«Προεκλογική» συνέντευξη Σιμιτσή με «σκληρό ροκ» κατά της Διοίκησης Τσανάκα

«Πυρά» Ανοιχτής Πόλης κατά της Δημοτικής Αρχής αλλά και «ειδήσεις» σε ό,τι αφορά τις Δημοτικές Εκλογές του 2019

Απραξία, αδράνεια και  απαξίωση  στα μεγάλα ζητήματα του δήμου καβάλας καταλόγισε στην διοίκηση του δήμου Καβάλας και προσωπικά στην δήμαρχο Δήμητρα Τσανάκα ο τ. δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στα τοπικά ΜΜΕ το μεσημέρι της Πέμπτης 18 Μαΐου 2017 η δημοτική παράταξη της Ανοιχτής Πόλης.

«Παρών» στη συνέντευξη Τύπου έδωσαν οι τρεις από τους τέσσερις δημοτικούς συμβούλους της Μείζονος Αντιπολίτευσης (απουσίαζε ο Θόδωρος Μουριάδης), οι κ.κ. Λεωνίδας Παππάς, Χριστόδουλος Μιχαλάκης και Χρήστος Τσοχαταρίδης.

Τα ταξιδάκια της Δήμητρας

Ο κ. Σιμιτσής άσκησε σκληρή κριτική στην διοίκηση του δήμου Καβάλας και προσωπικά στην κ. Τσανάκα, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Με την απουσία της, καταλαβαίνουμε επιτέλους τι εννοούσε όταν έλεγε πως θα βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη της Καβάλας. Εννοούσε ότι θα δίνει χρήματα στα τουριστικά πρακτορεία για να ταξιδεύει συνεχώς για λόγους που δεν γνωρίζουμε. Που δεν σχετίζονται είτε άμεσα, είτε έμμεσα με τα συμφέροντα του δήμου Καβάλας. Διότι, το ταξίδι στην Ίμβρο μπορεί να δικαιολογηθεί σε ιδιωτικό επίπεδο, μπορεί να δικαιολογηθεί από πλευράς υπουργείου Εξωτερικών αν της έχει ανατεθεί κάποια ιδιαίτερη εθνική αποστολή, αλλά, κατά τα άλλα, συνιστά μία βαθύτατη προσβολή προς το Δημοτικό Συμβούλιο, αφού η συνεδρίασή του  ήταν προγραμματισμένη. Και δεν είναι η μοναδική φορά που κάνει κάτι τέτοιο, ή το  μοναδικό μέλος της παράταξης της σημερινής διοίκησης του δήμου που ταξιδεύει μόνο του, χωρίς να δίνει λογαριασμό πού πήγε και τι κάνει. Ταξιδάκια στην Πετρούπολη, ταξιδάκια στην Ινδία και όπου αλλού μας αρέσει να πηγαίνουμε. Η δήμαρχος παραμένει απαθής και αμέτοχος θεατής σε εξελίξεις που είναι πολύ δυσάρεστες για τον δήμο Καβάλας».

