Το 2ο ΓΕΛ Καβάλας μιλάει για την «πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Ένα τμήμα της Β’ τάξης του σχολείου συμμετείχε στη διαδικτυακή παράσταση θεάτρου φόρουμ που υλοποιούν το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα

Ενα «σχολείο πολιτισμού» του μέλλοντος δεν πρέπει να αρκείται στο να διασφαλίζει ένα πλούσιο γνωστικό υπόβαθρο στους μαθητές του. Πρέπει να θέτει ως προτεραιότητα την πνευματική και πολιτιστική καλλιέργειά τους, δεδομένου ότι αυτή θα τους επιτρέψει να αφομοιώνουν δημιουργικά τις γνώσεις που αποκτούν, αλλά και να τις αξιοποιούν προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.

Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας το 2ο Γενικό Λύκειο Καβάλας συμμετείχε, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Ζαχαρένιας Δημητριάδου, με ένα τμήμα της Β’ τάξης , τη Δευτέρα 21 Μαρτίου στη διαδικτυακή παράσταση θεάτρου φόρουμ «Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας», η οποία προσφέρεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;», που υλοποιούν το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Το 2ο ΓΕΛ Καβάλας συμμετείχε στην παράσταση μαζί με 10 τμήματα/ομάδες από 10 διαφορετικά σχολεία από 10 διαφορετικές πόλεις της χώρας. Η παράσταση φόρουμ και το διαδραστικό εργαστήριο που τη συνόδευσε διαπραγματεύτηκαν με τους μαθητές θέματα, όπως η αλληλεγγύη, η αποδοχή του «άλλου» και η αντιμετώπιση της ξενοφοβίας. Επιχείρησε να θέσει τους συμμετέχοντες / τις συμμετέχουσες απέναντι σε προσωπικές και κοινωνικές στάσεις, ιδανικά, επιθυμίες και ευθύνες, καλώντας τους/τις να παρέμβουν στην παράσταση και να προτείνουν λύσεις όπως κι έγινε.

Η παράσταση – εργαστήριο αποτελείτο από τρία (3) μέρη: στο Α’ μέρος  οι μαθητές/μαθήτριες μας ενεπλάκησαν σε παιχνίδια ενεργοποίησης του νου ως μέσου εισαγωγής στα εργαλεία και στις έννοιες που ακολούθησαν. Στο Β’ μέρος παρακολούθησαν την παράσταση “Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας” και μετά συζήτησαν πάνω στους χαρακτήρες του έργου μέσω της τεχνικής της «ανακριτικής καρέκλας». Στο Γ’ μέρος, το «Φόρουμ», η παράσταση ξαναπαίχτηκε  και οι μαθητές και μαθήτριες παρέμβαιναν, μέσω μικροφώνου επί της διαδικτυακής σκηνής προσπαθώντας με αυτοσχεδιασμούς να ενδυναμώσουν τον χαρακτήρα ο οποίος είχε ανάγκη και τελικά οδήγησαν την ιστορία σε ένα διαφορετικό τέλος.

Μέσα από τη συμμετοχή τους οι μαθητές και οι μαθήτριες στις 2,5 ώρες που συμμετείχαν σε αυτή την διαδικτυακή παράσταση forum διαμόρφωσαν και εξέφρασαν απόψεις, αποδέχθηκαν και υπερασπίστηκαν  την πολιτισμική ετερότητα, ανέπτυξαν τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη.