Επώνυμη καταγγελία κατοίκου Βασιλάκη για «εκτός πλαισίου» αντιμετώπιση από τη ΔΕΥΑΚ-Τι απαντά ο πρόεδρος Νίκος Ξανθόπουλος

Διάλογοι σε υψηλούς τόνους ένθεν κακείθεν: «Μου έκλεισε το τηλέφωνο και μου είπε ''θα σου φέρω νερό όποτε θέλω εγώ''» – «Με απείλησε και με αποκάλεσε... κυδώνι»!

H«περιπέτεια» μιας συμπολίτισσάς μας στην προσπάθειά της να προμηθευτεί νερό για το σπίτι της καταλήγει σε δημόσια καταγγελία τόσο για την «εκτός πλαισίου» αντιμετώπισή της από τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) Καβάλας όσο και -κυρίως- για την «απαξιωτική» και «απαράδεκτη», σύμφωνα με την ίδια, στάση του προέδρου της Επιχείρησης Νίκου Ξανθόπουλου.




Συγκεκριμένα, η κ. Νίκη Κατζομύτη η οποία διατηρεί μόνιμη κατοικία στο ύψωμα Βασιλάκη εδώ και πάνω από 15 χρόνια καταγγέλλει ότι χρειάστηκαν περισσότερες από 48 ώρες για να… «δεήσει» η ΔΕΥΑΚ να της πάει νερό, με το διάστημα αυτό να περιλαμβάνει ουκ ολίγα «περιστατικά» έντασης και λογομαχίας τόσο με στελέχη της Επιχείρησης όσο και με τον ίδιο τον πρόεδρό της.

Η κ. Κατζομύτη έκανε την παρακάτω ανάρτηση στο facebook:

Τι ισχύει με τους κατοίκους του Βασιλάκη

Το δίκτυο της ΔΕΥΑΚ «σταματάει» στη γέφυρα λίγο μετά το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας. Αυτό σημαίνει ότι όσα σπίτια βρίσκονται από εκεί και πέρα, στο ύψωμα Βασιλάκη, προμηθεύονται νερό από τη ΔΕΥΑΚ με βυτία που «γεμίζουν» τις δεξαμενές που οι ιδιοκτήτες διατηρούν στις αυλές τους, χωρητικότητας από 8-12 κυβικά.

Η ΔΕΥΑΚ έχει στο ύψωμα Βασιλάκη περί τους 15 πελάτες. Επειδή οι άνθρωποι έχουν χτίσει τα σπίτια τους εκεί καθ’ όλα νόμιμα και κατόπιν έκδοσης οικοδομικής άδειας, δικαιούνται, βάσει της νομοθεσίας, να προμηθεύονται νερό από την Επιχείρηση Ύδρευσης και, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης (πχ αποκλεισμού λόγω καιρικών συνθηκών) από την Πυροσβεστική Υπηρεσία ή ακόμη και από τον Ελληνικό Στρατό.

Η διαδικασία που ακολουθείται είναι η εξής: Ο ιδιοκτήτης καλεί τη ΔΕΥΑΚ η οποία «βγάζει» δρομολόγιο και εξυπηρετεί με τις υδροφόρες της τα «εκτός πόλης» σπίτια που χρειάζονται νερό.

Η καταγγελία Κατζομύτη

Σύμφωνα με τα όσα είπε στο KAVALA POST, η κ. Κατζομύτη επικοινώνησε με τα γραφεία της ΔΕΥΑΚ το πρωί της Δευτέρας 18 Σεπτεμβρίου 2017 ζητώντας νερό, όπως πράττει τα τελευταία 15 χρόνια. Οι υπάλληλοι τής απάντησαν ότι «είναι αδύνατον» να γίνει αυτό την ίδια μέρα καθώς οι υδροφόρες είχαν ήδη «βγει» για δρομολόγιο στα ορεινά του δήμου Καβάλας. Συμφωνήθηκε η παράδοση του νερού να γίνει το πρωί της επόμενης μέρας.

