Καβάλα: «Δεμένα» πολλά γρι-γρι λόγω κόστους και έλλειψης αλιεργατών

Τα έξοδα των πετρελαίων φτάνουν πλέον τα 15.000 τον μήνα για κάθε σκάφος, ενώ οι αλιείς έχουν να αντιμετωπίσουν και τα «απρόσκλητα» τουρκικά αλιευτικά

Σε δεινή θέση βρίσκονται πολλοί ιδιοκτήτες αλιευτικών σκαφών γρι-γρι στη βόρεια Ελλάδα και δη στην Καβάλα, όπως αναφέρει στο ypaithros.gr και στη Μαρία Αραμπατζή ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αλιέων Γρι-Γρι, Γιάννης Μανιός.

Τα έξοδα των πετρελαίων φτάνουν πλέον τα 15.000 τον μήνα για κάθε σκάφος, χωρίς να μετακυλίεται το κόστος στο ψάρι, με δεδομένο ότι ισχύει ο «κανόνας» της προσφοράς και της ζήτησης, ενώ η οικονομική στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στους αλιείες για την αντιμετώπιση των συνεπειών από τον πόλεμο στην Ουκρανία, η βοήθεια κάλυπτε μόλις τα καύσιμα του ενός μηνός.

Συνέπεια των παραπάνω είναι εφτά αλιευτικά σκάφη στην Καβάλα να είναι ανενεργά. Συν τοις άλλοις, οι αλιείς έχουν να αντιμετωπίσουν και τα «απρόσκλητα» τουρκικά αλιευτικά τα οποία αρμενίζουν στο Θρακικό Πέλαγος «που το έχουν κάνει κρανίου τόπο, με τα εργαλεία τους να είναι τετραπλάσια και πενταπλάσια από τα δικά μας», αναφέρει ο κ. Μανιός, με το θέμα να έχει τεθεί στις Βρυξέλλες, ωστόσο η ελληνική πλευρά απαντάει ότι πρόκειται για ευαίσθητο θέμα που άπτεται της εξωτερικής πολιτικής.

Και μέσα σε όλα αυτά υπάρχει και έλλειψη αλιεργατών, ένα πρόβλημα που υφίσταται τα τελευταία 2-3 χρόνια, «όπου δεν έρχονται καινούριοι αλιεργάτες και αυτοί που εργάζονταν στην Καβάλα πήγαν στην Κρήτη για… ελιές», τονίζει ο κ. Μανιός.