Σόδομα και Γόμορα

Πας σε ταβέρνα, παίζει Γιωργάρα Μαργαρίτη, κινδυνεύεις να κολλήσεις κορονοϊό. Πας Μασούτη, παίζει Εθνικό Ύμνο… ξεκολλάς!


 

Του Μπάμπη Γαμβρέλη

 


Όχι, παιδιά, αυτό δεν ήταν Μεγάλη Εβδομάδα που πέρασα! Εγώ αλλιώς είχα μάθει. Ξεκίναγα τη Μεγάλη Τετάρτη με Χρήστο Σαντιγκάι, συνέχιζα τη Μεγάλη Πέμπτη με Πέτρο Γαϊτάνο και ολοκλήρωνα Μεγάλη Παρασκευή με το Ω Γλυκύ μου Έαρ σε σόλο ηλεκτρική κιθάρα από τον Σταμάτη Σπανουδάκη. Φέτος τίποτε από όλα αυτά, γεγονός που με κάνει να πιστεύω ότι κάποιοι μας έχουν αλλοιώσει τον πολιτισμό μας!

«Τρελό» ρεπορτάζ στο ΕΝΑ Channel με τίτλο: Οι Επιτάφιοι που ξεχώρισαν! Και ναι, αδελφοί μου! Υπήρξαν Επιτάφιοι που… έκλεψαν την παράσταση!

Και πάνω που άρχισα να αναρωτιέμαι πού πήγε και χάθηκε η Eleonora των Ωδών, βλέπω το όνομά της να φιγουράρει ανάμεσα στους συνεργάτες της ηλεκτρονικής έκδοσης του περιοδικού Υπόστεγο του Συνδέσμου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών. Ομολογώ, λύγισα!

Την ίδια ώρα που η γραμμή Πρίνου «βυθίζεται» στις ορέξεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών και τις συνειδητές επιλογές των αρμοδίων, το Υπουργείο Ναυτιλίας ανακοινώνει πρόσκληση ενδιαφέροντος για ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καβάλας με τη Ρόδο και τη Σαμοθράκη. Πώς το είχε πει ο Βαμβακάρης; Βρακί δεν έχει ο κώλος μας, λουλούδια θέλει ο π….ς μας; Αυτό!

Ποια ήταν η αντίδραση του Δημάρχου Παγγαίου στη φιλοχουντική ανάρτηση δημοτικού συμβούλου της παράταξής του; Ο καθένας μπορεί να εκφράζει αυτό που πιστεύει! Λογική απάντηση για έναν που νομίζει ότι οι δικτατορίες είναι… έκφραση!

Συνεχίζουν κανονικά τις καύσεις καλαμιών οι αγρότες στην περιοχή του Νέστου, με αποτέλεσμα ο Κωστάκης ο Αντωνιάδης να νιώθει… οργισμένος!

Ακολουθεί στιλιστική πρόταση που, αν την ακολουθήσετε, θα περπατάτε στον δρόμο και θα σας… προσκυνάνε!

Όχι που ο εκδότης-δημοσιογράφος Γιώργος Γανίτης δεν θα πετάγονταν να πιάσει την ευκαιρία! Με το που διάβασε αυτά που έγραψε ο Κώστας Λαλένης στο facebook για τους πρόσφυγες του Ασημακοπούλου, άρπαξε το πληκτρολόγιο και άρχισε να αραδιάζει τις ενστάσεις του. Η τακτική του γνωστή: απομονώνοντας μία-δύο φράσεις από το κείμενο-πρόταση του κυρίου Λαλένη, έστησε ένα δικό του αφήγημα, προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις του κοινού του. Και επειδή μικρός ο τόπος και γνωστά τα ποιούμενα του καθενός, το κοινό του κυρίου Γανίτη λογικά θα παραμένει το ίδιο με εκείνο που διαδήλωνε ενάντια στην αναστήλωση του Μεντρεσέ. Για να μείνω στο πιο… χτυπητό!