Όταν το πρωί της Τρίτης 19 Σεπτεμβρίου 2017 η υδροφόρα δεν «φάνηκε», η κ. Κατζομύτη επικοινώνησε εκ νέου με τα γραφεία της ΔΕΥΑΚ και τότε ήταν, όπως μας λέει, που άρχισαν τα «προσκόμματα» και οι «δικαιολογίες». Αρχικά, οι υπάλληλοι της είπαν ότι «θα πρέπει να ελέγξουν αν έχει πληρώσει και μετά να δουν αν πρέπει να της φέρουν νερό», τη στιγμή που, όπως υποστηρίζει η ίδια, είχε προπληρώσει και αυτήν την παραγγελία, όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια.

Κάποια στιγμή, οι υπάλληλοι της ΔΕΥΑΚ «προώθησαν» την κ. Κατζομύτη στον πρόεδρο Νίκο Ξανθόπουλο. Η καταγγέλλουσα επικοινώνησε με τον πρόεδρο της Επιχείρησης ο οποίος, όπως υπογραμμίζει, της μίλησε πολύ άσχημα και απότομα, χρησιμοποιώντας εκφράσεις όπως «θα σου φέρω νερό όποτε θέλω εγώ»«δεν θα μου πεις εσύ τι να κάνω» κ.ά., ενώ της… έκλεισε και το τηλέφωνο «στα μούτρα»!

Το νερό δεν «ήρθε» ούτε την Τρίτη, παρά το γεγονός ότι η κ. Κατζομύτη εξήγησε τόσο στους υπαλλήλους όσο και στον πρόεδρο ότι έχει μικρά παιδιά και «δεν είναι δυνατό να μην μπορούμε να εξυπηρετηθούμε για τις βασικές μας ανάγκες!» και ότι, σύμφωνα με τον Νόμο, αν για οποιονδήποτε λόγο η ΔΕΥΑΚ αρνηθεί να της παρέχει νερό στο σπίτι, η ίδια έχει δικαίωμα να προμηθευτεί νερό από την Πυροσβεστική.

Το πρωί της Τετάρτης 20 Σεπτεμβρίου 2017, η καταγγέλλουσα αναγκάστηκε να πάει η ίδια στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΥΑΚ. Εκεί, υπήρχε εκ νέου «ένταση» με τους υπηρεσιακούς παράγοντες και, αφού επιβεβαιώθηκε ότι δεν υπάρχει οφειλή, τελικά το βυτίο βρέθηκε στο ύψωμα Βασιλάκη για να «γεμίσει» τη δεξαμενή τόσο της κ. Κατζομύτη όσο και ενός άλλου πελάτη, γείτονά της, το μεσημέρι της ίδιας μέρας.

Σε ερώτησή μας αν και στο παρελθόν είχε σημειωθεί ανάλογο «περιστατικό» είτε με υπαλλήλους είτε με τον ίδιο τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ, η κ. Κατζομύτη μάς απάντησε αρνητικά. «Πρώτη φορά συνέβη αυτό στα 15 χρόνια που μένουμε μόνιμα εδώ πάνω. Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιον λόγο ο πρόεδρος επέδειξε αυτήν την απαράδεκτη και απαξιωτική συμπεριφορά. Δεν είναι τρόπος αυτός! Είμαστε δημότες Καβάλας, πληρώνουμε κανονικά τα δημοτικά μας τέλη κι ας μην έχουμε ΚΑΜΙΑ απολύτως παροχή – ούτε καθαριότητα ούτε αποκομιδή απορριμμάτων ούτε τίποτα! Και το νερό που μας φέρνουνε, το προπληρώνουμε!», συμπλήρωσε η κ. Κατζομύτη.

Η απάντηση Ξανθόπουλου: «Αστεία πράγματα»…

«Δεν νιώθω την ανάγκη να απολογηθώ σε κανέναν για το ”περιστατικό” που μου αναφέρετε», δήλωσε ο Νίκος Ξανθόπουλος στο KAVALA POST σχετικά, χαρακτηρίζοντας την καταγγελία ως «αστεία» και παντελώς αστήρικτη με βάση τις μαρτυρίες και των υπηρεσιακών παραγόντων της ΔΕΥΑΚ που «χειρίστηκαν» την υπόθεση.

