Τα πιάσαμε τα λεφτά μας

Ο άλλος πάει να κοινωνήσει φορώντας μάσκα και ο παπάρας ο Κιμ δεν λέει ακόμη να το πατήσει!


 

Του Μπάμπη Γαμβρέλη

 


Καλά ε, πεθαίνω για τις τηλεσυνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας! Ειδικά όταν αρχίζουν οι εμφανίσεις των αρχηγών των δημοτικών παρατάξεων από το σπίτι. Προχθές για παράδειγμα «θαμπώθηκα» από την ελληνική σημαία που είχε κρεμασμένη στον τοίχο του δωματίου του ο Βαγγέλης Παππάς! Ποιες εναλλακτικές μορφές τέχνης, ποιοι μινιμαλισμοί και ποιες εικαστικές παρεμβάσεις! Άκυρα όλα!

Επί του σοβαρότερου και έχοντας περάσει ήδη ο «μεταβατικός χρόνος» από τότε που ο Θόδωρος Μουριάδης ανέλαβε καθήκοντα Δημάρχου. Είναι λοιπόν καιρός να αντιληφθεί (κυρίως όμως να συνειδητοποιήσει) ότι τα κρίσιμα και σοβαρά θέματα του Δήμου απαιτούν ευρείες συναινέσεις και κοινές συμπορεύσεις. Που πάει να πει, διαρκή, ειλικρινή και επίπονο διάλογο με τις υπόλοιπες παρατάξεις. Και για να το δούμε και με την πολιτική του διάσταση, κάτι τέτοιο ισοδυναμούσε με μέγα δημοκρατικό άθλημα. Ενίοτε και πρωτοποριακό.

Το τελευταίο, για όσους ακόμη επιμένουν να «εξηγούν» τα αδιέξοδα επιρρίπτοντας «ευθύνες» στην απλή αναλογική.

Αγαπημένη συνήθεια η ενημέρωση για θανάτους και αρρώστους. Ασυμμάζευτος!

Πάτε καλά, ωρέ; Θα βάλετε τους αστυνομικούς να κάνουν περιπολίες στις παραλίες; Δεν θα τους φτάνει η καλοκαιρινή κάψα, θα έχουν και την «άλλη» που θα προκαλεί η… ημίγυμνη θέα;

Δεν ξέρω πόσους συνεργάτες απασχολεί στα πολιτικά του γραφεία ο Μακάριος Λαζαρίδης. Αυτό όμως που μπορώ να πω με απόλυτη βεβαιότητα είναι ότι ο χρησιμότερος όλων, παραμένει ο… φωτογράφος του!

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, την περίοδο της καραντίνας καταγράφηκε αύξηση των σκληρών ναρκωτικών στις φυλακές. Εμείς όμως ενημερωνόμαστε καθημερινά για τους «ατίθασους» που πίνουν μπίρες στις πλατείες.

Σκηνές από απαρτχάιντ θυμίζουν τα LIDL στη Σάμο, με τους ιδιοκτήτες της μεγάλης αλυσίδας να προχωράνε στην εφαρμογή δύο διαφορετικών «ζωνών» πελατών: μία για τους πρόσφυγες και μία για τους γηγενείς! Βήμα-βήμα χτίζεται ο φασισμός. Η Ιστορία το λέει…

Και μιας και είμαστε στους πρόσφυγες, να ρωτήσω κάτι… σχεδόν σχετικό: όταν μιλάμε για τους πρόσφυγες το 1922, αναφερόμαστε συνήθως και στις χαμένες πατρίδες. Και σκέφτομαι: γιατί οι δικοί μας δεν έκατσαν τότε να πολεμήσουν για την πατρίδα τους;

Αυτή η χώρα έχει κάποιες αρχές που πρέπει να υπερασπιστούμε ά π α ν τ ε ς! Πρώτη και κύρια, δεν τρώμε ταυτόχρονα κρέας με ψάρι, δεύτερη, δεν καπνίζουμε σπίτι και τρίτη, όταν ερχόμαστε στο τσακίρ κέφι, δεν χορεύουμε ζεϊμπέκικο. Δεν θα γεμίσουμε τη χώρα με… Πολάκηδες. Κάπου όπα, δηλαδή!

