Θοδωρής Γκόνης: Το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας «επενδύει» στην Παιδική Σκηνή

«Βολές» Καλλιτεχνικού Διευθυντή ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας προς την Περιφέρεια ΑΜ-Θ «που αγνοεί πλήρως το Φεστιβάλ Φιλίππων και δεν δίνει ούτε ένα ευρώ»

Το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας παρουσιάζει στην Παιδική του Σκηνή το έργο «Ο πρίγκιπας και ο ζητιάνος» του Μαρκ Τουέιν, σε σκηνοθεσία Ελεάννας Τσίχλη, με την πρώτη παράσταση για τους ενήλικες να «ανεβαίνει» χθες Κυριακή στο ανακαινισμένο, πλέον, «Αντιγόνη Βαλάκου» και το οικείο ΔΗΠΕΘΕ να επιμένει και να εμμένει στις παιδικές παραστάσεις, τόσο σε επίπεδο ποιότητας, όσο και σε επίπεδο προϋπολογισμού, καθώς το budget τους είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που διατίθεται για τις παραστάσεις που απευθύνονται σε ενήλικες. Αυτό δεν γίνεται τυχαία, αλλά στοχευμένα και βασίζεται στην συγκεκριμένη φιλοσοφία που έχουν τόσο η διοίκηση του ΔΗΠΕΘΕ όσο και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Θοδωρής Γκόνης, ο οποίος επισημαίνει ότι «η Τέχνη έχει ένα δικό της ακριβό αλφάβητο που πρέπει να το μαθαίνει κανείς από την αρχή και οι νέοι θεατές που μπαίνουν στο θέατρο με το αγνό βλέμμα τους, θα πρέπει να βλέπουν κάτι ακριβό, στην ουσία και στην ποιότητα», προσθέτοντας ότι τα ΔΗΠΕΘΕ πάντα έδιναν βάση στις παιδικές παραστάσεις, όμως με τα χρόνια υπέστη φθορά αυτή η προτεραιότητα, καθώς πολλά δεν λειτουργούν, ενώ ελάχιστα λειτουργούν επαγγελματικά. «Το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας είναι ένα από τα ΔΗΠΕΘΕ που δίνει βάση στις παιδικές παραστάσεις όχι μόνο επί των ημερών μου, αλλά και τα προηγούμενα χρόνια και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό. Άλλωστε αυτό αποδεικνύεται και από το οικονομικό budget για τις παιδικές παραστάσεις, το οποίο είναι πολλαπλάσιο από τις υπόλοιπες», δηλώνει ο κ. Γκόνης. Σημειώνει, επίσης, ότι οι παιδικές παραστάσεις και εν προκειμένω η τρέχουσα, «είναι ανταποδοτικές έτσι κι αλλιώς, πέρα από τα σχολεία που θα την δουν, διότι σκεφτόμαστε παιδαγωγικά και ουσιαστικά», προσθέτοντας ότι «ό,τι επενδύεις στον Πολιτισμό –με το Θέατρο να είναι μια σημαντικότατη Τέχνη– αναδρομικά έρχεται πολλαπλάσιο, σε μια εποχή που κυριαρχεί η έλλειψη Παιδείας και Κουλτούρας». Άλλωστε, αναφέρει και το αυτονόητο, για όσους είναι κοινωνοί των Τεχνών και δη του Θεάτρου, λέγοντας ότι αντιμετωπίζουν διαφορετικά και τις δυσκολίες της καθημερινότητας και την μαυρίλα που μας περιβάλλει. Σ’ αυτήν τη «μάχη», σημαντικό ρόλο παίζουν και τα ΔΗΠΕΘΕ, με τον κ. Γκόνη να σημειώνει ότι το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, παρόλο που είναι από τα πλέον επαγγελματικά, με βάση την δουλειά που γίνεται και τις παραγωγές που «γεννιούνται» μέσα από αυτό, θα μπορούσε να λειτουργεί πιο επαγγελματικά και να έχει μεγαλύτερο budget. «Για να φτιάξεις μια σχολή Θεάτρου, χρειάζονται χρήματα, για να έχεις σημαντικούς δασκάλους. Παρ’ όλα αυτά, εμείς χωρίς χρήματα, κάνουμε μια μεγάλη παραγωγή το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ Φιλίππων κι αυτά δεν είναι αυτονόητα», σχολιάζει ο ίδιος, προσθέτοντας ότι ο κόσμος κερδίζεται πάντα αναδρομικά, «”δοκιμάζει” τις παραστάσεις και κατόπιν λέει ότι του αρέσουν». Στέκεται, επίσης, στο γεγονός ότι «η Καβάλα προτείνει κι αναδεικνύει τον Πολιτισμό και δεν υποδέχεται δουλικά και μιμητικά παραστάσεις και παραγωγές», ενώ ξεκαθαρίζει ότι ναι μεν το Φεστιβάλ Φιλίππων είναι μια μεγάλη διοργάνωση, ωστόσο δεν είναι το μόνο πεδίο παραγωγής Θεάτρου, καθώς το ΔΗΠΕΘΕ «διασπείρει» τον Πολιτισμό και εκτός καλοκαιριού και εκτός Φιλίππων.

«Μόνο ο δήμος στηρίζει το Φεστιβάλ»

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας και του Φεστιβάλ Φιλίππων επισημαίνει το γεγονός ότι το δεύτερο μεγαλύτερο Φεστιβάλ στην Ελλάδα δεν χαίρει της «συμπαράστασης» που του αρμόζει από το κέντρο και το υπουργείο Πολιτισμού. «Θα πρέπει να κάνουμε όλοι κάτι γι’ αυτό, θα πρέπει να πιεστούν στο κέντρο, στο υπουργείο Πολιτισμού που κωφεύει, σα να μην υπάρχει η βόρεια Ελλάδα. Η Περιφέρεια ΑΜ-Θ αγνοεί παντελώς το Φεστιβάλ Φιλίππων και δεν δίνει ούτε ένα ευρώ, το μεγαλύτερο Φεστιβάλ της βόρειας Ελλάδας. Μόνο ο δήμος Καβάλας στηρίζει το Φεστιβάλ και μόνο εκεί δίνω τα εύσημα», δηλώνει ο ίδιος, λέγοντας χαριτολογώντας ότι τελευταία φορά που παρακολούθησε το Φεστιβάλ κάποιος υπουργός Πολιτισμού, ήταν στα… Ορλωφικά. Σχολίασε, δε, ότι η Αρχαιολογία ζητάει υπέρογκα ποσά από τα θεατρικά σχήματα «και πρέπει να τα δούμε όλα αυτά». Ωστόσο, ξεκαθαρίζει ότι συνεχίζεται απρόσκοπτα ο σχεδιασμός για το 60ο Φεστιβάλ Φιλίππων, ενώ παράλληλα «τρέχουν» κι άλλα πράγματα, όπως το χειμερινό πρόγραμμα του ΔΗΠΕΘΕ και η «κάθοδος» παραγωγών στον Πειραιά. «Εγώ χαίρομαι που η Καβάλα πρωτοστατεί», δηλώνει ο ίδιος, χωρίς να αποκαλύπτει περισσότερα για τα 60χρονα του Φεστιβάλ, ενώ για τις δυσκολίες σχολιάζει ότι δεν επηρεάζει το έργο που παράγει και θα συνεχίσει να παράγει το ΔΗΠΕΘΕ.