Ανταπάντηση Σιμιτσή σε Χρυσανίδη για το πάρκινγκ στα Ποταμούδια

Ο πρώην δήμαρχος Καβάλας σχολιάζει την απάντηση του υποψηφίου δημάρχου Καβάλας (και πρώην δημάρχου Ελευθερών) στην αρχική του γραπτή τοποθέτηση για το θέμα

Ο έμμεσος διάλογος για το θέμα της κατασκευής υπόγειων παρκινγκ στην Καβάλα και ειδικότερα στην πλατεία των Ποταμουδίων, που ξεκίνησε με την τοποθέτηση του Κωστή Σιμιτσή και την απάντηση του υποψηφίου δημάρχου (και πρώην δημάρχου Ελευθερών) Μπάμπη Χρυσανίδη, συνεχίζεται με την τελική (όπως ο ίδιος αναφέρει) αναφορά του πρώην δημάρχου Καβάλας. Ο Κωστής Σιμιτσής επισημαίνει ότι η ανάπλαση των Ποταμουδίων δε θα έπαιρνε χρηματοδότηση, εάν περιελάμβανε κατασκευή υπόγειου παρκινγκ και τονίζει ότι αν παρ’ όλα αυτά επιχειρηθεί κάτι τέτοιο το κόστος δε θα ήταν μόνο 200 χιλ. ευρώ…

Αναλυτικά η ανταπάντηση του κ. Σιμιτσή στον επικεφαλής του συνδυασμού «Έργο Τώρα» αναφέρει:

«Αγαπητέ δήμαρχε, Μπάμπη Χρυσανίδη, φίλε και αξιοσέβαστε πρώην συνάδελφε.

Είσαι ο μόνος από τους υποψήφιους δημάρχους που αντέδρασε σε όσα έγραψα πρόσφατα για τα υπόγεια πάρκινγκ, οπότε σου απαντώ ευθέως και όσο γίνεται πιο σύντομα.

Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ξεκίνησε να σχεδιάζεται το 2007 και ολοκληρώθηκε το 2013. Σύμφωνα με τις αντιλήψεις εκείνης της εποχής οι φορείς της πόλης πρότειναν οι κοινόχρηστοι χώροι να έχουν και τον χαρακτηρισμό «υπόγειο πάρκινγκ» χωρίς διάκριση. Δόθηκε έτσι μια πολεοδομική δυνατότητα προς υλοποίηση σύμφωνα με τις εκάστοτε συνθήκες και τη συνεχώς μεταβαλλόμενη επί το αυστηρότερο νομοθεσία.

Η ανάπλαση της πλατείας Νεαπόλεως (Ποταμουδίων) χρηματοδοτείται από το «Πράσινο Ταμείο» με προϋπολογισμό περίπου 800.000€. Όλοι γνωρίζουμε ότι το ΕΣΠΑ και όλα τα παρόμοια χρηματοδοτικά εργαλεία δεν χρηματοδοτούν δημοτικά πάρκινγκ. Συνεπώς, η επιπρόσθετη κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, όσο κι αν κόστιζε, απλώς θα απέκλειε το σύνολο του έργου από τη χρηματοδότηση του «Πράσινου Ταμείου».  Χρήματα για πάρκινγκ δίνει το κράτος μέσω του αναπτυξιακού νόμου αλλά όχι σε δήμους, μόνον σε εταιρίες αν εγκριθεί η οικονομοτεχνική μελέτη, η οποία προβλέπει τα έξοδα κατασκευής και λειτουργίας (προσωπικό, συντήρηση, ΔΕΗ, αποσβέσεις κλπ), καθώς και τα έσοδα (κυρίως πόσο θα είναι το εισιτήριο). Είμαι σίγουρος ότι δεν χρειάζεται κάποιος να είναι έμπειρος και επιτυχημένος μηχανικός και εργολάβος για να πειστεί πως η συγκεκριμένη «επένδυση» (πάρκινγκ 100 θέσεων) δεν θα μπορούσε ποτέ να δανειοδοτηθεί από Τράπεζα.

Η ανάπλαση της πλατείας από τεχνική άποψη είναι ένα «ελαφρύ» έργο. Δεν μπορεί να συγκριθεί με όσα προβλέπει η νομοθεσία για ένα υπόγειο πάρκινγκ. Το γνωρίζεις καλύτερα από εμένα. Έτσι δεν μπορώ να συμφωνήσω ότι το υπόγειο πάρκινγκ στη συγκεκριμένη περίπτωση θα επιβάρυνε τον προϋπολογισμό της ανάπλασης μόνο με 200.000€. Ενδεικτικά, αναφέρω  ότι η κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ τριών ορόφων στην πλατεία Διοικητηρίου στις πεδινές Σέρρες, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων, κόστισε περίπου 5.000.000€ το έτος 2013.

Σταματώ εδώ. Τα πάρκινγκ είναι μόνο μια πτυχή του κυκλοφοριακού, που είναι πολυδιάσταστο θέμα. Με αυτό έκρινα έμμεσα και όλες τις άλλες υπερβολές που ακούγονται γενικά στην προεκλογική περίοδο (πχ μετατροπή όλων των διατηρητέων κτιρίων του Δήμου και της πόλης σε «πολιτιστικά κέντρα»).

Σέβομαι και εκτιμώ την ιστορία σου στην Αυτοδιοίκηση και θεωρώ ότι με την υποψηφιότητά σου ανεβάζεις το επίπεδο της προεκλογικής αντιπαράθεσης και τον πήχη των προσδοκιών των Καβαλιωτών».