Είναι εγκληματικό να γίνουν διόδια στην Άσπρη Άμμο

Αναφερόμενος στην πιο πρόσφατη και ταυτόχρονα ανησυχητική δυσάρεστη  είδηση, αυτή  της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Όρων για τα διόδια που θέλει να τοποθετήσει η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ» στην περιοχή πάνω από την Άσπρη Άμμο, ο κ. Σιμιτσής επεσήμανε ότι ο συγκεκριμένος χώρος βρίσκεται κοντά στον κόμβο του λιμανιού, όπως κατεβαίνουμε από τον Άγιο Σίλα, πεντακόσια περίπου μέτρα πριν από τη διασταύρωση για το λιμάνι. «Αυτή η εξέλιξη είναι ιδιαίτερα ανησυχητική και εμείς είμαστε δυσαρεστημένοι με την απόφαση του υπουργού (υποτίθεται) Περιβάλλοντος κ. Τσιρώνη, του «οικολόγου», ο οποίος δεν ξέρω με ποια κριτήρια ενέκρινε μία μελέτη την οποία είχε ήδη απορρίψει η περιφέρεια ΑΜΘ, το περιφερειακό συμβούλιο και είμαι σίγουρος ότι θα απορρίψει και το ΔΣ Καβάλας, όταν το θέμα έρθει προς συζήτηση, έστω και ως γνωμοδότηση. Αναρωτιέμαι, μετρήθηκαν οι δυσμενέστατες επιπτώσεις που θα επηρεάσουν το κυκλοφοριακό στην Καβάλα; Θα ξαναγυρίσουμε στις αρχές της δεκαετίας του 2000; Αυτό τελικά θέλει να πετύχει η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ;». Αυτό είναι που σχεδιάζει για τον τόπο μας η σημερινή κυβέρνηση; Και αυτό είναι που ανέχεται για τον τόπο μας η σημερινή διοίκηση του δήμου; Αυτό το οποίο ζητάμε ως παράταξη είναι να καταθέσει  αμέσως αίτηση ακύρωσης κατά της έγκρισης περιβαλλοντικών όρων στο ΣτΕ ή στο αρμόδιο δικαστήριο. Υπάρχει νομική υπηρεσία να το κάνει. Αν δεν μπορεί λόγω φόρτου εργασίας, ν ανατεθεί σε άλλο δικηγόρο, έμπειρο, όπως συνέβη και με τον ΤΑΠ. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνουν τα διόδια. Είναι απολύτως εγκληματικό. Αν είναι να γίνουν διόδια σίγουρα δεν θα πρέπει να γίνουν στην συγκεκριμένη περιοχή.

Casus belli η παραχώρηση του «Απόστολος Παύλος» σε ιδιώτη

Τον σταθμό διοδίων σχεδιάζουν να τον τοποθετήσουν κοντά στο λιμάνι «ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β». Μαθαίνουμε, ότι τον τελευταίο καιρό έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον διάφοροι επενδυτές να αγοράσουν τα λιμάνια μας, ή να ζητήσουν την παραχώρησή τους για πολλά χρόνια, όπως συνέβη στον Πειραιά. Ακούστηκαν μάλιστα ονόματα για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. Εμείς καταρχάς δεν διαφωνούμε με την ανάπτυξη του λιμανιού «ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β». Μάλιστα, καταφέραμε σε μεγάλο βαθμό να βοηθήσουμε τον ΟΛΚ να το προχωρήσει. Από την άλλη πλευρά όμως θα αποτελέσει για εμάς αιτία πολέμου «Casus belli» η παραχώρηση του λιμανιού «Απόστολος Παύλος» σε ιδιώτη. Το θεωρούμε απαράδεκτο, με δεδομένο ότι η χερσαία ζώνη του λιμανιού εκτείνεται και μέσα στην πόλη. Σε κάθε περίπτωση, ζητάμε  από τη διοίκηση του δήμου να αποκλείσει κάθε σκέψη παραχώρησης του λιμανιού «Απόστολος Παύλος» σε ιδιώτη, και να ξεκινήσει τις προσπάθειες που προβλέπει ο νόμος 4150/2012 για την αλλαγή της χερσαίας ζώνης του λιμανιού. Υπάρχει ήδη μία προεργασία από εμάς την οποία δεν έχει αξιοποιήσει η σημερινή διοίκηση. Επί πλέον, έχει ξεχάσει την υπόθεση της διεκδίκησης του λιμανιού των Σφαγείων, όπως και άλλων «αδέσποτων» λιμανιών στην Καλαμίτσα και στην Καρβάλη».

