Μαζί με το 2017 ξεκίνησε και η «κούρσα» των τιμών στα καύσιμα

Φώτης Πούλος: Οι καταναλωτές πληρώνουν περισσότερο φόρους, παρά το ίδιο το προϊόν!

Η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα υγρά καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης-θέρμανσης και υγραέριο), σε συνδυασμό με τη διεθνή αύξηση των τιμών του αργού πετρελαίου βάζουν «φωτιά» στις τελικές τιμές για τους καταναλωτές.

Από την 1η Ιανουαρίου, η τιμή των καυσίμων ακολουθεί ανοδική πορεία λόγω της αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ). Οι αυξήσεις στα καύσιμα είναι 4 λεπτά το λίτρο στη βενζίνη, 10 λεπτά στο πετρέλαιο κίνησης και 10-12 λεπτά στο υγραέριο κίνησης.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος των Βενζινοπωλών Καβάλας Φώτης Πούλος, η νέα χρονιά δεν ξεκίνησε καλά για τον δικό τους κλάδο, αφού υπήρξαν μεγάλες αυξήσεις του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα. Συγκεκριμένα, η αύξηση στο πετρέλαιο κίνησης και στο υγραέριο κίνησης ξεπέρασε το 10%, ενώ στην αμόλυβδη άγγιξε το 6%. «Όλες αυτές οι αυξήσεις δημιουργούν άσχημες προϋποθέσεις, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε ένα πλάνο για το 2017. Στα τέλη του 2016 είδαμε να κατατίθενται αρκετές πινακίδες στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών, που θα έχει ως συνέπεια πτώση της κατανάλωσης για μία ακόμη φορά σε μία αλυσίδα επαγγελμάτων».

Επισημαίνεται ότι ο μέσος όρος τιμής της αμόλυβδης στην Καβάλα είναι στο 1,55 ευρώ το λίτρο, το πετρέλαιο κίνησης στο 1,30 ευρώ, ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης αγγίζει τα 0,98 με 0,99 λεπτά. «Μετά τη συμφωνία των χωρών του ΟΠΕΔ σημειώθηκε μεγάλη αύξηση στις τιμές του αργού πετρελαίου που μετακυλίστηκαν πολύ γρήγορα στην αγορά. Μέσα σε ένα μήνα ξεπεράσαμε τα 10 δολάρια το βαρέλι. Αυτήν τη στιγμή ο ΕΦΚ και ο ΦΠΑ στην τιμή της αμόλυβδης είναι στο 1,20 ευρώ. Τα υπόλοιπα 0,35 λεπτά είναι τα μεταφορικά, το κόστος του προϊόντος και το δικό  μας κέρδος. Οι καταναλωτές πληρώνουν περισσότερο φόρους, παρά το ίδιο το προϊόν! Τα στοιχεία αυτά  είναι αναρτημένα στο Υπουργείο Εμπορίου, οπότε ο καθένας έχει τη δυνατότητα να τα δει. Είναι μία πολιτική που δεν βγάζει πουθενά».

Όσον αφορά τη ζήτηση στο πετρέλαιο θέρμανσης, υπάρχει μεν μία κινητικότητα, αλλά οι ποσότητες που αγοράζουν οι καταναλωτές είναι πολύ μικρές. Ο κόσμος προσπαθεί να ζεσταθεί για λίγες ημέρες, μην έχοντας τη δυνατότητα να κάνει κάτι άλλο, αφού τα χρήματα που περισσεύουν είναι πάρα πολύ λίγα.