Λέω όμως να το πιάσω από την αρχή, αντιγράφοντας και κοινοποιώντας ολόκληρο το κείμενο του Κώστα Λαλένη. Για πάμε…

Διαβάζω για την συζήτηση που ξανάνοιξε για την «τουριστική εκμετάλλευση» του Στρατοπέδου Ασημακοπούλου και για την απομάκρυνση της δομής προσφύγων, και παρόλο που όλοι θέλουν να κάνουν να φαίνεται ότι το πρώτο αναγκαστικά προϋποθέτει το δεύτερο, εγώ πιστεύω ότι η κουβέντα για την «τουριστική ανάδειξη» ξανάρχισε επειδή για πολλούς προτεραιότητα αποτελεί το να διώξουν τους πρόσφυγες, και η «ανάδειξη» είναι μια καλή αφορμή. Άποψή μου είναι, και βλέποντας την κατανομή χρήσεων της πρότασης που υπάρχει για το Ασημακοπούλου, ότι θα μπορούσε σε τμήμα του χώρου, με γενναία χρηματοδότηση από κρατικά και ευρωπαϊκά κονδύλια να δημιουργηθεί μιά πρότυπη ethnic γειτονιά με τους σημερινούς φιλοξενούμενους της δομής, που θα αποτελούσε τουριστική έλξη για τις υπόλοιπες χρήσεις -όπως σε πολλές πόλεις του εξωτερικού- και θα μετέτρεπε το θέμα των προσφύγων, από μειονέκτημα και απειλή, σε πλεονέκτημα και ευκαιρία. Ήδη υπάρχουν καλές πρακτικές από Ιταλία, Δανία κλπ. που θα μπορούσαν να μελετηθούν ως παραδείγματα, αλλά – σε σχέση με τις προτάσεις εγκατάστασης των προσφύγων σε εγκαταλειμμένα εργοστάσια εκτός πόλης – υπάρχει και το αρνητικό παράδειγμα γκετοποίησης του Νέου Ζυγού, από το οποίο επίσης θα πρέπει να διδαχτούμε μερικά πράγματα. Και τέλος, δεν γίνεται μια πόλη να είναι συγχρόνως τουριστική, με Cosmopolis και διαφήμιση πολυπολιτισμικότητας, και συγχρόνως ξενοφοβική! Είναι ασύμβατες έννοιες!

Πώς «αντιμετώπισε» ο Γιώργος Γανίτης τις σκέψεις, τους προβληματισμούς, αλλά κυρίως την πρόταση του Κώστα Λαλένη; Πριν ακόμη προχωρήσει στα του κειμένου, με ένα χονδροειδές ψέμα. Γράφει: Επιμένουν ορισμένοι, όπως ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Κώστας Λαλένης, να αποκαλούν τους Καβαλιώτες ξενοφοβικούς, επειδή θέλουν να τους αποδοθεί το παλιό στρατόπεδο «Ασημακοπούλου». Είναι ολοφάνερο ότι ο αναγνώστης, ακόμη και ο πιο «απρόσεκτος», δεν θα δει στο κείμενο του κυρίου Λαλένη να χαρακτηρίζονται ΟΛΟΙ οι Καβαλιώτες ξενοφοβικοί. Στον βωμό όμως των εντυπώσεων, ο κύριος Γανίτης δεν διστάζει να προβεί σε «μεταφράσεις» που ενέχουν ακόμη και στοιχεία συκοφαντίας.

Στη συνέχεια, εισχωρώντας (και καλά) στο θέμα, αποφαίνεται: Ο Κ. Λαλένης, μάλιστα, πρότεινε όχι μόνο να παραμείνει η δομή φιλοξενίας μεταναστών στο παλιό στρατόπεδο, αλλά να μετατραπεί σε μία έθνικ γειτονιά, που θα αποτελεί πόλος έλξης τουριστών για την Καβάλα! Για να γίνει η Καβάλα, καρντάσι Λαλένη, πόλος έλξης τουριστών χρειάζεται, πρωτίστως, τουριστικές υποδομές, όπως ξενοδοχεία και όχι έθνικ γειτονιές. Δεν γνωρίζω να υπάρχουν αλλού δομές μεταναστών, τις οποίες επισκέπτονται τουρίστες. Πόσοι Σκανδιναβοί, Γερμανοί, ή Βαλκάνιοι, θα επιλέξουν να έρθουν στην Καβάλα, γιατί λειτουργεί στο Περιγιάλι μία δομή φιλοξενίας μεταναστών;

