Στα ύψη και πάλι η τιμή της βενζίνης. Πολύ κοντά στα 2 ευρώ στην Καβάλα!

Πώς σχολιάζει την κατάσταση που επικρατεί ο πρόεδρος των πρατηριούχων υγρών καυσίμων Καβάλας Φώτης Πούλος και ποιες είναι οι προβλέψεις του για την πορεία της τιμής του «μαύρου χρυσού»

Η βενζίνη μπορεί να γεμίζει τα ρεζερβουάρ, αλλά την ίδια ώρα αδειάζει τα πορτοφόλια, καθώς η τιμή της πήρε πάλι την ανηφόρα σε σημείο που στην Καβάλα έχει φτάσει πολύ κοντά στα 2 ευρώ (1,96 μέση τιμή) ενώ σε πολλές περιοχές της Ελλάδας έχει ήδη ξεπεράσει το «φράγμα» των 2 ευρώ! Και όλα αυτά στην κορύφωση της περιόδου των διακοπών. Όπως ανέφερε σε χθεσινό της (1.8.2023) ρεπορτάζ η εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος στα αστικά κέντρα, η απλή αμόλυβδη κοστίζει 1,90 με 1,91 ευρώ το λίτρο, ενώ σε αρκετά νησιά η τιμή της βενίζνης έχει ξεπεράσει το φράγμα των 2 ευρώ το λίτρο.

Γιατί πήρε φωτιά η τιμή της βενζίνης

Στην εκτόξευση της τιμής της βενζίνης οδήγησε η αύξηση της τιμής του πετρελαίου μπρεντ. Στις αρχές Ιουλίου στοίχιζε περίπου 75 δολάρια το βαρέλι. Πλέον έχει ανέβει στα 85 δολάρια το βαρέλι. Βέβαια δεν είναι μόνο το πετρέλαιο που έβαλε φωτιά στην βενζίνη και την οδήγησε σε ράλι. Ρόλο στην αύξηση παίζουν κι άλλοι παράμετροι, όπως ότι τα καύσιμα είναι χρηματιστηριακά προϊόντα, ή η ισοτιμία ευρώ – δολαρίου κ.λπ. Εν μέσω αυτού του κλίματος η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης πανελλαδικά, από 1,86 ευρώ το λίτρο στην 1.7.2023 έφτασε στα 1,94 ευρώ στις 30.7.2023. Η τιμή της δηλαδή,  αυξήθηκε, δηλαδή, κατά 4,3% στο διάστημα αυτό σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης.

Πιο οικονομική η Θεσσαλονίκη, στα ύψη η τιμή στα νησιά

Στην Αττική, η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης είναι στα 1,91 ευρώ το λίτρο. Αντιστοίχως, στη Θεσσαλονίκη πωλείται ελαφρώς πιο οικονομικά (1,90 ευρώ το λίτρο) και στην Αχαΐα έναντι 1,95 ευρώ το λίτρο. Στα νησιά η τιμή έχει ξεφύγει και έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ το λίτρο με… πρωταθλήτριες τις Κυκλάδες. Το μέσο κόστος της απλής αμόλυβδης στις 30.7.2023 ήταν 2,18 ευρώ το λίτρο στις Κυκλάδες, 2,09 ευρώ το λίτρο στα Δωδεκάνησα, 2,04 ευρώ στη Λευκάδα, 2,02 ευρώ στην Κεφαλονιά, 1,99 ευρώ στο Ηράκλειο Κρήτης, στην Κέρκυρα και στο Ρέθυμνο, 1,98 ευρώ στα Χανιά, στη Ζάκυνθο, στη Λέσβο και στη Σάμο, 1,97 ευρώ στη Χαλκιδική και 1,91 ευρώ στη Χίο.

