Η Θάσος αποκτά τουριστική «ταυτότητα»: Αποκαλυπτική η παρουσίαση του σχεδίου δράσης τουριστικής προβολής [φωτογραφίες]

Ο Οργανισμός Τουρισμού Θάσου περνάει σε νέα εποχή, απευθύνοντας ενωτική πρόσκληση προς όλους τους τουριστικούς φορείς-Πού υστερεί το νησί και ο... ξεπερασμένος ρόλος των εντύπων και της παρουσίας στις Τουριστικές Εκθέσεις

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα παρουσίαση η οποία αφορούσε το σχέδιο δράσης για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη της Θάσου πραγματοποίησε την Τετάρτη 2 Μαΐου 2018 στο κατάμεστο από επαγγελματίες του Τουρισμού Καλογερικό του Λιμένα η εταιρεία H&T Consulting στην οποία έχει ανατεθεί η μελέτη και η εκπόνηση του σχεδίου.

Η εκδήλωση, η οποία ήταν η πρώτη οργανωμένη παρουσίαση ενός τουριστικού πλάνου προβολής του νησιού, πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα και την υποστήριξη των μετόχων του Τουριστικού Οργανισμού Θάσου, ήτοι του δήμο Θάσου, του Επιμελητηρίου Καβάλας, της Ένωσης Ξενοδόχων Θάσου, της Ομοσπονδίας Ενοικιαζομένων Δωματίων ΑΜ-Θ και των Συλλόγων Επαγγελματιών Θάσου, ενώ το «παρών» έδωσαν, πέρα από τους επαγγελματίες του Τουρισμού, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού ΑΜ-Θ Κώστας Αντωνιάδης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας Μάρκος Δέμπας, ο πρόεδρος των Ξενοδόχων Καβάλας Αντώνης Μιτζάλης, καθώς και εκπρόσωπος της παράταξης του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας Ο Τόπος της Ζωής μας.

«Η προσπάθειά μας έχει ενωτικό χαρακτήρα, με την έννοια ότι απευθύνεται σε όλες τις παραγωγικές δυνάμεις, φορείς και ιδιώτες. Θέλουμε να δοθεί χώρος σε όλους, με συνέπεια και καθολική συμμετοχή, για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος, σε συνεργασία με τη δημόσια διοίκησης και τον ιδιωτικό τομέα», δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θάσου Πάρης Παρασχούδης.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θάσου Κώστας Χατζηεμμανουήλ, αφού εξήρε την προσπάθεια, τόνισε ότι «την τουριστική πολιτική πρέπει να τη χαράσσουν αυτοί που ξέρουν τον Τουρισμό κι όχι οι Επιτροπές Τουρισμού, οι οποίες αναλώνονται σε προτάσεις οι οποίες πολλές φορές δεν είχαν σχέση με την τουριστική αγορά. Ο Τουρισμός είναι επιστήμη και ο σχεδιασμός του πρέπει να χαράσσεται από αυτούς που τον γνωρίζουν», δήλωσε ο κ. Χατζηεμμανουήλ, αποκαλύπτοντας ότι ο δήμος Θάσου έχει ήδη εκπονήσει μια ανάλογη μελέτη, η οποία θα «δέσει» με το σχέδιο δράσης το οποίο εκπόνησε η H&T Consulting.

Η αλήθεια πίσω από τα νούμερα και τα Δελτία Τύπου…

Ο κ. Γιάννης Μιχαηλίδης από την εταιρεία H&T Consulting αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα του νησιού, σε σύγκριση με άλλους αντίστοιχης «φυσιογνωμίας» προορισμούς, αλλά και στα σημεία στα οποία «χωλαίνει» το νησί, τονίζοντας ότι «η ουσία είναι πάντα πίσω από τα νούμερα και τα δελτία Τύπου», ενώ σχολίασε ότι η τουριστική προβολή είναι ένα αντικείμενο πολύ εξειδικευμένο το οποίο δεν είναι διαδεδομένο στην Ελλάδα.

Ο κ. Μιχαηλίδης, αναφερόμενος στα όσα προσφέρει το νησί (παραλίες, εναλλακτικός τουρισμός, φυσικό περιβάλλον, αξιοθέατα αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, τοπική αρχιτεκτονική, ασφαλές οδικό δίκτυο κτλ), δήλωσε ότι η Θάσος έχει το πλεονέκτημα να είναι ο μοναδικός νησιωτικός προορισμός στη Βόρεια Ελλάδα ο οποίος προσφέρει τόσα πολλά.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποια σημαντικά προβλήματα τα οποία «φρενάρουν» το τουριστικό προϊόν, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, τη χαμηλή επισκεψιμότητα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θάσου, την απουσία εκπαιδευτικού και συνεδριακού Τουρισμού, αλλά και την περιορισμένη παρουσία της Θάσου στα διεθνή τουριστικά φόρουμ.

