«Καταπλέουν» οι τελικές υπογραφές για την παραχώρηση του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας «Φίλιππος Β’» στον προτιμητέο επενδυτή

Tο επενδυτικό του σχέδιο αφορά σε παρεμβάσεις ύψους 35 εκ. ευρώ σε βάθος 5ετίας-Ο σκόπελος της γραφειοκρατίας και ο ρόλος του λιμανιού στον διεθνή γεω-οικονομικό χάρτη

Λίγες εβδομάδες μακριά πριν «πέσουν» οι τελικές υπογραφές, βρίσκεται η παραχώρηση του εμπορικού λιμένα της Καβάλας «Φίλιππος Β’» στον προτιμητέο επενδυτή της κοινοπραξίας Black Summit Financial Group-EFA Group-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για 40 χρόνια, όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας ΑΕ, Δρ. Άγγελος Φ. Βλάχος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στο περιθώριο του διεθνούς συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum (SECF) που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.

«Εδώ και ενάμιση χρόνο είναι όλα έτοιμα για την υπογραφή, η οποία και δεν μπήκε λόγω γραφειοκρατίας», επισήμανε ο ίδιος, λέγοντας ότι με την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης, ο επενδυτής θα εισέλθει βαθμιαία στον λιμένα και θα ξεκινήσει το επενδυτικό του σχέδιο, ύψους 35 εκ. ευρώ σε βάθος 5ετίας.

Εκτίμηση του κ. Βλάχου αποτελεί ότι θα είναι πολύ περισσότερες οι επενδύσεις που θα γίνουν τελικά στον εμπορικό λιμένα «Φίλιππο Β΄»της Καβάλας, εξέλιξη, που σύμφωνα με τον ίδιο θα οδηγήσει και στη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας.

«Η υλοποίηση έργων εντός του λιμανιού της Καβάλας, θα σημάνει πολλαπλασιασμό των οικονομικών επιδόσεων και διακινούμενων φορτίων του» είπε, χαρακτηρίζοντας το εμπορικό λιμάνι της Ανατολικής Μακεδονίας, ως ένα από τα «μεγαλύτερα “κρυμμένα” λιμάνια από πλευράς πραγματικών δυνατοτήτων». Πρόσθεσε ότι με τις επενδύσεις και σε συνδυασμό με την σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορικού λιμανιού που αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλος του 2026, «θα δούμε ένα τρομακτικό “μπαμ” στις επιδόσεις του “Φίλιππος Β΄” της Καβάλας».

Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι εμπορικός λιμένας της Καβάλας είναι το μοναδικό εμπορικό λιμάνι από όλα της χώρας που βρίσκεται έξω από τον αστικό ιστό, «που σημαίνει ότι φορτία χύδην, βαριά ή και επικίνδυνα που δημιουργούν περιβαλλοντικά προβλήματα σε άλλες περιοχές, θα μπορούν να εξυπηρετούνται από αυτό και να λειτουργήσει σε μια λογική συνέργειας και συμπληρωματικότητας στον άξονα των λιμανιών της Εγνατίας Oδού. Αλλωστε, όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά, «τα ελληνικά λιμάνια και ειδικά του βόρειου άξονα, βρίσκονται σε συμπληρωματική και όχι ανταγωνιστική σχέση μεταξύ τους».

Αναφερόμενος στη ζήτηση στα επόμενα χρόνια, ο κ. Βλάχος τόνισε ότι δεδομένων των γεωπολιτικών εξελίξεων στη Μαύρη Θάλασσα, του Ουκρανικού αλλά και ζητημάτων που άπτονται της αύξησης των τελών στα Στενά (Τουρκία) «θα έχουμε σημαντική αύξηση των φορτίων που θα θέλουν να διακινούνται με χερσαίους τρόπους για να αποφεύγουν τα πλοία τα στενά». Υπό αυτή την έννοια, σύμφωνα με τον κ. Βλάχο, το βασικό ζητούμενο στη Βόρεια Ελλάδα και για τα λιμάνια, είναι η ολοκλήρωση των υποδομών του σιδηροδρομικού δικτύου.

Πάντως, κατά τον ίδιο, «η πραγματική απειλή που πρέπει να αντιμετωπίσει η χώρα μας πιο αποφασιστικά είναι η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας σε επίπεδο αδειοδοτήσεων. Το πρόβλημα δεν είναι τα λεφτά που θα κληθεί να πληρώσει ο επενδυτής, κανένας δεν γκρινιάζει για αυτά, το πρόβλημα είναι η ταχύτητα των διαδικασιών, ώστε να ανάβει γρήγορα το πράσινο φως και να γίνονται τα έργα», σημείωσε.

Το διεθνές συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum (SECF), που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, γίνεται υπό την αιγίδα των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδος-ΣΕΒΕ.