Μπορεί να αδειοδοτηθεί ο ΣΜΑ που λειτουργεί πάνω από την Άσπρη Άμμο

Ένα άλλο μεγάλο θέμα που έχει διαχρονικές συνέπειες για την περιοχή μας  κατά τον κ. Σιμιτσή, είναι αυτό της διαχείρισης των απορριμμάτων. «Η κ. Τσανάκα κατά την προσφιλή της συνήθεια προτίμησε να απαξιώσει το έργο που κάναμε την προηγούμενη οκταετία, όπως και το έργο του Στάθη Εριφφυλίδη τα προηγούμενα χρόνια.  Όσον αφορά τον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, μαζί με το Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών, είχε σχεδιαστεί από εμάς  να γίνει στον χώρο του παλιού λατομείου απέναντι από την ΕΡΓΟΜΑΡ, εκεί που ήταν το περασμένο καλοκαίρι τα προσφυγικά αντίσκηνα. Λέμε λοιπόν, ότι η διοίκηση πρέπει να επιμείνει στην χωροθέτηση του ΣΜΑ και του ΚΔΑΥ στο συγκεκριμένο σημείο. Να αξιοποιήσει την ολοκληρωμένη και αδειοδοτημένη μελέτη που είχαμε κάνει για τον σκοπό αυτό. Η κ. Τσανάκα παριστάνει την περιβαλλοντικά «ανησυχούσα», ότι τάχα πρέπει να φροντίσουμε την Καρβάλη. Πληροφορούμαστε, ότι θέλει τώρα να κλείσει προσωρινά, πάνω από τρία χρόνια,  τον μη αδειοδοτημένο ΣΜΑ που λειτουργεί μέσα στο δάσος, απέναντι από την Άσπρη Άμμο και να μεταφέρονται τα απορρίμματα για μεταφόρτωση στις νταλίκες στον ΣΜΑ που ήδη ετοιμάζεται και πρόκειται να αδειοδοτηθεί λίγο έξω από τον Αμυγδαλεώνα, με μία ανεξήγητη αδιαφορία και αναισθησία. Οι κάτοικοι του Αμυγδαλεώνα δεν την ψήφισαν; Και τους τιμωρεί με την κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική επιβάρυνση, περισσότερων από πενήντα δρομολογίων που θα πηγαίνουν στον ΣΜΑ του Αμυγδαλεώνα; Εμείς έχουμε μία συγκεκριμένη πρόταση: Ο σημερινός ΣΜΑ που λειτουργεί πάνω από την Άσπρη Άμμο, μπορεί κάλλιστα να πάρει άδεια. Δεν είναι τίποτα να ξεκινήσει μία δικαστική διαδικασία εναντίον του δασικού χάρτη και να εξασφαλίσουμε με απόφαση ασφαλιστικών μέτρων την προσωρινή λειτουργία του ΣΜΑ, μέχρις ότου πάρει την αδειοδότηση, καθώς ο δήμος θα έχει στην περίπτωση αυτή όλα τα δίκια με το μέρος του».

Η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων να γίνει δίπλα στον ΧΥΤΑ

Ο κ. Σιμιτσής επεσήμανε πως είναι πολύ σημαντικό πλεονέκτημα το ότι υπάρχει ο ΧΥΤΑ, το οποίο όμως η κ. Τσανάκα δεν εκμεταλλεύεται. «Ακριβώς επειδή ο ΧΥΤΑ με την εξυγίανση και τη επέκτασή του θα μετατραπεί σε Χώρο Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ), είναι πολύ συμφέρον και λογικό να γίνει η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων, το μεγάλο εργοστάσιο στα όρια του δήμου Καβάλας. Κατά την άποψή μας, το πιο συμφέρον θα ήταν να γίνει δίπλα στον ΧΥΤΑ. Πρόσφατα ο Βασίλης Λιόγκας με ενημέρωσε ότι αλλάζει ο εθνικός σχεδιασμός για μία ακόμη φορά. Με βάση λοιπόν τις προβλέψεις του νέου εθνικού σχεδιασμού, είναι πάρα πολύ λογικό την μονάδα αυτή να την στήσει ο δήμος σε συνεργασία με την ΔΙΑΜΑΘ. Η άποψή μας είναι ότι η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων δεν πρέπει να ανήκει στη ΔΙΑΜΑΘ, αλλά να υπάγεται και να ανήκει στον δήμο Καβάλας, ο οποίος θα την στήσει και στη συνέχεια θα την εκχωρήσει σε έναν ιδιώτη, φέρνοντας έσοδα, ως ο βασικός παραγωγός των απορριμμάτων».

