Κωνσταντίνος Μπαντίκος: «Καρφιά» προς Δημοτικό Συμβούλιο και Σύλλογο Εκπαιδευτικών

Τι είπε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας για τη συγχώνευση του 20ου Δημοτικού Σχολείου με το 9ο, για τη μεταστέγαση του 12ου Δημοτικού Σχολείου και για τα σχολικά γεύματα

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Καβάλας, Κώστας Μπαντίκος, για θέματα τα οποία αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων και συγκεκριμένα για τη συγχώνευση του 20ου Δημοτικού Σχολείου με το 9ο, τα σχολικά γεύματα και τη μεταστέγαση του 12ου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου σε νέους χώρους.

Αρχικά ο κ Κώστας Μπαντίκος μίλησε για το 20ο Δημοτικό Σχολείο: «Σε συνομιλία που είχαμε με τον πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής είπαμε ότι είμαστε στην διάθεση του Δημοτικού Συμβουλίου για να παρουσιάσουμε τα δεδομένα, έτσι ώστε η απόφαση που θα έπαιρνε να εδράζετε σε πραγματικά γεγονότα. Όμως δεν μας κάλεσαν ποτέ να βρεθούμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, να τεκμηριώσουμε την εισήγησή μας. Η περίπτωση του 20ου Δημοτικού Σχολείου μας λέει ότι κατά το σχολικό έτος 2018-2019 λειτουργεί ως διθέσιο λόγω του αριθμού των εγγεγραμμένων μαθητών όπως προβλέπει η ανάλογη υπουργική απόφαση. Λειτουργεί όμως ως εξής: πρώτη, τρίτη και τετάρτη ένα τμήμα, δευτέρα, πέμπτη και έκτη ένα τμήμα. Εδώ βλέπουμε να έχει μια φθίνουσα πορεία η σχολική μονάδα και σήμερα φτάσαμε τους 19 μαθητές. Το αναλυτικό πρόγραμμα των διθέσιων σχολείων δεν είναι σχεδιασμένο γι’ αυτού του είδους τα σχολεία. Η συνδιδασκαλία των μαθημάτων διδάσκει στα παιδιά των διαφορετικών τάξεων δύο γλώσσες. Την ίδια διδακτική ώρα διδάσκονται τρία διαφορετικά μαθηματικά. Όταν οι μαθητές στα άλλα σχολεία έχουν πλήρη διδακτική ώρα για την διδασκαλία των μαθηματικών καταλαβαίνεται ότι δεν παρέχουμε ίσες ευκαιρίες μάθησης σ’ αυτά τα παιδιά παράλληλα με την έλλειψη όλων των ειδικοτήτων που δεν προβλέπονται για τα διθέσια σχολεία, όπως η πληροφορική, μουσική, εικαστικά, θεατρολογία κλπ. Και βέβαια αποδεδειγμένα δυσχεραίνεται η κοινωνική τους ανάπτυξη.

»Η πρόταση της συγχώνευσης που κάναμε ως υπηρεσία, εφαρμόζοντας τον νόμο, σε συνδυασμό με το μαθητικό δυναμικό του 9ου Δημοτικού Σχολείου που έχει 159 μαθητές, σε συνδυασμό με το 20ο που προτείνουμε συγχώνευση θα φτάσει τον αριθμό των 178 μαθητών. Η δε χιλιομετρική απόσταση μεταξύ των δύο σχολείων είναι 1.700 μέτρα. Ακούσαμε για υπερπληθή τμήματα στο σχολείο, όμως δεν είναι έτσι. Σ’ εκείνο το κτίριο στεγάζεται και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο με το Ειδικό Νηπιαγωγείο δυναμικότητας 42 μαθητών του ειδικού και 11 μαθητών του Νηπιαγωγείου με 33 εργαζόμενους όλων των ειδικοτήτων. Οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού και Νηπιαγωγείου μετακινούνται με 12 δρομολόγια λεωφορείων και ένα ταξί. Έχουμε 3 δρομολόγια ταξί που μετακινούν μαθητές του 2ου Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου. Αναφέρουμε αυτά τα πράγματα γιατί ακούσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο πως υποβαθμίζεται η περιοχή. Όμως με το να πάνε εκεί τα σχολεία αναβαθμίζεται η περιοχή. Πιο πολύ λοιπόν εστιάζουμε στις ταμπέλες. Αν συγχωνευθούν αυτά τα σχολεία, το μεγαλύτερο τμήμα θα είναι της πρώτης με 22 μαθητές και τα υπόλοιπα τμήματα όλων των τάξεων θα είναι 18  μαθητών. Το νούμερο των μαθητών με τη δική μας επιστήμη της διδακτικής, πληροί τις καλύτερες προϋποθέσεις για να λειτουργεί ένα τμήμα. Μετά την συγχώνευση η εικόνα θα είναι ακόμα καλύτερη. Δεν επηρεάζεται από εκπαιδευτικής άποψης η λειτουργία του σχολείου.

