπο «παλαιών συνηθειών». Ας είναι…

Πάμε όμως στα (όποια) ουσιαστικά:

Το Μνημόσυνο του Λιτοχώρου υπέρ των εννέα φονευθέντων αστυνομικών, των τριών στρατιωτών και της μίας γυναίκας καθαρίστριας, είτε το θέλει ο κύριος Κιοσσές είτε όχι έχει πολιτικό (και ιδεολογικό) πρόσημο. Διόλου τυχαίο, άλλωστε, ότι σε ΟΛΕΣ τις εφημερίδες και σε ΟΛΑ τα σάιτ που «ασχολούνται» με το συγκεκριμένο τελετουργικό, οι φονιάδες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και χαρακτηρίζονται… κομμουνιστοσυμμορίτες! Το ότι στην «αφήγηση» του προέδρου δεν υπάρχει καμία τέτοια αναφορά, πιθανόν να οφείλεται στον ψυχαγωγικό, πολιτιστικό και θρησκευτικό χαρακτήρα του… δρώμενου! Βέβαια, εδώ θα ταίριαζε απόλυτα και το άλλο με τη «λεγάμενη» που θέλει να κρυφτεί μα η χαρά δεν την αφήνει, αλλά επειδή έχουν ενσκήψει δημοκρατικά και ορθόδοξα χριστιανικά φρονήματα, αποσύρω πάραυτα τον δόλιο υπαινιγμό.

Θέλω όμως να επισημάνω στον κύριο Κιοσσέ μερικά… αξιοσημείωτα.

1Από πουθενά δεν προκύπτει ότι αρνούμαι το δικαίωμά του (και των συν αυτώ… Συνδεσμιτών) να τιμούν τους «αδικοχαμένους συναδέλφους» τους. Αυτό που εγώ επισήμανα ως «θεσμικό ατόπημα» –και με την υποσημείωση, αν όντως υφίσταται– ήταν η συμμετοχή στο εν λόγω Μνημόσυνο υψηλόβαθμων στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας και των Ενόπλων Δυνάμεων.

2Ακόμη και έτσι, καλό θα είναι ο κύριος Κιοσσές (και οι συνάδελφοί του) να μην ξεχνούν ότι το έργο τους και οι συμπεριφορές τους πρέπει να διέπονται (εκτός των άλλων), από σύνεση, αυτοκυριαρχία, αμεροληψία και αντικειμενικότητα. Στοιχεία που συνδέονται άμεσα και με τον υπηρεσιακό τους όρκο. Ως εκ τούτου –και επειδή οι «ιστορικές αναγνώσεις» ποικίλουν– η παρουσία τους σε μία τελετή με «μονοδιάστατο περιεχόμενο» εγείρει και θέμα… ανυπακοής. Εκτός κι αν ο δικός τους όρκος έχει «χρονοδιακόπτη» που ενεργοποιείται άμα της συνταξιοδοτήσεως. Οπότε… πάσο!

3Το τι έκανε ο Πρωθυπουργός στην Αμαλιάδα και ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ στο Λιτόχωρο, θα κριθούν (αναλόγως) από τον λαό. Το σίγουρο όμως είναι ότι και στις δύο περιπτώσεις εξέλειπε η υποκρισία. Ούτε ο ένας ούτε ο άλλος προσπάθησαν να κρυφτούν πίσω από το «ιδεολογικό τους δάχτυλο». Αν μη τι άλλο, πρόκειται για «ξύσιμο» ευθύ και ευανάγνωστο. Θα πρόσθετα και… παλικαρίσιο.

4Προσπαθώ να καταλάβω τι ακριβώς «εξυπηρετεί» –και μάλιστα μετά από δεκατρία ολόκληρα χρόνια!– η γνωστοποίηση της επίσκεψης του Συνδέσμου Αποστράτων στο χωριό Νίκος Μπελογιάννης στην Ουγγαρία. Κομίζει μήπως «άλλοθι αντικειμενικότητας»; Θα το πίστευα αν, εκτός από τα… προσφερόμενα γλυκά (σιροπιαστά; καριόκες; κουραμπιέδες;) τιμόταν και η προσφορά των προσφύγων στην αντίσταση εναντίον του φασισμού. Για να μείνω στα… απλά! Και για να «βγάλω» τον ερωτώντα από την αγωνία και την περιέργεια, το χωριό Νίκος Μπελογιάννης το επισκέφτηκα πολύ πριν από τη δικιά σας… ανακάλυψη. Και όχι για τουριστικούς λόγους.

5Σε καμία περίπτωση δεν ισχυρίστηκα ότι ο Σύνδεσμος των Αποστράτων έχει «οργανωτική» σχέση με ακροδεξιές (για… ακροαριστερές ούτε λόγος) οργανώσεις. Εγώ μίλησα για «κοινά ενδιαφέροντα» με ακροδεξιά κόμματα και δράσεις που ταυτίζονται με τη θεματική τους ατζέντα. Η αλήθεια πάντως είναι ότι στην αντίληψή μου δεν υπέπεσε… αιμοδοσία μόνο για Έλληνες από τα μέλη του Συνδέσμου. Και χαίρομαι γι’ αυτό.

6Και η δικιά μου (ημίσεια) καταγωγή είναι από την Ανατολική Θράκη, αλλά αυτό δεν με οδηγεί στο να τρέχω στα πομακοχώρια για να λειτουργηθώ. Έχω την ενορία μου και την εκκλησιά μου. Θέλω όμως να υπενθυμίσω στον κύριο Κιοσσέ ότι τα εξωκκλήσια που έχουν «υιοθετήσει» οι Σύνδεσμοι Αποστράτων χτίστηκαν σε μία χρονική περίοδο (που εντελώς «αθώα» δεν την λες) για να επιτελέσουν έναν πολύ συγκεκριμένο ρόλο. Ήγουν, να καλύψουν τις «θρησκευτικές ανάγκες» των στρατιωτών που υπηρετούσαν τη θητεία τους στο «ιδιόμορφο καθεστώς» της περιοχής. Αναρωτιέμαι λοιπόν: συντρέχουν σήμερα παρόμοιοι λόγοι; Ή όλα αυτά τα… τουριστικοψυχαγωγικά «κινούνται» στο πλαίσιο που περιγράφει το ρεπορτάζ του triklopodia.gr; Το αντιγράψω προς γνώση των ανύποπτων και… αδαών: Τα ξωκλήσια στα Πομακοχώρια της Ξάνθης αφημένα χρόνια στην τύχη τους χωρίς Παπά και Ψάλτη, χωρίς πιστούς και χωρίς την έγνοια της Πολιτείας, ξαναζωντανεύουν και μάλιστα με τέτοιο  καταιγιστικό ρυθμό  που έχουμε χάσει πια το μέτρημα! Πολλοί από εμάς δεν καταλαβαίνουν αλλά αν πας να ζήσεις έστω και μερικές ημέρες δίπλα στο «Τζαμιά και τους Χοτζάδες» τότε  ίσως μπορείς να καταλάβεις ποιο είναι το Εθνικό έργο που οι άνθρωποι αυτοί εκτελούν! Κατά τα άλλα… ειρηνική συνύπαρξη!

Τέλος, προετοιμάζω από τώρα τον εαυτό μου για την επικείμενη πρόσκληση. Με την ελπίδα, το γεύμα στην Ταβέρνα Πλάτανος να μην υπερβαίνει τα 8 ευρώ.