Καλέ, τι έχω πάθει; Με το που βλέπω την κυρία Μενδώνη, τρέχω αμέσως στη βιβλιοθήκη και ανασύρω κάτι παλιά περιοδικά που τα κρατάω ενθύμιο από το Δημοτικό. Κάτι Προς τη Νίκη, κάτι Ζωή του παιδιού, τέτοια…

Κανένα πρόβλημα που ο Παπαδημούλης είναι ιδιοκτήτης 8 διαμερισμάτων. Πρόβλημα θα υπήρχε αν αυτά αποκτιόνταν με άνομες πράξεις. Και μέχρις εδώ. Όταν όμως κάποιοι προσπαθούν να δικαιολογήσουν την «οικονομική άνεση» του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ συγκρίνοντάς τη με την οικονομική ευμάρεια του Ένγκελς και την πριγκιπική καταγωγή του Κροπότκιν, η φάση γίνεται εντελώς σουρεάλ! Μην πω για τ’ ανάθεμα…

Και μέσα σε όλη αυτή την κουβέντα και τη βαβούρα για τα Πόθεν Έσχες των πολιτικών, έρχεται και μου «κάθεται» εκείνο το αχτύπητο που είχε πει κάποτε ο Γιώργος Κατσιφάρας: εγώ σύντροφοι αγωνίζομαι για να φοράει όλος ο λαός Αρμάνι!

Μετά βέβαια ήρθε και ο Τσοχατζόπουλος με εκείνο για τον σοσιαλισμό αγωνιζόμαστε, σύντροφοι και έγιναν όλα… ίσωμα!

Κατά τα άλλα, στο Πόθεν Έσχες του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρη Μαρκόπουλου «εμφανίζονται» 225.000 ευρώ από… δωρεές!

Μην μπερδεύεστε. Όταν ο Βελόπουλος έσκιζε τα πατριωτικά του ιμάτια, διαμαρτυρόμενος για τους μετανάστες που δουλεύουν εδώ και στέλνουν τα χρήματα στις πατρίδες τους, αναφέρονταν στην πλέμπα και στους μεροκαματιάρηδες. Τα δικά του 434.000 ευρώ στην Deutsche Bank είναι… αναπτυξιακά!

Όλα εξηγούνται!

Εμένα τώρα αυτά τα φοινικόδεντρα στην κεντρική πλατεία της Καβάλας γιατί μου θύμισαν κάτι ένδοξες εποχές Αθανασιάδη που η αισθητική φροντίδα της πόλης είχε «παραδοθεί» στον σύντροφο Άγγελο Προβίσταλη;

Αντώνης Σρόιτερ: Στα δώδεκα θα κλείσω τις κόρες μου σε μοναστήρι, βλέπω κάτι ανησυχητικά πράγματα. Τι, Αντώνη μου; Τα τσιπάκια; Τους εμβολιασμούς; Το χάραγμα; Τον 666; Τους επιστήμονες; Το 5G; Τι, Αντώνη μου, πες μας, μη μας κρατάς σε αγωνία!

Ο άλλος πάει να κοινωνήσει φορώντας μάσκα και ο παπάρας ο Κιμ δεν λέει ακόμη να το πατήσει!

Στην περίπτωση του Γιάννη Στουρνάρα η κυβέρνηση έλαβε υπόψη της την ανεξαρτησία και το Καταστατικό της Τράπεζας. Στην περίπτωση της Ανεξάρτητης Αρχής Ανταγωνισμού και της κυρίας Θάνου, έλαβε υπόψη της τον… Λεφάκη!

«Παίζει», λέει, ακόμη και να κατεδαφιστεί το συγκρότημα των παλαιών καπναποθηκών της ΣΕΚΕ, άλλα επίσημη αντίδραση από τους φορείς της πόλης δεν έχει ακόμη εμφανιστεί. Να υποθέσω ότι όλα τα «εγκλήματα» απαιτούν… σιγή ιχθύος;

Παρεμπιπτόντως, το συγκεκριμένο συγκρότημα έχει χαρακτηριστεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο.