Χαρακτήρισε, επίσης, ως λάθος να γίνονται διακριτές αναφορές σε βαλκάνιους και δυτικούς τουρίστες, καθώς αυτό κάνει κακό στην προβολή του νησιού και αποθαρρύνει κάποιους -μεμονωμένους κυρίως- Ευρωπαίους τουρίστες να το επισκεφτούν. «Αυτό είναι ρατσιστικό και επικίνδυνο για την προβολή του νησιού», δήλωσε ο κ. Μιχαηλίδης.

Το μέλλον ανήκει στο διαδίκτυο και όχι στα έντυπα και στις Εκθέσεις

Ο κ. Μιχαηλίδης ξεκαθάρισε ότι το μέλλον της προβολής του νησιού ανήκει στο διαδίκτυο και όχι τόσο στα έντυπα και στις Τουριστικές Εκθέσεις, καθώς εκ του αποτελέσματος, όπως είπε, δεν προσελκύονται μ’ αυτόν τον τρόπο τουρίστες, ούτε αυτή η πρακτική συνεισφέρει στην προβολή του νησιού, στον βαθμό που γινόταν στο παρελθόν.

Σημείωσε, επίσης, ότι η Θάσος θα πρέπει να προβάλλεται σε συνάρτηση με «όμορους» προορισμούς, όπως είναι η Καβάλα και οι Φίλιπποι, όπως και η Καβάλα θα πρέπει να προβάλλει τη Θάσο, καθώς έτσι όλοι βγαίνουν κερδισμένοι, με δεδομένο ότι ένας τουρίστας ο οποίος ενδιαφέρεται για τον αρχαίο Πολιτισμό της περιοχής, για παράδειγμα, θα δει τις περιοχές ως «πακέτο».

Πρόσθεσε, επίσης, ότι ο ρόλος του Τουριστικών Οργανισμών -εν προκειμένω της Θάσου- είναι ιδιαίτερα σημαντικός, «με δεδομένο ότι οι δήμοι και οι Περιφέρειες δεν έχουν την τεχνογνωσία και τη γνώση για να κάνουν τουριστική προβολή και δεν μπορούν να κάνουν και αναθέσεις», όπως είπε, ενώ δήλωσε ότι η απουσία οργανωμένης τουριστικής προβολής, αφήνει ανεξέλεγκτα κάποια «εγκληματικά» ατοπήματα, όπως είναι, για παράδειγμα, το γεγονός ότι μια από τις μεγαλύτερες τουριστικές σελίδες παγκοσμίως, αναφέρει ότι μπορείς να προσεγγίσεις το νησί αεροπορικώς μόνο από το αεροδρόμιο της… Αθήνας!

Το μάρμαρο και η αναζήτηση «λογότυπου»

Ο κ. Μιχαηλίδης τόνισε ότι η Θάσος «δικαιούται» να έχει μια «ταυτότητα», ένα «λογότυπο» το οποίο θα αποτελεί μοναδικό χαρακτηριστικό της και θα ξεφεύγει από τα τετριμμένα του τύπου «σμαραγδένιο νησί» τα οποία χρησιμοποιούν κι άλλα νησιά. Ποιο είναι αυτό; Το μάρμαρο, ένα προϊόν προέλευσης το οποίο διαφημίζει το νησί σε όλον τον κόσμο.

Όσον αφορά την περίπτωση της Γκιόλας, ο κ. Μιχαηλίδης παρατήρησε ότι ο ρόλος της είναι… αυτάρκης και αυτόνομος: Η Γκιόλα είναι γνωστή σε όλον τον κόσμο, αλλά στα ξένα δημοσιεύματα, περνάει στα ψιλά ότι βρίσκεται στη… Θάσο.

Τόνισε, επίσης, ότι η ανάπτυξη αεροπορικών συνδέσεων δεν άπτεται τόσο των εταιρειών και των αεροδρομίων, αλλά του προορισμού και της πληρότητας, ήτοι των επιβατών-πελατών: Αν ένας τόπος δεν προβάλλεται και δεν έχει τουρισμό, δε θα έχει και αεροπορικές συνδέσεις.

Να σημειωθεί ότι στο τέλος της εκδήλωσης συμπληρώθηκε ανώνυμο ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του σχεδίου δράσης και ακολούθησε διάλογος με τους παρευρισκόμενους.