Για το πώς έγιναν τα πράγματα, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ μάς είπε: «Η πελάτισσα μάς πήρε τηλέφωνο το πρωί της Δευτέρας με αίτημα να πάρει νερό την ίδια μέρα! Αυτό δεν γίνεται! Έχουμε πει επανειλημμένα ότι θα πρέπει να μας ειδοποιούν τουλάχιστον 48 ώρες πριν, έτσι ώστε να μπορούμε κι εμείς να ανταπεξέλθουμε και όχι να περιμένουν να ”σωθεί” το νερό στη δεξαμενή τους και να μας πάρουν τελευταία στιγμή. Όταν τηλεφώνησε στην Υπηρεσία η κ. Κατζομύτη, τα οχήματά μας ήδη εκτελούσαν δρομολόγιο σε πελάτες μας στα ορεινά του δήμου και συγκεκριμένα στην Παλιά Καβάλα και τις Κορυφές. Δηλαδή, επειδή κάποιοι δεν είναι προνοητικοί και δεν σέβονται τους κανόνες, τι θα πρέπει να κάνει ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ; Να αφήσει χωρίς νερό ολόκληρα χωριά»;

Σύμφωνα με τον κ. Ξανθόπουλο, το νερό επρόκειτο να «πάει» στο σπίτι της κ. Κατζομύτη το μεσημέρι της Τρίτης. Ωστόσο, η ίδια ενημέρωσε τη ΔΕΥΑΚ ότι τελικά θα προμηθευτεί νερό από την Πυροσβεστική, γι’ αυτό και το δρομολόγιο δεν έγινε.

Όσο για την «ένταση» που σημειώθηκε στο μεταξύ τους τηλεφώνημα, ο κ. Ξανθόπουλος αναφέρει ότι τους τόνους «φρόντισε» πρώτη να ανεβάσει η ίδια η καταγγέλλουσα η οποία απείλησε ότι «θα φέρει τα κανάλια» και μάλιστα τον αποκάλεσε… «κυδώνι»! «Δεν με πείραξε ο χαρακτηρισμός. Αλλά κανείς δεν μπορεί να απειλεί ή και να δίνει εντολές στον πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ για το πώς θα κάνει καλύτερα του δουλειά του και πώς θα εξυπηρετήσει καλύτερα τους δημότες. Είμαστε εδώ για όλο τον δήμο Καβάλας, όχι μόνον για έναν πελάτη ο οποίος, μάλιστα, δεν σέβεται τους ”κανόνες” που μεταξύ μας έχουμε βάλει».

Η κατά 100% αύξηση στο τιμολόγιο της ΔΕΥΑΚ που τελικά… δεν είναι αύξηση!

Στο περιθώριο της καταγγελίας της, η κ. Κατζομύτη μάς είπε ότι «εντελώς ξαφνικά» η ΔΕΥΑΚ αποφάσισε να αυξήσει κατά 100% τη χρέωση του κυβικού μέτρου νερού, από 3 ευρώ που ήταν όλα αυτά τα χρόνια σε… 6 ευρώ! «Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μας… τιμωρούν», συμπληρωσε.

Ο Νίκος Ξανθόπουλος επιβεβαίωσε ότι όντως, από εδώ και στο εξής η τιμολόγηση του νερού στους «εκτός πόλης» πελάτες της ΔΕΥΑΚ θα γίνεται με 6 ευρώ το κυβικό, ωστόσο δεν πρόκειται για καμία «ξαφνική» αύξηση, απλά για εφαρμογή απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιχείρησης και του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας του… 2002 (!) η οποία ποτέ δεν εφαρμόστηκε! 

«Θα μπορούσαμε να χρεώσουμε τη διαφορά αναδρομικά σε όλους τους πελάτες μας, αλλά δεν θα το κάνουμε. Ωστόσο, είμαστε υποχρεωμένοι να εφαρμόσουμε, έστω και με καθυστέρηση… 15 ετών (!) αυτήν την απόφαση».