Και έρχεται που λέτε μία εποχή που οι σύντροφοι από τον ΣΥΡΙΖΑ «ανεβάζουν» βίντεο με εκπομπές του Τράγκα για να την «πουν» στη Νέα Δημοκρατία! Του Τράγκα, ρε πούστη μου!

Στους εντελώς δικούς της ρυθμούς (και κόσμους;), η Διαρκής Ιερά Σύνοδος απεφάνθη ότι η σεξουαλική αγωγή στα σχολεία «απειλεί» την «ισορροπημένη αγωγή» των παιδιών. Φρονώ ως… καθ’ ύλην αρμόδια!

Θεούλης!

Άκουσα με μεγάλη προσοχή τα όσα είπε ο Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως & Θάσου στο δελτίο ειδήσεων του Νίκου Χατζηνικολάου και κυρίως τα όσα καθησυχαστικά ανέφερε για την υγεία των πιστών σε σχέση με τη Θεία Κοινωνία. Καθότι λίγο «ανήσυχος» και προβληματισμένος, πολύ θα ήθελα μία ερμηνεία των όσων λέει ο Απόστολος Παύλος στην προς Κορινθίους Α΄ Επιστολή. Αντιγράφω:

Λοιπόν, ω Κορίνθιοι, κάθε φοράν που τρώγετε τον αγιασμένον αυτόν άρτον και πίνετε το ευλογημένον τούτο ποτήριον της Θείας Ευχαριστίας, ομολογείτε και διαλαλείτε τον σταυρικόν λυτρωτικόν θάνατον του Κυρίου, συνεχώς και αδιαλείπτως μέχρις ότου έλθη κατά την δευτέραν παρουσίαν.

Ωστε όποιος τρώγει τον άρτον αυτόν και πίνει το ποτήριον του Κυρίου αναξίως, θα είναι ένοχος και υπόδικος δια βαρείαν ασέβειαν και ύβριν εναντίον του σώματος και του αίματος του Κυρίου.

Ας εξετάζη δε κάθε άνθρωπος τον εαυτόν του με πολλήν προσοχήν, και έτσι προετοιμασμένος ας τρώγη από τον καθαγιασμένον άρτον και από το καθαγιασμένον ποτήριον.

Διότι εκείνος ο οποίος τρώγει και πίνει αναξίως τα πάντιμα αυτά δώρα τρώγει και πίνει κρίμα και καταδίκην δια τον εαυτόν του, επειδή δεν κάνει καμμίαν διάκρισιν του σώματος και του αίματος του Κυρίου από τας συνήθεις, και κοινάς τροφάς του σώματος.

Ακριβώς δε, διότι αναξίως κοινωνείτε από τα τίμια δώρα, υπάρχουν μεταξύ σας πολλοί ασθενείς και πολύ βαρειά άρρωστοι· αρκετοί δε και πεθαίνουν.

Διότι εάν εξετάζαμεν τον ευατόν μας με προσοχήν και μετανοούσαμε ειλικρινώς δια τα αμαρτήματά μας και έτσι προετοιμασμένοι προσηρχόμεθα στο μέγα μυστήριον, δεν θα κατεδικαζόμεθα και δεν θα ετιμωρούμεθα έτσι από τον Θεόν.

Και κάτι ακόμη γύρω από θέμα. Δεν ξέρω πόση σχέση μπορεί να έχουν με την επίσημη Εκκλησία οι διάφορες ιστοσελίδες που «ασχολούνται» με θέματα της Ορθοδοξίας. Μπορεί και καμία. Όταν όμως οι (κατά τα άλλα λαλίστατοι) ιεράρχες δεν αντιδρούν σε απόψεις του επιπέδου η Θεία Κοινωνία δεν μεταδίδει θάνατο, ακόμη και εάν αναμιχθεί με δηλητήριο, τότε η σιωπή τους σημαίνει ταύτιση. Εν προκειμένω και συνενοχή. Συν το γεγονός ότι ένα τόσο σπουδαίο για την Ορθόδοξη Πίστη Μυστήριο, τυγχάνει τέτοιας «επικοινωνιακής μεταχειρίσεως», που αγγίζει πλέον τα όρια του ευτελισμού.

