Αποχή μαθητών στο 2ο Λύκειο Καβάλας: Και οι Καθηγητές είναι «με τα παιδιά»

Ανακοίνωση συμπαράστασης στον «δίκαιο και άνισο αγώνα» των παιδιών από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών του σχολείου

Από τη Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021 οι μαθητές της Β’ Τάξης του 2ου Γενικού Λυκείου Καβάλας απέχουν από τα μαθήματά τους σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη σύμπτυξη τμημάτων εν μέσω της σχολικής χρονιάς και έχουν ήδη ενημερώσει για τις προθέσεις τους με επιστολή το Υπουργείο Υγείας [διαβάστε την επιστολή εδώ].

Η απόφαση των μαθητών για αποχή βρίσκει σύμφωνους και τους γονείς των παιδιών. «Τα παιδιά μας με ήθος, ωριμότητα και υπευθυνότητα μας δείχνουν τον δρόμο», τονίζει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου ΓΕΛ [διαβάστε την εδώ].

Την «αμέριστη συμπαράστασή τους» στον αγώνα των μαθητών δηλώνουν σήμερα και οι Καθηγητές τους, οι οποίοι κάνουν λόγο για «δίκαιο αίτημα» των παιδιών, υπογραμμίζοντας την «επικίνδυνη συνθήκη» που δημιουργεί η σύμπτυξη των τμημάτων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης.

Ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών του 2ου Λυκείου Καβάλας

«Ο Σύλλογος των εκπαιδευτικών του 2ου Λυκείου Καβάλας  με αφορμή την πολυήμερη αποχή των μαθητών της Β΄ τάξης  για τη σύμπτυξη των τμημάτων , αλλά και εξαιτίας μιας σειράς προβλημάτων που έχουν προκύψει από την έναρξη του σχολ. έτους μέχρι τώρα, σε σχέση με το θέμα αυτό, επιθυμούμε με την παρούσα ανακοίνωση να ενημερώσουμε την σχολική κοινότητα πρωτίστως, αλλά και όλους τους ενδιαφερόμενους για τα εξής:

Ενάμιση μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων αποφασίστηκε και στο σχολείο μας, όπως και σε πολλά άλλα σχολεία, σύμπτυξη των τμημάτων της Β΄ τάξης η οποία:

1Προκαλεί  μεγάλη αναστάτωση στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου με τις συνεχείς μετακινήσεις των εκπαιδευτικών. Οι επιπτώσεις στη μαθησιακή διαδικασία είναι ήδη δυσμενείς. Έχουν χαθεί μέσα σε ένα μήνα πολλές και δυσαναπλήρωτες διδακτικές ώρες. Θα συμφωνούσαμε όμως όλοι στο ότι,  πέρα από τους νόμους που ορίζουν κατανομές μαθητών με βάση τη λογική των αριθμών, υπάρχουν και νόμοι που ορίζουν την κατανομή των μαθητών με βάση τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές ανάγκες. Άλλωστε το κόστος από την πρόσληψη αναπληρωτών δεν είναι μεγαλύτερο από το κόστος που με το οποίο μας επιβαρύνει η αναστάτωση στην παιδαγωγική διαδικασία.

2Αποτελεί επικίνδυνη συνθήκη από υγειονομική άποψη. Ενώ επιβάλλεται η τήρηση αποστάσεων και η αραίωση των μαθητών στις τάξεις  λόγω πανδημίας, και παρά το ότι παραβιάζονται οι προδιαγραφές που έχουν θεσπιστεί για την αναλογία τετραγωνικών ανά μαθητή  θα πρέπει στο εξής στη Β΄ τάξη να λειτουργήσει τμήμα των 27 ατόμων. Αναρωτιόμαστε αν ο κίνδυνος από την πανδημία έχει ξεπεραστεί, ώστε να επιτρέπεται να συνωστίζονται πολλοί μαθητές μέσα σε μικρές αίθουσες και κυρίως σε εργαστήρια, όπου θα πρέπει να μοιράζονται κοινά αντικείμενα, όπως πληκτρολόγια, όργανα χημείας κλπ.

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να αναφερθούμε σε έναν ακόμα παράγοντα  που έπαιξε σημαντικό ρόλ  στην κατάσταση η οποία έχει διαμορφωθεί: Είναι  η κάκιστη και άδικη κατανομή των μαθητών στα σχολεία της πόλης μας, γεγονός το οποίο εκτός από τα προβλήματα που δημιουργεί σε αρκετές οικογένειες κάθε χρόνο, αναγκάζει επίσης ορισμένα σχολεία  (μεταξύ των οποίων το 2ο Λύκειο) να λειτουργούν με οριακό αριθμό μαθητών και επομένως να μην μπορούν να αντεπεξέλθουν σε έκτακτες καταστάσεις όπως αυτή.

Για όλους αυτούς τους λόγους ενώνουμε και τη δική μας φωνή διαμαρτυρίας με αυτές των μαθητών μας και των γονέων τους και ταυτόχρονα εκφράζουμε:

  • την αμέριστη συμπαράστασή μας στους μαθητές μας που με σοβαρότητα και ωριμότητα έχουν αναλάβει έναν δύσκολο και άνισο αγώνα.
  • τη μεγάλη αγωνία μας για την απώλεια τόσων διδακτικών ωρών
  • τη δυσαρέσκειά μας στην επίμονη άρνηση των αρμοδίων να δοθεί μία λύση που να ικανοποιεί το δίκαιο αίτημα μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για μία κανονικότητα στη μαθησιακή διαδικασία».

Ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών του 2ου Λυκείου Καβάλας