«Πράσινο» το αεροδρόμιο της Egnatia Aviation στον Αμυγδαλεώνα

Αρχίζουν τα έργα στο παλιό αεροδρόμιο με την κατασκευή νέων τροχοδρόμων – Ποιο είναι το πλάνο της εταιρίας για την επόμενη πενταετία σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Δημήτρη Λυμπεράκη

Το όραμα ανάπτυξης του χώρου και τις δραστηριότητες που θα φιλοξενεί με την ολοκλήρωση των εργασιών στο παλαιό αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα ξεδιπλώνει ο Δημήτρης Λυμπεράκης. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Egnatia Aviation μιλάει για την ανάπτυξη του αεροδρομίου, με αφορμή την έναρξη των εργασιών για την αναβάθμιση και συντήρηση του διαδρόμου προσγείωσης με την κατασκευή των νέων τροχοδρόμων.

«Αυτές οι εργασίες δεν προβλέπεται πότε θα ολοκληρωθούν, γιατί η κατασκευή των νέων τροχοδρόμων είναι κάτι άγνωστο, με την έννοια ότι θα πρέπει να γίνουν αρκετά έργα υποδομής που είναι 1.300 μέτρα, οπότε εξαρτώνται όλα από το υπέδαφος, αλλά δεν θα πάρει πάνω από 4-5 μήνες το όλο στάδιο. Στο σύνολο οι τροχόδρομοι θα είναι πέντε και θα πρέπει να γίνει ένα δίκτυο, έτσι ώστε από την πλευρά του Πολύστυλου, όταν ένα αεροπλάνο θα πρέπει να απογειωθεί, να μπορέσει να φτάσει στο σημείο κράτησης, όπως λέγεται,  χωρίς να εμποδίζει την κίνηση στον διάδρομο.  Από τη στιγμή που θα τελειώσει η αναβάθμιση του αεροδρομίου και να ληφθεί η άδεια λειτουργίας του, μετά σταδιακά ξεκινά και η ανάπτυξη της περιοχή της πόλης με το air site  και η περιοχή πόλης, όπου θα αρχίζει να γίνεται  η ανάπτυξη του κτιρίου, της σχολής, της διαμονής των μαθητών, νέες εγκαταστάσεις πύργου, του κτιρίου όπου θα κινείται ο κόσμος. Υπάρχει ένα μεγάλο πρόγραμμα κτιριακό που θα διαρκέσει αρκετά χρόνια. Το μεγαλύτερο μέρος των ήδη υπαρχόντων εγκαταστάσεων είναι ακατάλληλο, διότι είναι παλιά κτίρια και δεν μπορούν να κριθούν κατάλληλα με τους νέους κανόνες  περιβαλλοντικούς και πολεοδομικούς. Πρέπει να γίνουν νέα κτίρια, πρέπει να γίνει το πρώτο «πράσινο αεροδρόμιο» για να είναι μιας καλής ενεργειακής τάξης», είπε αρχικά σε παρέμβασή του στον ALPHA Radio 88,6.

Μέρος των μαθητών θα διαμένουν στον χώρο του αεροδρομίου 

«Υπάρχει ένα κλίμα ότι πρέπει όλα να αρχίσουν να γίνονται πράσινα, οπότε δεν θα μπορούσε ο Αμυγδαλεώνας να μην είναι μέσα σ αυτό το ευρύτερο πρόγραμμα. Αυτό θέλει περισσότερη δουλειά και μεγάλο  κόστος, όμως από κει και μετά  κάτι το οποίο είναι μη ενεργοβόρο στην κατασκευή του, να είναι πολύ φθηνότερο στην λειτουργία του. Επίσης μέρος των μαθητών θα  διαμένουν σε εγκαταστάσεις εντός του αεροδρομίου. Αυτή την στιγμή υπάρχει πρόγραμμα να γίνουν κτίρια που θα φιλοξενήσουν γύρω στα 100 άτομα με 200, αλλά σε καμία περίπτωση δεν φτάνουν αυτά τα κτίρια. Πολλοί σπουδαστές θα μείνουν σε σπίτια στην Καβάλα. Σίγουρα δεν υπάρχει άλλη σχολή στην Ευρώπη που να έχει το campus. Υπάρχουν κάποιες σχολές  σε μικρότερο βαθμό από τη δική μας, αλλά ό,τι υπάρχει αυτή την στιγμή, είναι πολύ μακριά από τον αστικό ιστό. Οπότε αυτό γίνεται εξ ανάγκης, γιατί οι μαθητές δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν. Αυτό που κάνουμε είναι πολύ κοντά στην Καβάλα και αυτό η πόλη μπορεί να το εκμεταλλευτεί, όπως και η ευρύτερη περιοχή και θα αποτελέσει πόλο έλξης διαφόρων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων».

200 άτομα στην επόμενη πενταετία

«Η υποχρέωσή μας για την αποπεράτωση του έργου είναι επτά χρόνια από τις 22 Δεκεμβρίου του  2021. Πιστεύω πως θα υπάρχει ο τρόπος , υπάρχει ένα πολύ μεγάλο οικονομικό κομμάτι αυτής της επένδυσης κρατημένο. Είναι όμως και θέμα αδειών, συγκυριών, όπως του covid που μας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό. Εάν τα πράγματα πάνε όπως υπολογίζουμε, στα 4-5 χρόνια θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα, ενώ τα πάντα εξαρτώνται από την αδειοδότηση του αεροδρομίου. Υπολογίζουμε με την σημερινή λειτουργία που θα έχει το αεροδρόμιο, τα άτομα που θα απασχολούνται είναι γύρω στα 180. Απ’ εκεί και πέρα είναι στους στόχους μας  το αεροδρόμιο να μπορέσει να δουλέψει πολύ περισσότερο, να εγκατασταθούν όργανα που θα κάνουν το αεροδρόμιο να  μπορεί να χρησιμοποιηθεί πέραν των ιδανικών συνθηκών, οπότε εκεί θα χρειαστούν περισσότερα άτομα, γιατί το αεροδρόμιο θα δουλεύει περισσότερο, αλλά και η λειτουργία του θα είναι πιο περίπλοκη. Οπότε εκεί θα χρειαστούν άλλα 20-25 άτομα, οπότε την επόμενη πενταετία τα άτομα θα ξεπεράσουν τα 200 στον αριθμό», είπε ο κ. Λυμπεράκης.

Η εταιρία πλέον έχει ένα σπίτι για να μπορέσει να αναπτυχθεί

«Στο αεροδρόμιο επίσης θα έχουμε και σχολή μηχανικών και αεροσυνοδών. Το μεγαλύτερο όφελος δεν είναι ότι η σχολή πιλότων θα βρει ένα μέρος να εγκατασταθεί, αλλά είναι ότι η εταιρία βρίσκει ένα σπίτι  που μπορεί να αναπτυχθεί. Υπάρχει τεράστια ανάγκη για να δημιουργηθούν ακαδημίες εκπαίδευσης όλων των αεροπορικών επαγγελμάτων, αλλά και εκπαίδευσης φύλαξης αεροδρομίων  και για ότι υπάρχει και κινείται μέσα σε ένα αεροδρόμιο. Δεν υπάρχουν πολλοί φορείς που να μπορούν παγκόσμια να προσφέρουν στην εκπαίδευση. Είναι ελάχιστοι, συνεπώς στο δικό μας το πλάνο είναι πώς όσα  περισσότερα αεροπορικά επαγγέλματα μπορούμε να εντάξουμε  στα δικά μας προγράμματα, να το κάνουμε και εδώ υπάρχει έδαφος για να γίνει  ουσιαστικά και τυπικά».