Πάρ’ το πάνω σου, μεγάλε! 

Θα τα διαβάσατε και θα τα ακούσατε αυτά που γράφτηκαν και ειπώθηκαν για την εισαγγελική αγόρευση στη δίκη Τοπαλούδη. Προφανώς, θα βγάλατε και τα προσωπικά σας συμπεράσματα. Εγώ αν κάτι θέλω να επισημάνω (και να κρατήσω) από την αγόρευσή της, είναι το απόσπασμα που ακολουθεί:

….Ασκήθηκαν πιέσεις στον λιμενικό Θ.Ζ. Έφτασαν σε ένα  σημείο να του παίρνουν την υπόθεση για να ασχοληθεί κάποιος άλλος… Από τον Θ.Ζ. πήραν και τη δεύτερη υπόθεση με τον φερόμενο βιασμό ΑΜΕΑ, που φέρεται να διέπραξε ο δεύτερος κατηγορούμενος. Είναι τύχη που ενεπλάκη ο Θ.Ζ., αν δεν είχε εμπλακεί δεν θα είχαμε αυτή την  εξέλιξη… Έχω παράπονα από το ανακριτικό υλικό. Υπήρχαν και άλλα θύματα. Θα μπορούσαμε να έχουμε και αυτές τις υποθέσεις εδώ.

Κατά τα άλλα, ναι, να συμφωνήσω ότι υπερέβη τα «συναισθηματικά όρια» η εισήγηση της Εισαγγελέως και να δώσω δίκαιο σε όσους έσπευσαν να την εγκαλέσουν στα «τυπικά της καθήκοντα». Μόνο που για να φτάσουν σε αυτό το σημείο, καλό και πρέπον θα ήταν να συνοδεύονταν και με αντίστοιχα παραδείγματα από τον πρότερο πολιτικό και συνδικαλιστικό τους βίο. Αυτό που λέμε, να έχουν την έξωθεν καλή μαρτυρία. Για παράδειγμα, να είχαν τηρήσει την ίδια στάση και σε άλλες (ουκ ολίγες) περιπτώσεις που οι εισαγγελικές αγορεύσεις υπερέβαιναν τη «νομική τάξη» (να αναφέρω την περίπτωση «συναισθήματος» στη δίκη της Ηριάνας και του Θεοφίλου;), που οι τακτικές  δικαστών ακύρωναν κεκτημένα (σας λέει κάτι η απομάκρυνση γυναικών ενόρκων;), που οι τηλεστάρ δικηγόροι οργίαζαν με δηλώσεις του τύπου: φόραγε σουτιέν, άρα δεν βιάστηκε!

Την ημέρα που το δικαστήριο καταδίκαζε σε ισόβια τους δύο κατηγορούμενους για τον βιασμό και τη δολοφονία της Ελένης Τοπαλούδη, ο άθλιος Οικονόμου σχολίαζε στον ΣΚΑΪ ρεπορτάζ εφημερίδας λέγοντας: πάντα μια γυναίκα σε καταστρέφει, ρε παιδί μου.

Στον ίδιο (σχεδόν) ρυθμό και η παρουσιάστρια της ΕΡΤ να λέει: η κοπέλα χάθηκε με άδικο τρόπο. Ούτε βασανίστηκε, ούτε βιάστηκε, ούτε δολοφονήθηκε. Ατύχησε!

Στο μεταξύ, το «Ροδίτης» και το «Αλβανός», πήγαινε και ερχόταν στα ΜΜΕ. Επώνυμο είχε μόνο η Ελένη. Η… άτυχη!

Αν κρίνω από τα διάφορα σχόλια που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο για τη συγκεκριμένη υπόθεση, κατά μία περίεργη σύμπτωση, οι ίδιοι που πιστεύουν ότι το θύμα βιασμού προκάλεσε είναι οι ίδιοι που θέλουν πνιγμένους μετανάστες και οι ίδιοι που χαίρονται όταν τα ΜΑΤ δέρνουν κόσμο στα Εξάρχεια και τις πλατείες. Μα ολόιδιοι όμως!