Θα είμαι εκ νέου υποψήφιος στην διαδικασία επιλογής επικεφαλής της παράταξης

Όσον αφορά τέλος, την διαδικασία επιλογής καινούργιου επικεφαλής, εφόσον υπάρξει, στα τέλη του 2018, ο κ. Σιμιτσής γνωστοποίησε την απόφαση στην οποία κατέληξαν οι αιρετοί, αυτό να γίνει νωρίτερα. Επειδή η αρχική ημερομηνία είναι μακρινή, δίνει ελάχιστες προοπτικές και δυνατότητες σε όποιον επιλεγεί. Για τον λόγο αυτό οι δικές τους εσωτερικές αρχαιρεσίες θα γίνουν τελικά το αργότερο τα Χριστούγεννα του 2017. Έτσι θα υπάρχει περιθώριο χρόνου μέχρι τον Μάιο του 2019, οπότε και θα γίνουν οι εκλογές με  τον επικεφαλής που θα έχει οργανώσει την παράταξη πολύ καλά, «στρατολογώντας» και καινούργια στελέχη. «Σε ό,τι έχει να κάνει με συνεργασίες με άλλες παρατάξεις, ποτέ δεν είπαμε όχι. Ποτέ δεν είπαμε όχι στην προσχώρηση καβαλιωτών στην παράταξή μας. Άρα λοιπόν, όποιος θέλει να συνεργαστεί με την παράταξή μας δεν έχει παρά να συνεννοηθεί με εμάς και όχι να δημοσιεύει διάφορες ειδήσεις δεξιά και αριστερά, ότι τάχα συνεργαζόμαστε επίσημα και συνενωνόμαστε παρατάξεις υπό την ηγεσία του ενός ή του άλλου. Τέτοιο ενδεχόμενο προς το παρόν δεν υπάρχει. Παραμένει όμως το γεγονός ότι είμαστε ανοικτοί σε κάθε συνεργασία και όποιος θέλει ας έρθει να διαμορφώσουμε μαζί το μέλλον της Καβάλας με την παράταξη που έχουμε».

Ο πίνακας των συγκρίσεων

Τέλος, ο κ. Σιμιτσής έδωσε στη δημοσιότητα και έναν πίνακα, όπου παρουσιάζονται οι Μελέτες, οι Σχεδιασμοί και τα Έργα που ξεκίνησαν ή συνεχίστηκαν από 01.01.2007 έως και 30.06.2009, σημειώνοντας πως «Η σύγκριση με αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι καταλυτική»!

 

ΕΜΕΙΣ ΤΣΑΝΑΚΑ
ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ 1) Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Καβάλας.

Ξεκίνησε να εκπονείται το 2007.

Τελείωσε το 2013.

2) Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δήμου Καβάλας 2007-2010.

3) Σχέδιο Πόλης Περιγιαλίου.

Ξεκίνησε το 2007.

Εκδόθηκε Προεδρικό Διάταγμα το 2010.

ΜΗΔΕΝ

ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΟΜΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ:

1) Νέο Σχέδιο Πόλης Καβάλας, σύμφωνα με όσα ορίζει το νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.

2) Απαλλοτρίωση του Παγοποιείου (έτοιμη δουλειά από το 2014).

3) Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο για τη Δημοτική Ενότητα Φιλίππων.

 

ΔΕΠΟΣ Αποτρέψαμε την εκποίηση των 1.200 στρεμμάτων.

Υποβάλαμε Επιχειρησιακό Σχέδιο στη ΔΕΠΟΣ για την αξιοποίηση 140 στρεμμάτων.

 

 

——————–

ΘΕΜΑΤΑ

 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Λιθάνθρακας (τον διώξαμε) TAP (τον φέρνουν)
ΘΕΜΑΤΑ ΔΕΥΑΚ · Δίκτυο ύδρευσης – αποχέτευσης για σύνδεση του Νέου Νοσοκομείου.

· Δεξαμενή νερού πάνω από το 5ο Λύκειο.

· Έξι νέα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη στα αντλιθοστάσια , νέος γενικός πίνακας και εφεδρικό Η/Ζ στο κεντρικό αντλιοστάσιο.

· Τριτοβάθμια επεξεργασία λυμάτων.

· Δίκτυο ύδρευσης και χωριστικό δίκτυο αποχέτευσης στον Άγιο Αθανάσιο.

· Δίκτυο ύδρευσης στον Βύρωνα, στη Ραψάνη, στα Χίλια, στον Άγιο Κωνσταντίνο και στην Παναγία (συνολικά 65 km δίκτυο ύδρευσης και 21 km δίκτυο αποχέτευσης).