Προσπερνώ το απίθανο επιχείρημα πως για να γίνει ένας τόπος πόλος έλξης τουριστών χρειάζονται… ξενοδοχεία. Άλλωστε, ο καθείς και τα οράματά του. Το να μπλέκεται όμως κανείς σε μία συζήτηση χωρίς να γνωρίζει τα βασικά του περιεχομένου της, τότε μοιραία θα εκτεθεί. Ενημερώνω λοιπόν τον «σίγουρο» κύριο Γανίτη ότι δομές προσφύγων που συνεισφέρουν ΚΑΙ τουριστικά υπάρχουν στην Δανία, στο Ριάτσε της Καλαβρίας, στο Κιλίς της Τουρκιάς, στα δικά μας Ανώγεια της Κρήτης. Και επειδή οι άνθρωποι (όλοι οι άνθρωποι) δεν είναι «τουριστικά αξιοθέατα», οι δομές αυτές, υπήρξαν εξ αρχής πρότυπα ενσωμάτωσης με πλείστα όσα θετικά αποτελέσματα για τις τοπικές κοινωνίες.

Η πλάκα με τον κύριο Γανίτη είναι ότι πάει να μας «βγει» και… αλληλέγγυος! Για «ακούστε» τον: Όσον αφορά το αν είναι οι Καβαλιώτες ξενοφοβικοί, καρντάσι Λαλένη, το 2016 απέδειξαν το αντίθετο, όταν στο λιμάνι «Απόστολος Παύλος» έφταναν οι «καραβιές» από τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, χωρίς να ερωτηθεί η τοπική κοινωνία που και πως θα φιλοξενήσει τους χιλιάδες άστεγους. Το απέδειξαν, επίσης, όλα αυτά τα χρόνια, που κάνουν υπομονή, ενώ τους είπαν ότι η λειτουργία της μονάδας θα είναι προσωρινή και ότι έως το τέλος του 2020 θα αδειάσει. Και δεν καταλαβαίνω, καρντάσι Λαλένη, γιατί πρέπει οι Καβαλιώτες να υπομένουν την κατάσταση αυτή, για πολλά ακόμα χρόνια; Ενημερώνω το «καρντάσι»: όπως «όλοι οι Καβαλιώτες» ΔΕΝ είναι ξενοφοβικοί, έτσι και «όλοι οι Καβαλιώτες» ΔΕΝ είναι φιλάνθρωποι και αλληλέγγυοι. Και επειδή μια «χούφτα τόπος» είμαστε, γνωρίζουμε πολύ καλά ποιοι ήταν εκείνοι που συνέτρεξαν να βοηθήσουν και ποιοι εκείνοι που μούγκριζαν ρατσισμούς και «καθαρότητες». Να υποθέσω ότι στη δεύτερη ομάδα ανήκουν και αυτοί που «στέρεψαν» από υπομονή; Καλό επίσης είναι να γνωρίζει ο κύριος Γανίτης ότι υπάρχουν και Καβαλιώτες που αντιδρούν με τα «στρατόπεδα» και όχι με τους ανθρώπους που στοιβάζονται σε αυτά. Αν μπορεί να καταλάβει τη διαφορά…

Εκεί που (κυριολεκτικά όμως) τα «σπάει» ο κύριος Γανίτης, είναι όταν καταπιάνεται με το παράδειγμα του Νέου Ζυγού. Απολαύστε: Όσον αφορά το παράδειγμα του οικισμού των παλιννοστούντων στον Νέο Ζυγό, είναι τουλάχιστον ατυχές. Στον οικισμό αυτό βρήκαν καταφύγιο Έλληνες ομογενείς από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Το ελληνικό κράτος χαρακτήρισε τους ομογενείς αυτούς ως παλιννοστούντες και τους έδωσε την δυνατότητα μόνιμης εγκατάστασης στην Ελλάδα ως Έλληνες πολίτες, κυρίως σε μεθοριακές περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης, με σκοπό την ενίσχυση του ελληνορθόδοξου πληθυσμού. Δεν γνωρίζω σε ποιο «δημοσιογραφικό σύμπαν» ζούσε εκείνη την περίοδο ο κύριος Γανίτης. Ούτε βέβαια αν είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί ποτέ τον οικισμό και να «ζήσει» τη δικιά του εμπειρία σε αυτόν. Όσοι όμως το έπραξαν, οι περιγραφές τους αγγίζουν τα όρια του τραγικού. Άθλιες συνθήκες διαβίωσης, ανασφάλεια, απομόνωση, στιγματισμός, κυκλώματα… συνέθεταν ένα σκηνικό ζόφου και εγκατάλειψης. Και κάπως έτσι, από το «ελληνορθόδοξο» περάσαμε στο «ρωσοπόντιο». Γνωστά και μην τα ξαναλέμε…