Protagon προ Σκέρτσου

Protagon μετά Σκέρτσου

Μετά τον Νίκο Οινομόπουλο ΚΑΙ η Μαρία Σολωμού πήγε την Κυριακή στην εκκλησία για να κοινωνήσει! Μετάληψη σε ρυθμούς σελέμπριτι.

Σύμφωνα με τη μηνιαία έκθεση του Εθνικού Κέντρου Δηλητηριάσεων των ΗΠΑ, μετά τις δηλώσεις Τραμπ, οι δηλητηριάσεις από χλωρίνη αυξήθηκαν κατά 121% σε σχέση με πέρυσι! Σε καλό δρόμο είμαστε…

Donbass ή Η δύναμη της αλήθειας. Άλλη μία μεγάλη ταινία με την υπογραφή του σπουδαίου Σεργκέι Λόζνιτσα. Η σκληρή «εικονογράφηση» του ουκρανικού εμφυλίου μέσα από δεκατρείς συγκλονιστικές σεκάνς που αλληλοσυμπληρώνουν τον εθνικό εφιάλτη μιας χώρας που βιώνει την απόλυτη παρακμή. Μην το χάσετε!

Όπως επίσης μη χάσετε τις διαδικτυακές παραγωγές του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Ειδικά τις αναγνώσεις κειμένων Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών από λατρεμένους ηθοποιούς. Ανάμεσά τους και η δικιά μας Εύη Σαουλίδου. Κρατήστε τη διεύθυνση και… αξιοποιήστε την:

Πατήστε εδώ

Επίλογος, κατά τι δυσάρεστος για μερικούς.

Ο σχεδόν «μόνιμος κάτοικος» στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, γιατρός Μιχάλης Σωτηρόπουλος, ανήρτησε πριν λίγες ημέρες το παρακάτω σχόλιο: Άντε τώρα να εξηγήσεις στον Αθίγγανο τη διαφορά του μοριακού τεστ με το τεστ αντισωμάτων. Εδώ σε θέλω κύριε καθηγητά μου.

Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο συμπολίτης γιατρός δεν λέει τίποτε διαφορετικό από αυτό που χρόνια τώρα ξερνάνε οι «καθαροί» και οι «εκλεκτοί» της γης για τους Αθίγγανους, οι οποίοι διαχρονικά πληρώνουν μεγάλο τίμημα για το «διαφορετικό» που κουβαλούν. Οκέι, μπορεί ο Μιχάλης Σωτηρόπουλος να εκφράζει τη διάθεσή του προς τους Ρομά με λίγο πιο «γλυκό» τρόπο (γραμμή Βορίδη να υποθέσω;), με μία δόση χιούμορ (μην τα αφήσουμε κι όλα στον Σεφερλή) και με μία διάθεση «ενσωμάτωσης» στην επικαιρότητα, αλλά το μήνυμα που «σπέρνει» δεν προδικάζει καλούς «θερισμούς». Το αντίθετο.

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί επίσης και η άποψη του (αν δεν κάνω λάθος και μέλους του ΔΣ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Καβάλας) Παναγιώτη Κυριακίδη ο οποίος έρχεται να «απαντήσει» στον Μιχάλη Σωτηρόπουλο, λέγοντας: Θα το καταλάβει αμέσως. Μόλις του πεις πόσα χρήματα θα πάρει για το ένα και πόσα για το άλλο…

Ειλικρινά, όσο και να προσπάθησα, δεν βρήκα κάτι που θα δικαιολογούσε αυτόν το ιδιότυπο ρατσισμό. Και θλίβομαι βαθιά γιατί αυτός προβάλλεται μέσα από τον λόγο ανθρώπων που σέβομαι και εκτιμώ. Κρίμα και μόνο κρίμα.

Αλλά δεν μπορεί, κάπου θα υπάρχουν και οι οάσεις…