·         Επέκταση βιολογικού καθαρισμού (συνέχεια έργου Εριφυλλίδη)

1) Συνεχίζουν τα δικά μας έργα στην Καβάλα.

2) Κατάφεραν να απεντάξουν από το ΕΣΠΑ την αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης Κηπούπολης (έτοιμο έργο δικό μας με εργολάβο).

 

 

 

 

 

 

ΠΑΝΑΓΙΑ Συντήρηση – ανάπλαση φρουρίου και συγκροτήματος Παλιάς Μουσικής (μελέτη, διαγωνισμός Εριφυλλίδη – κατασκευή δική μας).  

——————–

ΔΡΟΜΟΙ · Κατασκευή προέκτασης οδού 13ης Σεπτεμβρίου (συνδετήριας οδού Αγίου Κωνσταντίνου με Άγιο Αθανάσιο και Περιγιάλι).

· Διάνοιξη και κατασκευή νέας οδού προς Γλάστρες, στο Παληό.

· Κατασκευή με όλες τις υποδομές της οδού Καζαντζάκη, στο Παληό.

· Κατασκευή οδού Δαναών.

· Κατασκευή οδού Φαληρέως και σύνδεση με οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης.

 

 

 

 

 

——————–

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Πλήρης ανακαίνιση θεάτρου «Αντιγόνη Βαλάκου» και αδειοδότηση της λειτουργίας του. Αντικατάσταση εισόδου στο θέατρο «Αντιγόνη Βαλάκου».
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ · Ανακαίνιση, εξοπλισμός, συντήρηση σταδίου «Ανθή Καραγιάννη». (900.000 €)

· Ανακαίνιση, εξοπλισμός, συντήρηση ΕΑΚ «Αλεξάνδρα Δήμογλου». (250.000 €)

· Έναρξη λειτουργίας Κλειστού Κολυμβητηρίου (έργο Νομαρχίας).

Ανακαίνιση Βερουλείου (1.300.000)

υπό διαμόρφωση

 

 

ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ

 

Παιδικός σταθμός Νεαπόλεως (μελέτη, διαγωνισμός Εριφυλλίδη – κατασκευή δική μας).  

——————–

ΜΕΛΕΤΕΣ

ΔΗΜΟΥ

Πανελλήνιος Αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για: α) Πλατεία Καπνεργάτη, β) Κόμβο Φαλήρου, γ) Καμάρες ανατολικά, δ) Καμάρες δυτικά Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη (ένταξη έργου στο ΕΣΠΑ χάτη στις δικές μου μελέτες)

Το δελτίο Τύπου της Ανοιχτής Πόλης

Με τα συχνά ταξίδια της κ. Τσανάκα αντιλαμβανόμαστε τι εννοούσε όταν έλεγε πως θα αναπτύξει τουριστικά τον τόπο μας. Αυτή και τα στελέχη της θα επισκέπτονται τακτικά την Κωνσταντινούπολη, την Ινδία, την Πετρούπολη και άλλα μέρη δίνοντας δουλειά στους τουριστικούς πράκτορες, στις αεροπορικές εταιρίες, στους βενζινοπώλες.

Πάντως, η απουσία της κ. Τσανάκα από τη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για λόγο που δεν αφορά άμεσα ή έμμεσα την Καβάλα προσβάλλει το Σώμα και τον λαό που την ψήφισε.

Εν τω μεταξύ όμως παραμένει απαθής και αμέτοχος θεατής σε εξελίξεις δυσάρεστες για την περιοχή μας.

Διόδια

Ο Υπουργός κ. Τσιρώνης ενέκρινε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων για το σταθμό διοδίων που θέλει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» να εγκαταστήσει στην Παράκαμψη Καβάλας. Είμαστε σίγουροι πως η Μελέτη δεν υπολογίζει καθόλου ούτε αντιμετωπίζει σωστά τα αυξημένα κυκλοφοριακά φορτία και την τεράστια επιβάρυνση σε ρύπους που θα υποστεί η Καβάλα, με δυσμενείς επιπτώσεις για τη ζωή στην πόλη. Η σημερινή διοίκηση του Δήμου οφείλει να βγει από τον λήθαργο και να αντισταθεί σε αυτή την προοπτική, που οδηγεί ολοταχώς την Καβάλα πίσω στη δεκαετία του 1990. Να προσφύγει δικαστικά εναντίον της Υπουργικής Απόφασης και να εξετάσει με επιθετικό τρόπο το ανθρακικό αποτύπωμα που αφήνει στον Δήμο μας η ύπαρξη της Εγνατίας Οδού καταθέτοντας αγωγή αποζημιώσεως.

