Γ. Καλαντζής: Όταν ο Κ. Μητσοτάκης ως πρωθυπουργός εγκαινιάσει τον σιδηρόδρομο, εγώ θα μνημονεύσω και τον… Α. Τσίπρα!

Ο πρώην υπουργός ελπίζει το έργο που θα υπογράψουν στην Καβάλα Τσίπρας-Μπορίσοφ να μην εντάσσεται στο πλαίσιο του «ρεσιτάλ εξαγγελιών» του Έλληνα πρωθυπουργού

Την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017 οι πρωθυπουργοί Ελλάδας και Βουλγαρίας Αλέξης Τσίπρας και Μπόικο Μπορίσοφ θα υπογράψουν στο ξενοδοχείο Imaret της Καβάλας τη συμφωνία για τη δημιουργία ελληνοβουλγαρικής κοινοπραξίας που θα κάνει πραγματικότητα τη «σιδηροδρομική Εγνατία», παρουσία και του υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη και του Βούλγαρου ομόλογού του Ιβάιλο Μοσκόφσκι (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Με αφορμή το γεγονός, ο πρώην υπουργός, πρώην Αντιπρόεδρος της Βουλής και πρώην βουλευτής Καβάλας Γιώργος Καλαντζής εξέδωσε γραπτή δήλωση στην οποία αναφέρεται στις δικές του ενέργειες για τη «σύνδεση» της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ενέργειες που ξεκινούν από το μακρινό… 1996!

Ο κ. Καλαντζής ελπίζει, λέει, το έργο που θα υπογραφεί την Τετάρτη στην Καβάλα να πραγματοποιηθεί και να μην ανήκει «στη γνωστή  παροχολογία του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Τσίπρα, που δίνει ρεσιτάλ εξαγγελιών αυτό το διάστημα (άραγε για ποιο λόγο… μυρίζουν εκλογές;)  για έργα που πιθανόν δεν θα ολοκληρωθούν ποτέ»!

Το πλήρες κείμενο της δήλωσης Καλαντζή

«Το 1996 κατέθεσα ερώτηση στη Βουλή για το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λιμένα της Νέας Καρβάλης με τους Τοξότες, γιατί πάντα πίστευα ότι το έργο του νέου λιμανιού με τη σιδηροδρομική σύνδεση και η πλήρης αξιοποίηση των τουριστικών δυνατοτήτων της Καβάλας, είναι τα θεμελιώδη για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής μας.

Είχα δεχθεί μία υβριστική απάντηση από τον τότε Πρόεδρο του ΟΣΕ, Γιώργο Πέτσο, στην οποία εκτός των άλλων, με διαβεβαίωνε ότι οι μελέτες είχαν ολοκληρωθεί και ότι σε διάστημα έξι μηνών το αργότερο, το έργο θα είχε δημοπρατηθεί. Από τότε μέχρι και το 2014, είχα επανέλθει στο θέμα τουλάχιστον δέκα φορές, με ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή, με επισκέψεις στα αρμόδια Υπουργεία, με συναντήσεις με τους υπεύθυνους υπουργούς και διοικητές του ΟΣΕ.

Τελικά, τον Ιούνιο του 2014, ο αρμόδιος υπουργός της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, τον οποίο και ευχαριστώ, μετά από συνάντησή μας, εξήγγειλε τη δημοπράτηση της τρίτης φάσης των μελετών και την υπογραφή της σύμβασης, με την ένταξη του έργου ως τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης-Αμφίπολης-Καβάλας-Ξάνθης, με προϋπολογισμό 250 εκ. € και χρόνο ολοκλήρωσης τα δύο έτη.

Δεν επρόκειτο για προεκλογική εξαγγελία, καθώς το έργο είχε ενταχθεί στο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών περιόδου 2014-2020 και ήταν ώριμο να ξεκινήσει. Οι σχετικές δηλώσεις του κ. Χρυσοχοϊδη υπάρχουν σε όλα σχεδόν τα Μ.Μ.Ε. της Καβάλας. Ο κ. Τσίπρας βέβαια έριξε την κυβέρνηση λίγους μήνες μετά, για να μην γίνει ούτε αυτό το έργο…

Έστω και τώρα, εμείς καλωσορίζουμε στην Καβάλα τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, κ. Τσίπρα και ελπίζω ότι η υπογραφή της συμφωνίας για τη σιδηροδρομική σύνδεση δεν ανήκει στη γνωστή  παροχολογία του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Τσίπρα, που δίνει ρεσιτάλ εξαγγελιών αυτό το διάστημα (άραγε για ποιο λόγο… μυρίζουν εκλογές;)  για έργα που πιθανόν δεν θα ολοκληρωθούν ποτέ.

Επειδή όμως δεν είμαι μεμψίμοιρος, εύχομαι να διαψευστώ. Αν το έργο είναι ώριμο, όπως με είχε διαβεβαιώσει ο κ. Χρυσοχοϊδης, και ολοκληρωθεί σε διάστημα 1-2 ετών, στα εγκαίνια που θα κάνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως πρωθυπουργός, εγώ δημόσια θα αναγνωρίσω ότι στην ολοκλήρωση του έργου αυτού συνέβαλε και ο Αλέξης Τσίπρας. Κι όσοι με ξέρουν, ξέρουν ότι θα το κάνω».