MANTILITY: Από το Σουφλί στις ξένες αγορές τα μαντίλια της καβαλιώτικης startup

Το capital.gr κάνει "focus" στο επιχειρηματικό εγχείρημα της Βασιλικής Ζαφειρίας Υψηλάντη


Της Ματίνας Χαρκοφτάκη

Ακολουθώντας τον δρόμο του ελληνικού μεταξιού, η Βασιλική Ζαφειρία Υψηλάντη αποφάσισε το 2019 να κάνει πράξη μια ιδέα που είχε γεννηθεί στο μυαλό της ήδη από το 2017, να δημιουργήσει την πρώτη γκαλερί μεταξιού στην Ελλάδα, συνδυάζοντας το λεπτό και φίνο ύφασμα με την καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργικότητα.

Έτσι, τέθηκαν τα θεμέλια της MANTILITY, της ελληνικής startup με έδρα την Καβάλα, η οποία έχει θέσει στο επίκεντρο το ελληνικό μεταξωτό μαντίλι.

Ωστόσο, δεν πρόκειται για ένα απλό αξεσουάρ καθώς η νεοφυής επιχείρηση συνεργάζεται, πλέον, με περισσότερους από 40 Έλληνες designers και καλλιτέχνες από διάφορους τομείς, όπως ζωγράφους, σκηνογράφους, αρχιτέκτονες, γραφίστες, κερασμιστές, οι οποίοι παρέχουν τα σχέδιά τους, τα οποία στη συνέχεια αποτυπώνονται στα μαντίλια, τα οποία παράγονται από 100% ελληνικό μετάξι.

Στα πρώτα της βήματα η MANTILITY έλαβε χρηματοδότηση από μια καμπάνια crowdfunding, όπου την εμπιστεύτηκαν περισσότερα από 100 άτομα από όλα τα μέρη του κόσμου.

Ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια του παζλ που συνθέτουν την δραστηριότητα της startup αποτελεί το υψηλής ποιότητας ελληνικό μετάξι, το οποίο προέρχεται από το Σουφλί, την πόλη της Βόρειας Ελλάδας, η οποία έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με την πολυτελή πρώτη ύλη.

Η ιδρύτρια της MANTILITY Βασιλική Ζαφειρία Υψηλάντη [photo: Yiannis Gouzidis]

Τα σχέδια διατίθενται αυστηρά σε 50 μέχρι 200 αντίγραφα

«Συνεργαζόμαστε με την μια από τις δύο εταιρίες επεξεργασίας και παραγωγής μεταξιού στο Σουφλί, το οποίο το τελευταίο διάστημα καταγράφει μεγάλη δυναμική», υπογραμμίζει στο Capital.gr η κ. Υψηλάντη. Τα μαντίλια κυκλοφορούν σε διάφορες διαστάσεις ενώ το κάθε σχέδιο διατίθεται αυστηρά από 50 αντίγραφα για το πιο συλλεκτικό μέχρι 200 κομμάτια το μέγιστο, τα οποία συνοδεύονται από αριθμημένη κάρτα και φέρουν την υπογραφή της MANTILITY και του εκάστοτε καλλιτέχνη.

«Με την εξάντλησή του κάθε σχεδίου, αυτό αποσύρεται και παίρνει τη θέση του κάποια άλλη δημιουργία», διευκρινίζει η επικεφαλής της startup.

Το επόμενο μεγάλο βήμα είναι να ανοίξει ακόμη περισσότερο τα φτερά της εκτός των συνόρων της ελληνικής επικράτειας καθώς όπως σημειώνει η κ. Υψηλάντη πρόκειται για ένα προϊόν το οποίο θα μπορούσε να έχει την απαιτούμενη απήχηση στις ξένες αγορές. Ήδη τα ελληνικά μαντίλια έχουν μια παρουσία στο εξωτερικό ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα θα είναι διαθέσιμα και στην μακρινή Αυστραλία μέσω πλατφόρμας ενός Έλληνα ομογενή.

Στην εγχώρια αγορά έχει αναπτύξει μια σειρά από συνεργασίες όπως το pop-up στο Attica, όπου διατίθεται η συλλογή, ενώ μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος έχει συνεργαστεί με πολιτιστικούς φορείς όπως το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μέγαρο Μουσικής, το Ερευνητικό Κέντρο MOHA του Imaret, καθώς και με επιλεγμένα εμπορικά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

«Η αλήθεια είναι ότι θέλουμε να υπογραμμίσουμε περισσότερο την καλλιτεχνική πτυχή του συγκεκριμένου εγχειρήματος και όχι τόσο την εμπορική του διάσταση», διευκρινίζει η κ. Υψηλάντη, λέγοντας παράλληλα ότι σε γενικές γραμμές την προσεγγίζουν από διάφορα εμπορικά καταστήματα για συνεργασίες.


Πηγή: capital.gr