Το «κλείνω»: αν ο κύριος Γανίτης (και τα συν αυτώ… καρντάσια) «καίγονται» τόσο πολύ για την αξιοποίηση του Ασημακοπούλου, ας ψάξουν αλλού να βρουν τους υπαίτιους της εγκατάλειψής του. Ας το «ψάξουν» πρώτα με τους βουλευτές που ψήφιζαν και με τους δημάρχους που υποστήριζαν κι ας αφήσουν ήσυχους τους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Τους καταλαβαίνω, δύσκολο να πας να «φτύσεις στο πιάτο που σε ταΐζει», αλλά αν δεν το μπορούν, κρείττον του λαλείν το σιγάν.

Κι όμως, φτάσαμε στο σημείο, ο τύπος αυτός να διαχειρίζεται σήμερα ως υπουργός το θέμα της παροχής ιθαγένειας.

Αυτή η βαρβαρότητα με τα βεγγαλικά και τους πυροβολισμούς της Πρωτοχρονιάς και της Ανάστασης πρέπει να σταματήσει δια νόμου ΤΩΡΑ! Το οφείλουμε σε όλα τα ζώα και τα πτηνά που ζουν δύο εφιαλτικές νύχτες.

Η είδηση του μήνα από το Βήμα: Μπακαλιάρος και συμπάθεια στην Τράπεζα της Ελλάδος. Μεγάλη Δευτέρα επέλεξε ο Γιάννης Στουρνάρας να παραθέσει γεύμα στον Πρωθυπουργό, στο δώμα με θέα την Ακρόπολη. Βέβαια, ένα θεματάκι με τον μπακαλιάρο Μεγάλη Εβδομάδα υπάρχει, αλλά ας θεωρήσουμε νηστίσιμη τη… συμπάθεια!

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσιάζει τις μειώσεις των ασφαλιστικών εισφορών ως κέρδος για τη μεσαία τάξη. Αυτό που δεν μας είπε όμως είναι ποιος θα πληρώσει τη χασούρα των ασφαλιστικών ταμείων. Μάλλον θα… αφαιρέθηκε.

Κώστας Μπακογιάννης: Με τον Μεγάλο Περίπατο επέλεξα συνειδητά να περάσω από την τζαμαρία. Μα, βγήκε… Βέγγος!

Και τώρα, ήρθε η μεγάλη στιγμή να σας συστήσω τον ηθοποιό Μπίλι Ζέιν ο οποίος, πέρα ότι είναι τρελά ερωτευμένος με την Ελλάδα, επιθυμεί να συνεισφέρει σε αυτήν και επενδυτικά.

Ο  αρθρογράφος (άντε και συγγραφέας) Τάκης Θεοδωρόπουλος γράφει στην Καθημερινή ότι είναι δύσκολο να είσαι λευκός και άνδρας. Αχ, αυτοί οι «φάροι» της αστικής τάξης!

Την επόμενη φορά που θα σας πουν ότι η λέξη «φιλότιμο» δεν υπάρχει σε καμία άλλη γλώσσα του κόσμου παρά μόνο στην ελληνική, να τους δείξετε το γηροκομείο στα Χανιά.

Για να μην μπερδευόμαστε, τον Λαγό δεν τον συνέλαβε η Ελληνική Αστυνομία. «Δωράκι» από τις Βρυξέλλες θα έρθει…

Σαν να μην έφταναν οι ουστάζι και οι νεοναζί στην Ουκρανία, πάνε τώρα και οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους για να ενισχύσουν τον «δυτικό προσανατολισμό» της χώρας. Ακούγεται… διαπολιτισμικό;

Σουπεράκι από το δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ: Νίκος Σύψας: Τέλος πανδημίας το 2022, μαζί με τα 100 χρόνια από την καταστροφή της Σμύρνης. Αισιόδοξο δεν το λες!

Πας σε ταβέρνα, παίζει Γιωργάρα Μαργαρίτη, κινδυνεύεις να κολλήσεις κορονοϊό. Πας Μασούτη, παίζει Εθνικό Ύμνο… ξεκολλάς!