»Στο Δημοτικό Συμβούλιο ακούσαμε πολλά πράγματα που δεν είναι η πραγματικότητα. Οφείλει λοιπόν να βγάλει μια απόφαση που να εδράζεται πάνω σε πληροφορίες και δεδομένα που είναι έγκυρα. Αν δεν γνωρίζουμε ρωτάμε λοιπόν. Θα ήθελα να πω στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου πως θα έπρεπε να είναι ενημερωμένος και να παρακολουθεί τις εξελίξεις, γιατί ό,τι ειπώθηκε εκεί, ότι ο διευθυντής της εκπαίδευσης είναι διορισμένος και ακολουθεί συγκεκριμένες πολιτικές, είναι κάτι που συνέβαινε παλιά. Γιατί η διαδικασία επιλογής του διευθυντή γίνεται μέσω αντικειμενικών ορίων και στη δική μου περίπτωση έγινε με εκλεκτορικό σώμα. Καλώ τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών, τον κ. Μουμτσάκη που μίλησε για αλλαγή ορίων, να δώσει εξηγήσεις.

»Προσπαθήσαμε να στηρίξουμε αυτό το σχολείο επιτρέποντας την ύπαρξη μαθητών από άλλες περιοχές για να ενισχύσουμε το σχολείο. Ειπώθηκαν ακόμη λόγοι για την έλλειψη του Σχεδίου του Περιγιαλίου, για την κρίση που οδήγησαν κάποιους γονείς να πάνε αλλού. Ο νόμος υποχρεώνει εμάς στα ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία να δίνουμε τη δυνατότητα στους γονείς να πάρουν μεταγραφή τα παιδιά τους σε ένα πολυθέσιο σχολείο για καλύτερο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Άρα αν κάποιος γονιός παίρνει το παιδί του, είναι δικαίωμά του. Το να μετακινήσουμε όρια τι εννοούν; Να πάρουμε παιδιά από διάφορες περιοχές και να τα πάμε στο Περιγιάλι; Τότε ποιος θα επιχειρηματολογήσει στους γονείς αυτούς, αν αναγκάσουμε παιδιά να πάνε στο 20ο;

»Καλώ τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών να μας φέρει κατάσταση γονέων που επιθυμούν να πάνε στο 20ο σχολείο και αν είναι ένας αριθμός που μπορεί να σταθεί, εγώ θα το εισηγηθώ για μη συγχώνευση του σχολείου. Όμως το έχουμε ψάξει πολύ το θέμα. Δεν θέλουμε να ακούμε ανεύθυνες κουβέντες. Οφείλουμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Στην ΠΕΚ καταθέσαμε έγγραφα και έχουμε πάρει και βεβαίωση όπου την επόμενη χρονιά αν γίνει αυτή η συγχώνευση τα παιδιά του 20ου Δημοτικού της περιοχής θα μεταφέρονται στο 9ο Δημοτικό. Άρα εξασφαλίσαμε μεταφορά, εκπαιδευτική διαδικασία σε ένα κτίριο που αν πάνε ακόμα δέκα, δεν χωρούν. Πρέπει να γίνει ένας σχεδιασμός στον προγραμματισμό του για τη κατασκευή νέων κτιριακών υποδομών σχολικών μονάδων που θα πληρούν τις προϋποθέσεις».

Σχολικά γεύματα

Όσον αφορά τα σχολικά γεύματα, ο κ. Μπαντίκος δήλωσε τα εξής: «Είχαμε στην αρχή του Οκτώβρη έναν αριθμό γευμάτων που με την αύξηση που έγινε είναι στα 1.217 κι αυτό που κάναμε περισσότερο σε συνεννόηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες, είναι να αυξήσουμε τον αριθμό των γευμάτων κατά 506 συμπεριλαμβάνοντας κι άλλες σχολικές μονάδες πέρα από τις 12 που υπάρχουν. Προσδοκούμε να αυξήσουμε τα γεύματα και να τα κάνουμε 1.750. Είναι μια καλή εξέλιξη. Η διαδικασία των γευμάτων κυλά ομαλώς και με καλή ποιότητα και όλοι είναι ευχαριστημένοι».

Μεταφορά του 12ου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου

Ο κ. Μπαντίκος αναφέρθηκε επίσης και στο θέμα της μεταστέγασης του 12ου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου: «Με την επικυρωμένη εικόνα που υπάρχει, συνομιλώντας και με την κ. Δρακονάκη, είπαμε πως τα σχολεία υποδοχής του 12ου Δημοτικού είναι έτοιμα για να υποδεχτούν τους μαθητές, του Νηπιαγωγείο όμως δεν είναι. Οι εργασίες που πρέπει να γίνουν θα αρχίσουν μετά τις 11 Δεκεμβρίου. Άρα εάν θεωρούμε ότι θα πρέπει να πάνε συντεταγμένα και οι δύο σχολικές μονάδες θα πρέπει να περιμένουμε να ολοκληρωθούν οι εργασίες και του Νηπιαγωγείου. Εμείς βάζουμε το θέμα και σε άλλη διάσταση και παιδαγωγικά και για την ψυχολογία των παιδιών. Ομαλότερα θα πάνε τα παιδιά στη νέα σχολική μονάδα, άρα με τις γιορτές των Χριστουγέννων που θα κάνουν τα σχολεία, να πάνε και τα παιδιά που θα μεταφερθούν, να δουν τους χώρους και η μεταφορά τους να γίνει απρόσκοπτα. Πιστεύω πως την επόμενη εβδομάδα θα ολοκληρωθούν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για να γίνει αυτή η μετεγκατάσταση».