Καβάλα-Θάσος: Όταν τα ferry boats ήταν… ξύλινα

Πόσοι θυμούνται την εποχή όπου τα ferry boats στις γραμμές Κεραμωτή-Λιμένας και Καβάλα-Πρίνος ήταν… ξύλινα; Σίγουρα όχι πολλοί… Ένας εξ αυτών, όμως, είναι ο Παναγιώτης Αλεξόπουλος, ο οποίος ανάρτησε μια σχετική φωτογραφία στη σελίδα του facebook ΚΑΡΑΒΟΛΑΤΡΕΙΣ με το ΘΑΣΟΠΟΥΛΑ, την «παντόφλα» -όπως είθισται να λέγονται αυτού του είδους τα σκάφη λόγω του σχήματός τους- η οποία είχε ναυπηγηθεί στα τέλη της δεκαετίας του 1950 στη Θάσο και έπαιρνε 10-11 ΙΧ! Πριν από το ΘΑΣΟΠΟΥΛΑ είχε δρομολογηθεί το ξύλινο ferry ΕΡΕΤΡΙΑ, το πρώτο πλοίο της συγκεκριμένης γραμμής στο οποίο χωρούσαν 12 ΙΧ, ενώ μαζί με τα προαναφερόμενα, ξεκίνησαν στις γραμμές της Θάσου τα ΑΜΦΙΠΟΛΙΣ και ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Στο τεύχος 219 του περιοδικού ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ υπάρχει ένα σχετικό και πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Γ. Διονυσιάδη με τίτλο «Θάσος, η γραμμή και η ιστορία της» από το οποίο μπορεί κανείς να αντλήσει σημαντικές πληροφορίες για την ακτοπλοϊκή ιστορία της περιοχής.