Τώρα που ξανάνοιξε η συζήτηση για το 8ωρο, θυμήθηκα εκείνον τον Πέτρο Δούκα που, σε ανύποπτο (;) χρόνο, είχε προτείνει την καθιέρωση δωρεάν εργασίας για όσους είναι άνεργοι. Είδατε πώς έρχονται και «δένουν» όλα σιγά-σιγά;

Με τίτλο Η Ελλάδα ονειρεύεται να γίνει «Καλιφόρνια της Μεσογείου, το in.gr αναδημοσιεύει ρεπορτάζ της Süddeutsche Zeitung που αναφέρεται στα «φιλόδοξα σχέδια της χώρας μας για την αξιοποίηση των πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης». Ποια φωτογραφία επέλεξαν οι φωστήρες του για να συνοδέψει το ρεπορτάζ; Αυτή:

Αντιγράφω από τα ParapolitikaΟι ευχές του… Πίνατ για το Πάσχα. Να θυμίσω ότι ο Πίνατ είναι το αδέσποτο σκυλάκι που «υιοθέτησε» ο πρωθυπουργός και διαμένει στο Μαξίμου.

Μόλις τώρα από το iefimerida.grΧαμογελά ξανά η βασίλισσα Ελισάβετ. Επέστρεψε στη δουλειά μετά την κηδεία του Φιλίππου. Ένας να της σκουπίζει τον ιδρώτα, ρε!

Ο Ερντογάν εφαρμόζει ποτοαπαγόρευση ως μέτρο κατά της πανδημίας. Να τα βλέπει αυτά ο Γεραπετρίτης που θέλει να μας «διαπαιδαγωγήσει» μόνο με τα SMS.

Στο MEGA «παίζει» εκτενές ρεπορτάζ για άσκηση αστυνομικής βίας στις διαδηλώσεις, κάνει αναφορές σε αστυνομικούς προβοκάτορες με πολιτικά και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το lockdown είναι πρόσχημα για ακραία καταστολή. Για όσους αιφνιδιάστηκαν, ενημερώνω ότι όλα αυτά συμβαίνουν στην Τουρκία.

Ξεπερνώντας το επίπεδο χυδαιότητας που τον διακρίνει, ο Άδωνις Γεωργιάδης έφτασε στο σημείο να δηλώσει ότι οι νεκροί της Marfin θυσιάστηκαν για εμάς! Αναρωτιέμαι: θα βρεθεί κάποιος να του πει του σαλτιμπάγκου ότι η θυσία είναι καθαρά θέμα προσωπικής επιλογής και ότι οι νεκροί της Marfin δεν είχαν καμία πρόθεση ή διάθεση να θυσιαστούν; Πόσο μάλλον για κάτι άθλιους σαν και του λόγου του…

Λίγες ώρες μετά την αισχρή του δήλωση, ο Άδωνις «βγαίνει» στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη στον Ant1 όπου αρχίζει να ανακατεύει την υπόθεση της Marfin με την παραίτηση του Ιγκλέσιας από την ηγεσία των Podemos και, όταν σε κάποια στιγμή τον ρωτάει ένας δημοσιογράφος ποιοι κυβερνούσαν τη χώρα τη χρονιά που συνέβη το τραγικό γεγονός, απάντησε ως εξής: Νομίζω ότι ήταν υπουργός ο κύριος Ραγκούσης, η κυρία Ξενογιαννακοπούλου, ήτανε βουλευτής ο κύριος Κουρουμπλής, ήταν η μισή περίπου κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου που έχει μεταναστεύσει η μισή στον κύριο Τσίπρα… Το ότι υπουργός Προστασίας του Πολίτη το επίμαχο χρονικό διάστημα ήταν ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ότι λίγο καιρό μετά ο ίδιος συγκυβερνούσε με το ΠΑΣΟΚ, υπήρξαν απλά… ιστορικές λεπτομέρειες.

Σε μία χώρα όπου ο Μητσοτάκης δηλώνει φιλελεύθερος, ο Τσίπρας αριστερός, η Φώφη σοσιαλίστρια, ο Οικονόμου δημοσιογράφος και ο Μπογδάνος ποιητής, γιατί και η Μοιραράκη να μη δηλώνει ότι είναι 41 χρονών;

Σύμφωνα με το πρωτοσέλιδο της Ελεύθερης Ώρας, μετά τον κορονοϊό θα έχουμε τρομακτική επίθεση από εξωγήινους!

Και μιας και το έφερε η κουβέντα: είναι αλήθεια ότι στην Ελεύθερη Ώρα ξεκίνησε τη (λέμε τώρα) δημοσιογραφική του καριέρα και ο «τρίτος μας βουλευτής»;

Όχι που θα τον ξεχνούσα…