Λιμάνια

Πληθαίνουν οι φήμες ότι διάφοροι επενδυτές ενδιαφέρονται να αγοράσουν ή να ζητήσουν μακρόχρονη παραχώρηση των λιμανιών της Καβάλας. Για ποιο λιμάνι όμως μιλάμε; Κανείς δεν το ξεκαθαρίζει. Οποιαδήποτε παραχώρηση του «Απόστολος Παύλος», δηλαδή του λιμανιού μπροστά στην πόλη μας, αποτελεί casus belli, αιτία πολέμου.

Η σημερινή διοίκηση του Δήμου οφείλει να καταστήσει σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι αποτελεί στρατηγικό στόχο η ανάπτυξη του «Φίλιππος Β’», γεγονός που αποτυπώθηκε στα Επιχειρησιακά Σχέδια 2007-2010, 2011-2014 και 2015-2019. Σε καμιά περίπτωση δεν είναι δυνατό να δεχτούμε ιδιωτικοποίηση του «Απόστολος Παύλος» και μάλιστα με τη σημερινή χερσαία ζώνη που εισβάλλει στον πολεοδομικό ιστό της πόλης (και υποτίθεται πως θα αλλάξει σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ν. 4150/2013).

Εκκρεμούν εδώ και πολύ καιρό οι υποσχέσεις Κουρουμπλή και παράλληλα έχει ξεχαστεί η διεκδίκηση του λιμανιού των Σφαγείων.

ΔΙΑΑΜΑΘ – ΜΕΑ – ΣΜΑ – ΧΥΤΑ

ΔΙΑΑΜΑΘ: Ο εθνικός σχεδιασμός για τη διαχείριση των απορριμμάτων έχει αλλάξει πολλές φορές στη χώρα μας. Η «Διαχείριση Απορριμμάτων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ΑΕ» (ΔΙΑΑΜΑΘ), που είναι διαδημοτική επιχείρηση,παραμένει πάντα ο βασικός φορέας διαχείρισης.

Μέχρι το 2010 τη διοικούσαν δήμαρχοι του πολιτικού χώρου της κ. Τσανάκα. Τότε ήταν καλή. Ύστερα -και μέχρι το 2014- έγινε κακή. Οι συνεργάτες της κ. Τσανάκα αποδοκίμαζαν τα πάντα με ακραία ρητορική. Μετά ξαναέγινε καλή.

Οι κάδοι κομποστοποίησης που μοίρασε το 2014 σε δημότες η κ. Τσανάκα, τα αυτοκίνητα και τα μηχανήματα που παρέλαβε για την υπηρεσία καθαριότητας, η λειτουργία της ανακύκλωσης ήταν αποτέλεσμα δουλειάς που έγινε όλα τα προηγούμενα χρόνια, όλων των προηγούμενων διοικήσεων και δεν μπορεί να τα σφετεριστεί η σημερινή διοίκηση.

ΜΕΑ: Μέχρι το 2014 προβλεπόταν να γίνει Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) στον Ξεριά. Τώρα θα γίνει στην Καβάλα, αφού άλλαξε ο σχεδιασμός. Ήταν κάτι για το οποίο ενημέρωσα ο ίδιος προσωπικά τη δήμαρχο να το επιδιώξει, γιατί θα φέρει θέσεις εργασίας. Η άποψή μας είναι πως μπορεί να φτιάξει το εργοστάσιο ο ίδιος ο Δήμος Καβάλας, που διαθέτει προσωπικό και Τεχνική Υπηρεσία, και όχι η ΔΙΑΑΜΑΘ. Αυτό επιτρέπεται πλέον από τον νόμο.