Βροχή οι καταγγελίες και τα πρόστιμα

Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) δέχεται αρκετές καταγγελίες που αφορούν στην αγορά των καυσίμων. Γι’ αυτόν το λόγο έχει εξαπολύσει αυτή την περίοδο μπαράζ ελέγχων. Πριν μερικές ημέρες ανακοινώθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης πως επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 40.000 ευρώ σε πρατήρια υγρών καυσίμων. Συγκεκριμένα, 25.000 ευρώ εξ αυτών αφορούσαν πέντε βενζινάδικα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κεφαλονιά, και τα υπόλοιπα 15.000 ευρώ σε βενζινάδικα σε Λάρισα και Πιερία

Φώτης Πούλος: Ακριβότεροι φόροι και υψηλότερος ΦΠΑ στην Ελλάδα

Σχολιάζοντας τους λόγους για τους οποίους η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα είναι τόσο υψηλή (η 3η πιο ακριβή στην Ευρώπη) ο πρόεδρος των βενζινοπωλών της Καβάλας Φώτης Πούλος ανέφερε ότι «όπως έχουμε πει και άλλες φορές το πετρέλαιο είναι ένα καθαρά χρηματιστηριακό προϊόν. Έστω και μέσα στο καλοκαίρι η τιμή του αυξήθηκε διεθνώς και στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για να επηρεάσουμε αυτή την κατάσταση. Εκεί που μπορεί να γίνει κάτι είναι η μείωση των φόρων. Στην Ελλάδα έχουμε τους ακριβότερους φόρους στην ΕΕ και τον υψηλότερο ΦΠΑ στο προϊόν. Αν θέλαμε μια συγκράτηση των τιμών θα μπορούσαμε να την είχαμε πετύχει με τη μείωση τους. Για να συμβεί αυτό όμως πρέπει να υπάρχει πολιτική βούληση η όποια όμως δεν υπάρχει! Το προϊόν βάζει στα κρατικά ταμεία πάρα πολλά χρήματα και το μόνο που υπάρχει ως διευκόλυνση είναι τα διάφορα… pass που δίνονται στον κόσμο».

Στα διυλιστήρια και στις εταιρίες εμπορίας των καυσίμων το πρόβλημα…

Απαντώντας στην ερώτηση γιατί όταν η τιμή της βενζίνης ανεβαίνει διεθνώς αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό στην αγορά, όχι όμως όταν καταβαίνει, δήλωσε: «όταν προμηθευτώ σήμερα μια ποσότητα καυσίμων, η τιμή της οποίας είναι διαφορετική από την προηγούμενη, θα πρέπει κι εγώ να αλλάξω την τιμή πώλησης προς τους καταναλωτές, η οποία επαναλαμβάνω γίνεται με το περιθώριο που μου έδωσε η Κυβέρνηση από τον Αύγουστο του 2029. Όταν λοιπόν το διυλιστήριο κατεβάσει τις τιμές θα το κάνω κι εγώ μόλις προμηθευτώ το προϊόν απ’ εκεί. Αυτή η κατάσταση δεν εξαρτάται και δεν επηρεάζεται από εμάς. Το πρόβλημα εντοπίζεται στα διυλιστήρια και στις εταιρίες εμπορίας των καυσίμων. Εμείς είμαστε ο τελευταίος κρίκος σ’ αυτή την εφοδιαστική αλυσίδα». Πολλές φορές αναφερόμαστε στις αυξημένες τιμές στα νησιά. Εκεί όμως δεν υπάρχει η δυνατότητα να αλλάξουν συχνά τις τιμές γιατί στην καλύτερη περίπτωση εφοδιάζονται μια φορά την εβδομάδα. Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι όσο βγαίνουμε από το κέντρο των πόλεων, όπου η κίνηση είναι μικρότερη και οι παραλαβές λιγότερες, τόσο πιο αργά θα αργούν να αλλάζουν οι τιμές. Όπως και να έχει πάντως, η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων κάτι ότι μπορεί για να εξυπηρετήσει τον καταναλωτή, γιατί στο κάτω-κάτω κι εμείς κομμάτι του καταναλωτικού κοινού είμαστε»!

Σύντομα θα δούμε τα… 2 ευρώ στην Καβάλα

Για την τιμή του προϊόντος στην Καβάλα και για την πρόβλεψη για το επόμενο διάστηκα ανέφερε ότι «μ μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, αυτή τη στιγμή στην Καβάλα είναι 1,96 και αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση δε νομίζω ότι θα αργήσουμε να δούμε την τιμή της να φτάνει στα 2 ευρώ. Δεν ξέρω τι θα γίνει τον Αύγουστο, με τις αυξήσεις που έρχονται. Η πρόβλεψη είναι ότι και την επόμενη εβδομάδα η τάση αυτή θα συνεχιστεί».