Σύμφωνα με επιστολή της ΔΙΑΑΜΑΘ η ΜΕΑ προβλέπεται να εγκατασταθεί στο παλιό λατομείο της Άσπρης Άμμου, εκεί όπου λειτούργησε ο προσφυγικός καταυλισμός. Αγνοούμε ποιος έκανε τη χωροθέτηση χωρίς να ζητήσει προηγούμενη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου. Σύμφωνα με την ίδια επιστολή αρχικά επιλέχθηκε η μέθοδος της βιοξήρανσης και ύστερα της αναερόβιας χώνευσης (πάλι χωρίς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο) ενώ δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες περιβαλλοντικές μελέτες – άρα ζήσε Μάη μου…

ΧΥΤΑ-ΧΥΤΥ: Ο Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων έχει σοβαρά προβλήματα ήδη από το 2004. Εμείς κάναμε όλες τις απαραίτητες γεωλογικές έρευνες και υπογράψαμε σύμβαση για την εξυγίανση του υπάρχοντος και την επέκταση νέου ΧΥΤΑ. Καταφέραμε, με τη βοήθεια του Β. Λιόγκα, να πάρουμε χρηματοδότηση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος 9.500.000€. Όταν ολοκληρωθούν τα έργα, ο ΧΥΤΑ θα αλλάξει σε Χώρο Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ). Δυστυχώς, με έτοιμη μελέτη εδώ και πάνω από χρόνο η σημερινή διοίκηση του Δήμου αδρανεί. Τι περιμένει για το έργο, να γίνει καμιά κατολίσθηση και να μας πνίξουν τα σκουπίδια;

ΣΜΑ: Ο καινούργιος Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) είχε χωροθετηθεί από τη διοίκηση Εριφυλλίδη στην Καρβάλη, απέναντι από τη ΒΦΛ. Η κ. Τσανάκα παριστάνει την ανήξερη. Μπορεί πράγματι να αγνοούσε τι ήταν αυτό που ψήφιζε. Μετά τις αντιδράσεις των κατοίκων ο πρώην περιφερειάρχης Α. Γιαννακίδης ακύρωσε τη χωροθέτηση και ζήτησε νέα, την οποία ετοιμάσαμε στο παλιό λατομείο με πλήρη μελέτη εφαρμογής, καθώς και για Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ).

Εν τω μεταξύ όλα αυτά τα χρόνια λειτουργούσε ο παλιός ΣΜΑ στην Άσπρη Άμμο, εκεί που βρισκόταν κάποτε η Προκεχωρημένη Αποθήκη Πυρομαχικών (ΠΑΠ – Στρατόπεδο Μαρκοπούλου). Το Δασαρχείο δεν επέτρεπε την αδειοδότησή του, επικαλούμενο πως βρίσκεται μέσα σε αισθητικό δάσος. Πρόσφατα μάλιστα απέστειλε ειδοποίηση στον Δήμο να σταματήσει τη λειτουργία του.

Η σημερινή διοίκηση του Δήμου συμφωνεί να σταματήσει τη λειτουργία του ΣΜΑ Άσπρης Άμμου και να μεταφέρει όλο τον όγκο των σκουπιδιών στον υπό κατασκευή ΣΜΑ Αμυγδαλεώνα. Δηλαδή, αυτό που δεν δεχόταν για τους Καρβαλιώτες επιχειρεί να το φορτώσει στους κατοίκους του Αμυγδαλεώνα, αγνοώντας την κυκλοφοριακή επιβάρυνση και το οικονομικό κόστος 50 δρομολογίων ημερησίως μέσα από το χωριό.

Κι όμως υπάρχει λύση. Ο δασικός χάρτης δίνει την ευκαιρία στον Δήμο να προσφύγει στη δικαιοσύνη και να ζητήσει τον αποχαρακτηρισμό αυτής της «νησίδας», που δεν είχε χρήση δάσους αλλά χρήση στρατοπέδου για πολλές δεκαετίες.

Εκείνο το οποίο χρειάζεται ο Δήμος Καβάλας είναι όραμα και θέληση για την υλοποίησή του. Όχι υποχωρήσεις, όχι ενδοτικότητα, όχι ευθυνοφοβία.